صلح سبز: اقیانوس‌ها به ورطه نابودی می‌روند

سازمان محیط زیستی صلح سبز هشدار داد: اقیانوس های جهان در اثر تغییرات آب و هوایی و ماهیگیری مخرب در یک “ورطه مرگ” قرار دارند و رهبران جهان برای جلوگیری از آن، تلاش کافی ندارند.  ... “صلح سبز: اقیانوس‌ها به ورطه نابودی می‌روند”

Continue Reading ←

مطالبه‌گری در حوزه محیط زیست برعهده‌ تمامی افراد است

یک عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه مطالبه‌گری در حوزه محیط زیست برعهده‌ تمامی افراد است، گفت: راه‌ حل کردن چالش‌ها و مشکلات زیست‌محیطی جایگزین کردن سیاست‌ها و برنامه‌های فعلی با سیاست‌هایی است که بر اساس رویکردهای نوین و اثر بخش تنظیم شده‌اند.  ... “مطالبه‌گری در حوزه محیط زیست برعهده‌ تمامی افراد است”

Continue Reading ←

شورای ششم رسیدگی به چه معضلات زیست‌محیطی را در اولویت قرار دهد؟

یک کارشناس محیط زیست با تاکید بر اینکه توسعه پایدار و حل مشکلات زیست‌محیطی در اولویت شورای ششم باشد، گفت: چنانچه شوراهای شهر بخواهند توسعه‌ای تک بعدی را مدنظر داشته باشند، مشکلات زیست‌محیطی شهرها تشدید خواهد شد.  ... “شورای ششم رسیدگی به چه معضلات زیست‌محیطی را در اولویت قرار دهد؟”

Continue Reading ←

ورود غیرمجاز دام تهدیدی بزرگ برای زیستگاه‌ها و اکوسیستم مناطق

معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست شهرستان تهران چرای غیر مجاز دام در مناطق حفاظت شده را یکی از مهمترین عوامل تخریب زیستگاه‌ها و تهدید جدی برای تنوع زیستی و پوشش گیاهی ذکر کرد.  ... “ورود غیرمجاز دام تهدیدی بزرگ برای زیستگاه‌ها و اکوسیستم مناطق”

Continue Reading ←

پایان انتظار ۳ ساله بوشهری ها برای بازسازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا

عملیات بازسازی و افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر بوشهر  پس از سه‎ سال به پایان رسید.  ... “پایان انتظار ۳ ساله بوشهری ها برای بازسازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا”

Continue Reading ←

ویدئو / برداشت گل محمدی در اراضی ملایر

برداشت گل محمدی در اراضی شهرستان ملایر استان همدان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شده است. پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷۵ تن گل محمدی برداشت شود و با توجه به کاهش بارندگی‌ها، کاهش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کند. با توجه به بحران آب و اصلاح الگوی کشت، طی سال‌های اخیر کشت انواع گیاهان کم‌آب‌بر از جمله زعفران‌، گل محمدی، انواع گیاهان دارویی‌، پسته و بادام مورد توجه قرار گرفته است. شهرستان ملایر از نظر سطح زیرکشت و تولید گل محمدی، رتبه نخست استان همدان را به خود اختصاص داده است.  ... “ویدئو / برداشت گل محمدی در اراضی ملایر”

Continue Reading ←