سرشماری “بوکه کانیله” در زیستگاه‌های کردستان

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست کردستان گفت: تاکنون سرشماری ۲ گونه سمندر موجود در استان در ۱۰ زیستگاه آن انجام شده است.  ... “سرشماری “بوکه کانیله” در زیستگاه‌های کردستان”

Continue Reading ←

تفویض بخشی از اختیارات سازمان حفاظت محیط زیست به استان‌ها

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، با صدور بخشنامه‌ای بخشی از اختیارات و وظایف سازمان را به ادارات کل استان‌ها تفویض کرد.  ... “تفویض بخشی از اختیارات سازمان حفاظت محیط زیست به استان‌ها”

Continue Reading ←

موشن‌گرافیک / گردابی که دنیا را به کام مرگ می‌کشاند

۱۵ تا ۲۰ خرداد را هفته محیط زیست نامگذاری کرده‌اند؛ عنوانی که به دنبال مشکلات متعدد و فراوانش، در هر روز از سال امکان پرداختن به آن وجود دارد. یکی از این مشکلات که می‌توان نام بحران یا فاجعه را به آن داد، «بحران زباله‌های پلاستیکی» است که علاوه بر خشکی‌ها، اقیانوس‌ها و دریاها را هم تحت تأثیر قرار داده است. «زباله‌دان بزرگ اقیانوس آرام» با وسعتی بیش از دو برابر کشور فرانسه، امروز مشهورترین مثال از این بحران در محیط‌های آبی است.  ... “موشن‌گرافیک / گردابی که دنیا را به کام مرگ می‌کشاند”

Continue Reading ←

تغییرات اقلیمی، عامل تخریب ۱۶۷ میلیون خانه تا سال ۲۰۴۰

کارشناسان مطالعات جوی در انگلیس براساس نتایج یک مطالعه جدید هشدار داده اند که تغییرات اقلیمی و حوادث جوی ناشی از آن، موجب از بین رفتن ۱۶۷ میلیون خانه و سرپناه تا سال ۲۰۴۰ میلادی در جهان می شود.  ... “تغییرات اقلیمی، عامل تخریب ۱۶۷ میلیون خانه تا سال ۲۰۴۰”

Continue Reading ←

خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق کشور طی پنج روز آینده خبر داد.  ... “خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق کشور”

Continue Reading ←

افزایش نسبی دما و غلظت آلاینده «ازن» در تهران

روند افزایش نسبی دمای ‌پایتخت از امروز (۱۹ خرداد ماه) و افزایش غلظت آلاینده «ازن» و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت ‌پیش‌بینی می شود.  ... “افزایش نسبی دما و غلظت آلاینده «ازن» در تهران”

Continue Reading ←

شرط داشتن «حق وتو» برای سازمان محیط زیست/نجات محیط زیست ایران اولویت دولت سیزدهم باشد

یک کارشناس محیط زیست ضمن بررسی وعده‌های زیست‌محیطی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید ازنظر امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی تقویت شود تا بتواند به سایر دستگاه‌ها امر و نهی کند و از حق وتو برخوردار باشد.  ... “شرط داشتن «حق وتو» برای سازمان محیط زیست/نجات محیط زیست ایران اولویت دولت سیزدهم باشد”

Continue Reading ←