هیچ گونه انفجاری برای استخراج در این معدن صورت نگرفته است

بهره‌بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی گفت: هیچ گونه انفجاری برای استخراج در این معدن صورت نگرفته است.  ... “هیچ گونه انفجاری برای استخراج در این معدن صورت نگرفته است”

Continue Reading ←

مقامات کالیفرنیا در جست و جوی عامل حمله به ده‌ها پلیکان قهوه‌ای

حمله به ده‌ها پلیکان قهوه‌ای موجب شکستن بال‌های این پرندگان شده و اکنون مقامات محلی تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده اند تا بفهمند که عامل این آسیبهای شدید انسان بوده است یا نه؟  ... “مقامات کالیفرنیا در جست و جوی عامل حمله به ده‌ها پلیکان قهوه‌ای”

Continue Reading ←

خروج حیات‌ وحش از مناطق چهارگانه به‌دلیل خشکسالی/به‌روز رسانی دستورالعمل اطفای حریق

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: متاسفانه خشکسالی سبب شده است که حیات وحش از مناطق چهارگانه خارج شوند و این شرایط بعضا سبب سوء استفاده شکارچیان غیرمجاز شده است.  ... “خروج حیات‌ وحش از مناطق چهارگانه به‌دلیل خشکسالی/به‌روز رسانی دستورالعمل اطفای حریق”

Continue Reading ←

ماجرای پتویی که روی آسمان تهران کشیده می‌شود

«پتوی آلودگی تهران» به‌طور تقریبی روزها در ارتفاع ۱۰۰۰ متری و شب‌ها در ارتفاع ۱۲۰متری سطح زمین تشکیل می‌شود. اصطلاح پتوی آلودگی توضیحی ساده برای پدیده‌ای با نام «لایه اختلاط» در شهر تهران است که بر فراز آسمان پایتخت تشکیل می‌شود و با غلظت آلاینده‌های جوی ارتباط مستقیم دارد.  ... “ماجرای پتویی که روی آسمان تهران کشیده می‌شود”

Continue Reading ←

آسمان تهران صاف تا کمی ابری/ کاهش کیفیت هوا در مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت

آسمانی صاف تا کمی ابری در استان تهران و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت طی امروز (۳۱ خرداد ماه) ‌پیش‌بینی می‌شود.  ... “آسمان تهران صاف تا کمی ابری/ کاهش کیفیت هوا در مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت”

Continue Reading ←

نفس‌های طبیعت در سرمستان به شماره افتاد

با استقرار صنایع برای دو معدن در روستای سرمستان شهرستان دیّر، قنات‌های این روستا نابود خواهند شد و روستاییان شغل اصلی‌ خود یعنی کشاورزی و دامپروری را از دست خواهند داد.  ... “نفس‌های طبیعت در سرمستان به شماره افتاد”

Continue Reading ←

تخریب منابع طبیعی علت وقوع سیل

یک استاد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران ضمن بیان اینکه توسعه کشاورزی بدون در نظر گرفتن منابع طبیعی بی فایده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید با بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسان، دانشگاهیان و طبق ضوابط مرسوم و به‌روز دنیا برنامه‌های علمی و کاربردی برای بخش کشاورزی در نظر گیرد.  ... “تخریب منابع طبیعی علت وقوع سیل”

Continue Reading ←

توسعه کشاورزی بدون در نظر گرفتن منابع طبیعی بی فایده است

یک استاد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران ضمن بیان اینکه توسعه کشاورزی بدون در نظر گرفتن منابع طبیعی بی فایده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید با بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسان، دانشگاهیان و طبق ضوابط مرسوم و به‌روز دنیا برنامه‌های علمی و کاربردی برای بخش کشاورزی در نظر گیرد.  ... “توسعه کشاورزی بدون در نظر گرفتن منابع طبیعی بی فایده است”

Continue Reading ←