محیط بانان دلسوز نمی‌خواهند، حق و حقوقشان را تامین کنیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه هرزمان در جمع محیط بانان حاضر می شوم دو موضوع مهم برایم تداعی می‌شود، گفت: یکی مشکلاتی است که محیط بانان با آن مواجه هستند و دیگری خدماتی است که این قشر از جامعه به محیط زیست کشور ارئه می دهند.  ... “محیط بانان دلسوز نمی‌خواهند، حق و حقوقشان را تامین کنیم”

Continue Reading ←

کاهش گازهای آلاینده با مبدل‌های ایران‌ساخت

فعالان فناور یکی از شرکتهای دانش‌بنیان موفق به تولید نمونه ایران‌ساخت مبدل‌های آلاینده شدند که به گفته آنها تولید این محصول باعث بی‌نیازی کشور از واردات و ارتقای سلامت و محیط زیست‌ می شود.  ... “کاهش گازهای آلاینده با مبدل‌های ایران‌ساخت”

Continue Reading ←

ازن ۶ روز از هوای خرداد ماه تهران را آلوده کرد

طی خرداد ماه امسال کیفیت هوای شهر تهران طی ۲۵ روز در شرایط قابل قبول و طی شش روز به‌دلیل افزایش غلظت آلاینده ازن در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.  ... “ازن ۶ روز از هوای خرداد ماه تهران را آلوده کرد”

Continue Reading ←

هشدار کلانتری نسبت به کاهش آب شیرین/ لابی خودروسازان برای خودداری از اجرای دستورالعمل

رییس سازمان حفاطت محیط زیست با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه آب گفت: با تداوم روند کنونی آب شیرین برای نسل‌های آینده باقی نمی‌ماند.  ... “هشدار کلانتری نسبت به کاهش آب شیرین/ لابی خودروسازان برای خودداری از اجرای دستورالعمل”

Continue Reading ←

رونمایی از یادمان شهدای محیط‌ بان در پایتخت

به مناسبت میلاد با سعادت علی ابن موسی الرضا(ع) و روز ملی «محیط بان» صبح فردا (۲ تیرماه) دیوارنگار “شهدای محیط بان” رونمایی می‌شود.  ... “رونمایی از یادمان شهدای محیط‌ بان در پایتخت”

Continue Reading ←

امضای طلایی درسازمان محیط زیست نداریم/ملاک درمناطق حفاظت شده مصوبه شورای عالی است نه دولت ومجلس

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروزه دیگر امضای طلایی نداریم چراکه هیچ کار محرمانه‌ای نداریم.  ... “امضای طلایی درسازمان محیط زیست نداریم/ملاک درمناطق حفاظت شده مصوبه شورای عالی است نه دولت ومجلس”

Continue Reading ←

“دیواره بزرگ مرجانی” در فهرست میراث طبیعیِ در معرض خطر

یونسکو اعلام کرد که نام “دیواره بزرگ مرجانی” اکنون باید در فهرست میراث جهانی در جایگاه اکوسیستم‌های “در معرض خطر” قرار گیرد.  ... ““دیواره بزرگ مرجانی” در فهرست میراث طبیعیِ در معرض خطر”

Continue Reading ←

پیش‌بینی آسمان صاف برای تهران/ افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی مناطق پایتخت

آسمانی صاف تا کمی ابری در استان تهران و افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی مناطق پایتخت طی امروز (اول تیرماه) پیش‌بینی می‌شود.  ... “پیش‌بینی آسمان صاف برای تهران/ افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی مناطق پایتخت”

Continue Reading ←

انحلال رسمی دانشکده محیط‌بانی از ابتدای امسال/ زنان هنوز جایگاهی در پست‌ محیط‌بانی ندارند

رییس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به انحلال دانشکده محیط زیست و محیط‌بانی از ابتدای امسال گفت: در زمینه تربیت نیروی متخصص محیط‌بانی دچار خلا هستیم.  ... “انحلال رسمی دانشکده محیط‌بانی از ابتدای امسال/ زنان هنوز جایگاهی در پست‌ محیط‌بانی ندارند”

Continue Reading ←