نوجوان سنندجی سنجاب خود را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داد

یک سنجاب ایرانی توسط نوجوان دوستدار محیط زیست، از دلالان و سودجویان حیات وحش خریداری و به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج تحویل داده شد.  ... “نوجوان سنندجی سنجاب خود را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داد”

Continue Reading ←

افتتاح دومین نیروگاه خورشیدی در منطقه ۱۷

همزمان با هفته محیط زیست دومین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو وات در ساختمان شهرداری منطقه ۱۷ با حضور سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، سید احسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و داود لطفی شهردار منطقه ۱۷، افتتاح شد.  ... “افتتاح دومین نیروگاه خورشیدی در منطقه ۱۷”

Continue Reading ←

عامل آلودگی زیست محیطی در دریای مرمره

در روزهای گذشته معضل اکولوژیکی در ترکیه پیش چشم همگان آشکار و لکه‌های پهناوری از مواد ارگانیک زردرنگ همچون لیزاب یا خلطی دریایی در گوشه و کنار دریای مرمره پدیدار شده‌اند.  ... “عامل آلودگی زیست محیطی در دریای مرمره”

Continue Reading ←

اعلام جرم علیه پتروشیمی مسجدسلیمان به دلیل آلایندگی

اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان به دنبال تخلیه پساب آلوده توسط پتروشیمی مسجدسلیمان، علیه این واحد صنعتی اعلام جرم کرد.  ... “اعلام جرم علیه پتروشیمی مسجدسلیمان به دلیل آلایندگی”

Continue Reading ←

شهرداری ملزم به حفاظت از میراث طبیعی حریم جنوبی توچال شد

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ، گفت: مسائل مختلفی را در محدوده کوهستانی توچال شاهدیم و لازم است به میراث طبیعی در این محدوده توجه ویژه‌ای داشته باشیم.  ... “شهرداری ملزم به حفاظت از میراث طبیعی حریم جنوبی توچال شد”

Continue Reading ←

امکانات محدود در حوزه محیط‌بانی استان تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از پرسنل محیط زیست استان تهران تحت عنوان محیط بان مشغول خدمت هستند، اظهار کرد: متاسفانه امکانات محدودی در حوزه محیط‌بانی داریم و از تجهیزات به‌روز دنیا برای حفاظت از مناطق بی‌بهره‌ایم بنابراین باید برای بهتر کردن وضعیت محیط‌بانان تلاش بیشتری شود.  ... “امکانات محدود در حوزه محیط‌بانی استان تهران”

Continue Reading ←

همه دستگاه ها و سازمان ها باید سرباز محیط زیست باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با حضور در پاسگاه محیط بانی کن و سولقان و دیدار با محیط بانان این منطقه گفت: باید دست به دست هم داد تا حفاظت و صیانت از محیط زیست را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کرد.  ... “همه دستگاه ها و سازمان ها باید سرباز محیط زیست باشند”

Continue Reading ←

نیاز جدی به ارائه آموزش‌های تخصصی به محیط‌بانان

مدرس دوره‌های آموزش تخصصی محیط‌بانی ضمن تاکید بر نیاز جدی به ارائه آموزش‌های تخصصی به محیط‌بانان گفت: متاسفانه آموزش مناسب به محیط‌بانان ارئه ‌نمی‌شود.  ... “نیاز جدی به ارائه آموزش‌های تخصصی به محیط‌بانان”

Continue Reading ←

تشدید اقدامات حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به تشدید اقدامات حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع گفت: پوشش حفاظتی سازمان جنگل‌ها اکنون به ۸۵ درصد ارتقا یافته و برای تقویت ضریب حفاظتی استفاده از بی‌سیم، راه اندازی مرکز کنترل و پایش اطفای حریق، نصب جی پی اس در خودروها، نصب دوربین در مناطق بحرانی و منتهی به جنگل و غیره در دستور کار قرار گرفته است.  ... “تشدید اقدامات حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع”

Continue Reading ←