احتمال غرق شدنِ ۶ کلان‌شهر ساحلی در جهان

برخی کلان‌شهرهای ساحلی جهان ممکن است تا سال ۲۰۵۰ میلادی بر اثر حوادث طبیعی مرتبط با گرمایش زمین، گرفتار سیلاب و بالا آمدن آب دریاها و رودخانه‌ها شوند.  ... “احتمال غرق شدنِ ۶ کلان‌شهر ساحلی در جهان”

Continue Reading ←

هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ افزایش ارتفاع موج را در خلیج فارس از فردا (۲۶ خردادماه) تا پنج‌شنبه (۲۷ خردادماه) پیش‌بینی کرد.  ... “هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس”

Continue Reading ←

هفت تأثیر حیاتی جنگل‌ها بر زندگی انسان

جنگل از دید عموم مردم فضایی بانشاط برای گردشگری و از نظر بسیاری از ساکنان درون و حاشیه آن جنگل محلی برای کسب درآمد و امرار معاش است اما ارزش‌های علمی، اقتصادی و گردشگری تنها بخشی از کارکردهای مهم جنگل است. کشورهای توسعه یافته بر اساس تجارب‌شان به اهمیت آن پی برده‌اند و همواره به دنبال بهبود کمی و کیفی جنگل‌ها هستند.  ... “هفت تأثیر حیاتی جنگل‌ها بر زندگی انسان”

Continue Reading ←

صدور اخطاریه زیست‌محیطی برای پنج واحد صنعتی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از افتتاح و بهره برداری تصفیه‌خانه فاضلاب یک واحد بزرگ دامداری در هفته محیط زیست و نمونه‌برداری از خروجی سیستم تصفیه فاضلاب ۱۳ واحد صنعتی وتولیدی در این شهرستان خبر داد.  ... “صدور اخطاریه زیست‌محیطی برای پنج واحد صنعتی”

Continue Reading ←

پیش‌بینی آسمان صاف برای تهران/ کاهش کیفیت هوای پایتخت

آسمان استان تهران امروز صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود و افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی مناطق ‌پرتردد و برقراری وضعیت نالسالم برای گروه‌های حساس در ‌پایتخت طی امروز (۲۵ خرداد ماه) دور از انتظار نیست.  ... “پیش‌بینی آسمان صاف برای تهران/ کاهش کیفیت هوای پایتخت”

Continue Reading ←

بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: از اواخر وقت امروز تا روز جمعه (۲۵ تا ۲۸ خرداد) در برخی نقاط شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.  ... “بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور”

Continue Reading ←

فعالیت معدن «سنگ سبز» در دست بررسی اداره محیط زیست تهران

درپی انتشار تصاویری از فعالیت مجدد معدن سنگ سبز که پیش از این به‌دلیل نزدیک بودن به محدوده شهری متوقف شده بود، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات با بیان اینکه این موضوع باید از سوی همکاران ادراه حفاظت محیط زیست شهر تهران ‌پیگیری شود، گفت: در صورتی که این معدن به‌طور غیرمجاز در حال فعالیت باشد، با آن برخورد قانونی خواهد شد.  ... “فعالیت معدن «سنگ سبز» در دست بررسی اداره محیط زیست تهران”

Continue Reading ←

همه‌گیری بیماریهای گیاهی و تاثیر منفی ۳۰ درصدی بر محصولات غذایی

نتایج یک بررسی نشان داده است که همه‌گیری‌ بیماریهای گیاهی تا ۳۰ درصد محصولات مهم غذایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و با وخیم‌تر شدن تغییرات آب‌وهوایی در حال بدترشدن هستند.  ... “همه‌گیری بیماریهای گیاهی و تاثیر منفی ۳۰ درصدی بر محصولات غذایی”

Continue Reading ←