ویدئو / یک‌چهارم آمریکا در محاصره خشکسالی

نقشه‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد بیش از یک‌چهارم آمریکا دچار شدیدترین نوع خشکسالی است و ۸۸ درصد مناطق غربی آن در حال تجربه خشکسالی هستند. طبق آمارهای جدید، ایالت‌های کالیفرنیا، اورگان، یوتا و نوادا به طور کامل تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته‌اند. دانشمندان اعلام کرده‌اند تغییرات اقلیمی که بشر آن را به وجود آورده، باعث وخیم‌تر شدن شرایط پایدار خشکسالی در این مناطق شده است.  ... “ویدئو / یک‌چهارم آمریکا در محاصره خشکسالی”

Continue Reading ←

نماینده ایرانی عضو کارگروه «بررسی وضعیت اقیانوس‌های جهان» سازمان ملل شد

دکتر مهدی قدرتی شجاعی – عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس – به عنوان نماینده کشورهای آسیا-اقیانوسیه در سومین کارگروه روند منظم گزارش‌دهی جهانی و بررسی وضعیت زیستی اقیانوس‌های سازمان ملل انتخاب شد.  ... “نماینده ایرانی عضو کارگروه «بررسی وضعیت اقیانوس‌های جهان» سازمان ملل شد”

Continue Reading ←

«سدسازی غیر اصولی» از عوامل مهم بیابان‌زایی در ایران

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور ما در معرض تخریب سرزمین است، گفت: سدسازی غیر اصولی یکی از عوامل مهم بیابان‌زایی در کشور است.  ... “«سدسازی غیر اصولی» از عوامل مهم بیابان‌زایی در ایران”

Continue Reading ←

افزایش غلظت ذرات معلق در هوای تهران طی اردیبهشت‌ماه

مدیرواحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن مقایسه کمیت‌های هواشناسی و آلودگی هوا گفت: طی ۱۰ روز ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری غلظت ذرات معلق نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته افزیش یافت.  ... “افزایش غلظت ذرات معلق در هوای تهران طی اردیبهشت‌ماه”

Continue Reading ←

گرد و غبار تا دوشنبه در اراک ادامه خواهد داشت/پنجمین روز ناسالم در راه است

رییس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اراک برای چهارمین روز متوالی هوای ناسالم را تجربه می کند و این روند تا فردا ادامه دارد.  ... “گرد و غبار تا دوشنبه در اراک ادامه خواهد داشت/پنجمین روز ناسالم در راه است”

Continue Reading ←

وزش باد نسبتا شدید درتهران/ کاهش نسبی کیفیت هوای ‌پایتخت

وزش باد نسبتا شدید در استان تهران طی امروز (۳۰ خرداد ماه) و افزایش غلظت آلاینده «ازن» و کاهش نسبی کیفیت هوای ‌پایتخت طی روز ‌پیش‌بینی می‌شود.  ... “وزش باد نسبتا شدید درتهران/ کاهش نسبی کیفیت هوای ‌پایتخت”

Continue Reading ←

فقر اجتماعی و معیشتی موثر در آتش‌سوزی جنگل‌ها

با توجه به وقوع آتش‌سوزی‌ طی یک ماه گذشته در جنگل‌های زاگرس، یک عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور می‌گوید: معضل آتش‌سوزی در جنگل‌ها را باید با نگاهی زیربنایی و با توجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی به‌صورت ریشه‌ای حل کرد.  ... “فقر اجتماعی و معیشتی موثر در آتش‌سوزی جنگل‌ها”

Continue Reading ←

لزوم حل معضل آتش‌سوزی در جنگل‌ها باتوجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی مناطق جنگلی

با توجه به وقوع آتش‌سوزی‌ طی یک ماه گذشته در جنگل‌های زاگرس، یک عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور می‌گوید: معضل آتش‌سوزی در جنگل‌ها را باید با نگاهی زیربنایی و با توجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی به‌صورت ریشه‌ای حل کرد.  ... “لزوم حل معضل آتش‌سوزی در جنگل‌ها باتوجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی مناطق جنگلی”

Continue Reading ←

آنچه باید درباره دفع صحیح «ماسک‌» بدانیم

یک متخصص بهداشت محیط تاکید کرد که در دوران همه‌گیری کرونا پسماندهای خانگی به دلیل وجود ماسک و دیگر اقلام آلوده به عنوان پسماندهای عفونی تلقی می‌شوند و برای دفع مناسب آن‌ها هم باید به مردم آموزش داد و هم ساز و کار مناسب را در نظر گرفت.  ... “آنچه باید درباره دفع صحیح «ماسک‌» بدانیم”

Continue Reading ←