استاندار تهران: مشکلات و تنگناهای محیط زیستی محلی و ملی نیست

استاندار تهران در پیامی به مناسبت روز جهانی محیط زیست بر لزوم تغییر نگاه در استفاده پایدار از محیط زیست تاکید کرد.  ... “استاندار تهران: مشکلات و تنگناهای محیط زیستی محلی و ملی نیست”

Continue Reading ←

احتمال بارش پراکنده در برخی از استان‌ها شمالی

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا چهارشنبه (19 خرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار، آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود، اعلام کرد که طی این مدت در برخی مناطق گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده رخ می‌دهد.  ... “احتمال بارش پراکنده در برخی از استان‌ها شمالی”

Continue Reading ←

هوای امروز تهران در محدوده قابل قبول

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در صبحگاه امروز (۱۵ خرداد ۱۴۰۰) کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل خواهد بود.  ... “هوای امروز تهران در محدوده قابل قبول”

Continue Reading ←

۱۷ نکته درباره خطرات پسماندهای الکترونیک

سرعت فزاینده تولید پسماندهای جامد از تجهیزات الکترونیک و الکتریکی مستعمل، موجب افزایش نگرانی‌های محیط زیستی شده است. وسایل الکترونیک اگر چه کیفیت زندگی ما را به میزان زیادی بالا می‌برد اما نوع جدیدی از پسماند را نیز ایجاد می‌کند که رشد آن سه برابر بیشتر از پسماندهای خانگی و به مراتب سمی‌تر و خطرناک تر از آن است.  ... “۱۷ نکته درباره خطرات پسماندهای الکترونیک”

Continue Reading ←

دولت آینده برای مدیریت آب فکری اساسی کند/ضرورت توجه به دیپلماسی محیط زیست

یک استاد تمام دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی به تبیین چالش‌های موجود در زمینه محیط زیست و اولویت‌های دولت آینده در این حوزه پرداخت و گفت: ما نیازمند تقویت دیپلماسی محیط زیست در کشور هستیم. از سویی دیگر نباید رویکرد سیاسی به حوزه محیط زیست داشته باشیم.  ... “دولت آینده برای مدیریت آب فکری اساسی کند/ضرورت توجه به دیپلماسی محیط زیست”

Continue Reading ←