ویدئو / مهار آتش در کوه «حاتم»؛ ردپای قاچاقچیان ذغال در آتش‌سوزی‌های زاگرس

تش‌سوزی در جنگل‌های کوه حاتم در مرز مشترک استان خوزستان و استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد در نهایت بعد از سه شبانه روز مهار شد. علت این آتش سوزی عامل انسانی اعلام شده بود. فعالان محیط زیست منطقه می‌گویند افراد به طور غیرقانونی از درختان این ناحیه برای تولید ذغال استفاده می‌کنند.  ... “ویدئو / مهار آتش در کوه «حاتم»؛ ردپای قاچاقچیان ذغال در آتش‌سوزی‌های زاگرس”

Continue Reading ←

شهرداری گواهینامه استقرار نظام مدیریت محیط زیست را دریافت کرد

اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در سال۱۴۰۰ موفق به اخذ گواهینامه بین المللی ISO۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ استقرار نظام مدیریت محیط زیست شد.  ... “شهرداری گواهینامه استقرار نظام مدیریت محیط زیست را دریافت کرد”

Continue Reading ←

وضعیت آسمانِ امروز تهران/ احتمال افزایش غلظت «ازن» در ‌پایتخت

از امروز تا یکشنبه (۲۷ تا ۳۰ خرداد) آسمانی صاف تا کمی ابری در استان تهران ‌پیش‌بینی می‌شود. با این حال حاکمیت جو نسبتا آرام و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن و احتمال افزایش غلظت این آلاینده و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی نقاط پایتخت نیز طی امروز وجود خواهد داشت.  ... “وضعیت آسمانِ امروز تهران/ احتمال افزایش غلظت «ازن» در ‌پایتخت”

Continue Reading ←

آسمان صاف و آفتابی کشور/ احتمال غبارآلود شدن شرق و جنوب شرق ایران

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه آسمان بیشتر مناطق کشور طی روزهای آینده صاف و آفتابی است، از وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور و احتمال خیزش گرد و خاک یا غبار آلود شدن هوا در این مناطق خبر داد.  ... “آسمان صاف و آفتابی کشور/ احتمال غبارآلود شدن شرق و جنوب شرق ایران”

Continue Reading ←

افزایش غلظت ازن در تهران طی روزهای اخیر/گروه‌های حساس از حضور در فضای باز خودداری کنند

آلاینده ازن از ابتدای خرداد ماه تاکنون کیفیت هوای تهران را طی پنج روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داده است. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران توصیه کرده که در چنین شرایطی تمامی افراد به‌ویژه گروه‌های حساس فعالیت خود را در فضای باز کاهش دهند.  ... “افزایش غلظت ازن در تهران طی روزهای اخیر/گروه‌های حساس از حضور در فضای باز خودداری کنند”

Continue Reading ←

«شورای ششم» برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اعتبار تخصیص دهد

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به معضلات زیست‌محیطی شهر تهران بر ضرورت تخصیص اعتبارات نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه سامانه حمل و نقل عمومی به‌منظور کاهش استفاده ازسوخت‌های فسیلی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا توسط شورای ششم تاکید کرد.  ... “«شورای ششم» برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اعتبار تخصیص دهد”

Continue Reading ←

تلاش خوزستان و کهگیلویه برای مهار آتش در کوه‌های حاتم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان آخرین وضعیت مهار حریق در کوه‌های حاتم در مرز بین خوزستان و استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.  ... “تلاش خوزستان و کهگیلویه برای مهار آتش در کوه‌های حاتم”

Continue Reading ←