علت افزایش ازن در هوای تهران طی روزهای اخیر

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بیان اینکه علت اصلی افزایش غلظت آلاینده ازن تردد وسایل نقلیه است، گفت: شدت دما نیز بر افزایش غلظت آلاینده ازن تاثیرگذار است.  ... “علت افزایش ازن در هوای تهران طی روزهای اخیر”

Continue Reading ←

میزان گوگرد سوخت در برخی ایستگاه‌ها فراتر از حد مجاز

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به آخرین بررسی‌های انجام شده روی کیفیت سوخت در کشور گفت: میزان گوگرد سوخت در برخی ایستگاه‌ها فراتر از حد مجاز گزارش شده است.  ... “میزان گوگرد سوخت در برخی ایستگاه‌ها فراتر از حد مجاز”

Continue Reading ←

«کوهنوردان» بهترین افراد برای کمک به مدیریت حریق/شمار همیاران طبیعت به ۲۰۰ هزار می رسد

رئیس اداره مدیریت حریق سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: مطابق استانداردهای جهانی حریق، امکان مهار و کنترل آتش سوزی بدون همراهی و همکاری مردم وجود ندارد و دراین میان کوهنوردان بهترین افراد برای کمک به حوزه مدیریت حریق هستند.  ... “«کوهنوردان» بهترین افراد برای کمک به مدیریت حریق/شمار همیاران طبیعت به ۲۰۰ هزار می رسد”

Continue Reading ←

تالاب‌های خشک شده ۴۰ درصد کانون‌های بحرانی گرد و غبار/ آخرین وضعیت لایحه قانون آب

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وسعت کانون‌های بسیار بحرانی گرد و غبار در ایران ۲ میلیون هکتار و وسعت کل این کانون‌ها در کشورمان ۳۵ میلیون هکتار است.  ... “تالاب‌های خشک شده ۴۰ درصد کانون‌های بحرانی گرد و غبار/ آخرین وضعیت لایحه قانون آب”

Continue Reading ←

اعتبار ۳۲ هزار میلیارد مدیریت بحران کشور برای رفع تنش آب شرب شهری

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تصویب ۳۲ هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع تنش آب شرب شهری و مدیریت خشکسالی کشور خبر داد.  ... “اعتبار ۳۲ هزار میلیارد مدیریت بحران کشور برای رفع تنش آب شرب شهری”

Continue Reading ←

مغایرت توسعه بدون ضابطه بوم‌گردی با حفاظت از تنوع زیستی

مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت توسعه بوم گردی به عنوان فعالیت اقتصادی هدفمند با کمترین اثرات منفی بر زیست بوم و تنوع زیستی گفت: یکی از چالش‌های مهم در حوزه بوم‌گردی نبود استراتژی مشخص، سازوکار مناسب و استانداردها و ضوابط محلی مطابق با زیست بوم هر منطقه و استان است.  ... “مغایرت توسعه بدون ضابطه بوم‌گردی با حفاظت از تنوع زیستی”

Continue Reading ←

افزایش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی استان‌ها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ خرداد) خبر داد.  ... “افزایش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی استان‌ها”

Continue Reading ←

پاکسازی آب با چاقوی ارتش سوئیس

آلودگی فسفات در رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و دیگر آبراهه‌ها به سطوح خطرناکی رسیده و باعث توده‌ای از جلبک‌هایی شده است که نتیجه آن محرومیت ماهی‌ها و گیاهان آبزی از اکسیژن خواهد بود. به همین دلیل کشاورزان در سراسر جهان با کاهش میزان ذخیره کودهای فسفاته که نیمی از مواد غذایی جهان را تامین می‌کنند، موافقت کردند.  ... “پاکسازی آب با چاقوی ارتش سوئیس”

Continue Reading ←