ضرورت استقرار نظام مدیریت محیط زیست در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران

اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در سال۱۴۰۰ موفق به اخذ گواهینامه بین المللی ISO۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ استقرار نظام مدیریت محیط زیست شد.  ... “ضرورت استقرار نظام مدیریت محیط زیست در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران”

Continue Reading ←

چرا گرم‌شدن اقیانوس‌ها ماهی‌ها را به کوچ وامی‌دارد؟

اغلب ماهی‌ها حساسیت ویژه‌ای نسبت به تغییر دما نشان می‌دهند و با گرم‌شدن اقیانوس‌ها برخی از آنها راهی شمال‌ می‌شوند، برخی از آنها می‌توانند خود را به شمال برسانند و برخی دیگر هم تلف می‌شوند.  ... “چرا گرم‌شدن اقیانوس‌ها ماهی‌ها را به کوچ وامی‌دارد؟”

Continue Reading ←

ویدئو / آتش به جان نخل‌های اروندکنار

مدیر جهاد کشاورزی آبادان از سوختن بیش از دو هزار و ۲۰۰ نخل مثمر در نخلستان‌های اروندکنار در استان خوزستان خبر داده است. ساعت ۲۱:۰۰ دو روز قبل، حدود ۹ هکتار از نخلستان‌های اروندکنار دچار آتش‌سوزی شد؛ آتشی که به جان صدها نخل افتاد و حالا نخل‌داران و محلی‌ها می‌گویند آمار نخل‌های سوخته خیلی بیشتر از آن چیزی است که در آمارهای رسمی مسئولان اعلام می‌شود.  ... “ویدئو / آتش به جان نخل‌های اروندکنار”

Continue Reading ←

افزایش یک میلیون هکتاری وسعت بیابان‌های کشور

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن اشاره به روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی – مصادف با ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) – گفت: تغییر اقلیم و دخالت‌های انسانی حدود یک میلیون هکتار به وسعت بیابان‌های کشور افزوده است.  ... “افزایش یک میلیون هکتاری وسعت بیابان‌های کشور”

Continue Reading ←

ویدئو / پایان پرونده بحث‌برانگیز وقف آقمشهد

پرونده بحث‌برانگیز وقف جنگل‌های آقمشهد بالاخره به نتیجه رسید. با گزارش رئیس کل دادگستری مازندران، اعاده موضوع ماده ۴۷۷ مورد پذیرش رئیس قوه قضاییه قرار گرفت و رأی موقوفه بودن این جنگل نقض شد. پیش از این قرار بود ۵۶۰۰ هکتار از جنگل‌های آقمشهد ساری به متولی امامزاده حارث سپرده شود، اما بعدا مشخص شد که موقوفه بودن این زمین‌ها تحت عنوان موقوفه «میرعبدالله ساروی» بر اساس یک سند جعلی مطرح شده بود.  ... “ویدئو / پایان پرونده بحث‌برانگیز وقف آقمشهد”

Continue Reading ←

خطر زباله های الکترونیکی برای سلامت میلیون ها کودک در جهان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: افزایش زباله های الکترونیکی در جهان، سلامت میلیون ها کودک را تحت تاثیر قرار داده است.  ... “خطر زباله های الکترونیکی برای سلامت میلیون ها کودک در جهان”

Continue Reading ←

افزایش سرعت باد در استان تهران/ پیش‌بینی آلودگی هوای پایتخت

از ظهر امروز تا تا شنبه (۲۶ تا ۲۹ خرداد) گاهی افزایش موقت سرعت وزش باد در برخی مناطق ‌استان تهران پیش‌بینی می‌شود علاوه بر آن با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن احتمال افزایش غلظت این آلاینده و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی نقاط پایتخت طی امروز وجود خواهد داشت.  ... “افزایش سرعت باد در استان تهران/ پیش‌بینی آلودگی هوای پایتخت”

Continue Reading ←

جنگل‌های کوه”حاتم”در مرز کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان پس از ۳روز در حال سوختن

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگلهای کوه حاتم در مرز این استان با استان خوزستان پس از سه روز در حال سوختن هستند.  ... “جنگل‌های کوه”حاتم”در مرز کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان پس از ۳روز در حال سوختن”

Continue Reading ←