فرسایش آبی و بادی سالانه بیش از ۳۷ تُن خاک در اراضی کشور

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به شرایط خشک و نیمه خشک کشور گفت: اکنون متوسط بارندگی در کشور یک‌سوم متوسط بارش جهانی است، فرسایش آبی بیش از ۱۶ تن در هکتار در سال و فرسایش بادی بیش از ۲۱ تن در هکتار در سال است.  ... “فرسایش آبی و بادی سالانه بیش از ۳۷ تُن خاک در اراضی کشور”

Continue Reading ←

۵ اقدام اخیر سازمان جنگل‌ها برای ارتقای ضریب پوشش حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع

تهیه نقشه حفاظتی و بلوک بندی مناطق بحرانی، تامین و جایگزینی سوخت‌های مناسب برای جوامع محلی، مقابله با آفات و امراض و… ازجمله اقدامات اخیر سازمان جنگل‌ها برای ارتقای ضریب پوشش حفاظتی بوده است.  ... “۵ اقدام اخیر سازمان جنگل‌ها برای ارتقای ضریب پوشش حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع”

Continue Reading ←

امروز، کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۳ خردادماه) در شرایط قابل قبول است اما در مناطق پرتردد در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.  ... “امروز، کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس”

Continue Reading ←

ماندگاری هوای گرم در غالب مناطق کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی پنج روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار، آسمانی صاف و آفتابی همراه با ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود، گفت: روزهای پنجشنبه (۱۳ خرداد) و جمعه (۱۴ خرداد) با توجه به شمالی شدن جریانات، کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد برای سواحل دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد.  ... “ماندگاری هوای گرم در غالب مناطق کشور”

Continue Reading ←

تاثیر هوانوردی بر گرمای هوا

یوهانس کوآاس، استاد هواشناسی نظری دانشگاه لایپزیگ آلمان، میزان ابرهای سیروس ناشی از هواپیما را در طول قرنطینه سخت جهانی بین مارس و مه ۲۰۲۰ بررسی و مقادیر آن را با مقادیر مربوط به مدت مشابه سال‌های گذشته مقایسه کرد.  ... “تاثیر هوانوردی بر گرمای هوا”

Continue Reading ←

«مادرسالاری» در «فیل‌های آسیایی»

فیل آسیایی بزرگترین پستاندار خشکی قاره آسیا است که در معرض خطر انقراض قرار دارد و عواملی از جمله تخریب زیستگاه، شکار غیر مجاز و برخی دیگر از فعالیت‌های انسانی باعث کاهش جمعیت آن‌ طی سال‌ها شده است.  ... “«مادرسالاری» در «فیل‌های آسیایی»”

Continue Reading ←

درباره «فیل آسیایی» چه می‌دانید؟

فیل آسیایی بزرگترین پستاندار خشکی قاره آسیا است که در معرض خطر انقراض قرار دارد و عواملی از جمله تخریب زیستگاه، شکار غیر مجاز و برخی دیگر از فعالیت‌های انسانی باعث کاهش جمعیت آن‌ طی سال‌ها شده است.  ... “درباره «فیل آسیایی» چه می‌دانید؟”

Continue Reading ←