آغاز مرمت پلدختر

سید امین قاسمی ۲۸ بهمن‌ماه، اظهار کرد: اعتبار تخصیص یافته به‌منظور انجام این سری عملیات مرمت بالغ‌بر یک میلیارد ریال است. وی تصریح کرد: بخش‌هایی از این پل تاریخی که در جریان سیل ۹۸ آسیب‌ دیده‌اند نیز مورد مرمت و استحکام‌بخشی قرار می‌گیرند. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان خاطرنشان کرد: در این عملیات درصدد هستیم که اصالت طاق‌های ضلع غربی بدنه و سنگ‌های پایه‌های سطح گذر پل که در مجاورت رودخانه قرار دارند، حفظ شود. انتهای پیام  ... “آغاز مرمت پلدختر”

Continue Reading ←

آنفلوانزای پرندگان مساله جدیدی نیست

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با اشاره به مشاهده برخی علائم شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در قم، گفت: نباید القا کنیم که این بیماری از قم شروع‌شده بلکه همه‌ساله مورد مثبت در کشور بوده است که این بار در باغ پرندگان شهر مقدس قم نیز دیده‌شده شد.  ... “آنفلوانزای پرندگان مساله جدیدی نیست”

Continue Reading ←

آنفلوانزای پرندگان، طبیعی است/ بی دلیل نام قم را مطرح نکنید

بیژن سلیمان پور در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همواره در سال‌های قبل نیز مطرح بوده و بخشی از تقویم مدیریتی کشور در فصل پاییز و زمستان شده است. معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم افزود: در دو دهه اخیر در پایان تابستان، سلسله‌مراتب از استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اعلام می‌شود که ستاد پیشگیری از آنفلوانزا را تشکیل و اقدامات را انجام دهند و این موضوع جدیدی نیست. سلیمان پور بابیان اینکه شرایط فعلی متأثر از کرونا و پیدا شدن مورد مثبت در قم سبب بزرگنمایی‌هایی از این بیماری شد، درحالی‌که باید در حد واقعیت به این بیماری توجه شود، ابراز کرد: همان‌طور که اتفاقات در دو دهه گذشته نیز نشان داده این بیماری در آلودگی انسانی جای نگرانی ندارد. وی عنوان کرد: درصورتی‌که تماس با مرغ و محیط آلوده وجود داشته باشد و یا مصرف مرغ آلوده  ... “آنفلوانزای پرندگان، طبیعی است/ بی دلیل نام قم را مطرح نکنید”

Continue Reading ←

ایران زیباست؛ «مسجد جامع» فرومد

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۸ «مسجد جامع فرومد» یکی از بناهای کهن روستای فرومد در شهرستان میامی استان سمنان است. این مسجد مربوط به قرن هفتم هجری قمری و دوره حکومت خوارزمشاهیان است. مسجد جامع فرومد از معدود مسجدهایی است که گچ‌بری، نقش‌ها و کاشی‌کاری‌های زیبای قرون چهارم تا هفتم هجری در بنای آن به‌کار رفته است و به همین دلیل در شمار آثار تاریخی مهم و کم‌نظیر و هنری ایران جای دارد. بر اساس روایتی این بنا روی ویرانه‌های آتشکده ساخته شده و در دوره ایلخانی گسترش یافته و بر تزئینات آن افزوده شده است. این بنای ارزشمند جزو نخستین بناهای تاریخی استان سمنان و از عجایب هنری ایران محسوب می‌شود. مسجد جامع فرومد دارای ۲ محراب است که به گفته کارشناسان یکی از محراب‌ها در هوای گرم تابستان فضای خنک داشته و محراب دیگر در زمستان استفاده می‌شده است. مسجد جامع فرومد در بیستم خرداد ۱۳۲۱ با شماره  ... “ایران زیباست؛ «مسجد جامع» فرومد”

Continue Reading ←

همه مسوول جلوگیری از تخریب محیط زیست هستیم

به گزارش ایسنا سعید محمودی در نشست تخصصی بررسی وضعیت زیستگاه‌های طبیعی تحت مدیریت محیط زیست استان تهران که ظهر امروز با حضور تنی چند از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه برگزار شد، افزود: گونه‌های زیستی و گوناگونی آن‌ها ارتباطات پیچیده‌ای با محیط زنده و غیرزنده پیرامون خود دارد که بیانگر یک چرخه زیستی به هم وابسته و نیازمند تعادل و پایداری با محیط اطرافشان است. وی تاکیدکرد: بسیاری از تصمیمات و کارکردهای انسانی بر توان اکولوژیک طبیعت تاثیر مستقیم و منفی دارد و این تاثیرات به‌نوعی بسیار ماندنی است و مصداق آن اجرای برخی از طرح‌ها و پروژه‌هایی است که باعث تخریب محیط زیست، برهم خوردن توان اکولوژیک و کاهش توان رویشی زیستگاه‌های طبیعی می‌شود. محمودی با اشاره به ارتباط مستقیم زیستگاه‌ها و حیات جانوران در طبیعت گفت: از این منظر هنگامی که دخل و تصرفات انسانی منجر به تخریب زیستگاه‌های رویشی می شود عملا حیات جانواران در  ... “همه مسوول جلوگیری از تخریب محیط زیست هستیم”

Continue Reading ←

پیش‌بینی تغییرات اقلیمی زیان‌بار تا سال ۲۰۵۰

به گزارش ایسنا، طی ۳۰ سال آینده دمای هوا در چین شدیدا افزایش خواهد یافت که علت آن انتشار گازهای گلخانه ای است. این امر باعث بروز تغییرات فاجعه بار اقلیمی خواهد شد که خشکسالی یکی از آن هاست. بنابر مطالعات جدید تا سال ۲۰۵۰ میلادی، کمترین و بیشترین دمای هوا ۲ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت. گرمترین دمای هوا هنگام روز به میزان ۲.۴ درجه و در شب نیز ۱.۸ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت. همزمان، کاهش گازهای گلخانه ای به دلیل کم شدن غلظت ذرات در جو که تشعشعات خورشیدی را بازتاب می کنند باعث گرم شدن آب و هوا در کوتاه مدت خواهد شد اما گرایش بلندمدت، کاهش گازهای گلخانه ای در جو است که که در نهایت به سردشدن اقلیم منجر خواهد شد. افزون بر آن، محققان بر اساس بررسی‌های خود اظهار داشتند که تا سال ۲۰۵۰ حدود ۷۷ درصد از شهرهای جهان تغییرات حائز اهمیتی  ... “پیش‌بینی تغییرات اقلیمی زیان‌بار تا سال ۲۰۵۰”

Continue Reading ←

از ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای برای صیانت از محیط زیست استفاده کنیم

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست با کمک مردم، جامعه مدنی، نخبگان و فعالان علمی و اجتماعی امکانپذیراست، گفت: برای صیانت از محیط زیست باید از توان و ظرفیت همه مردم و بخش‌های مختلف کمک گرفت، به آن‌ها مسئولیت داد و از مشارکت آن‌ها بهره‌مند شد.  ... “از ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای برای صیانت از محیط زیست استفاده کنیم”

Continue Reading ←

مراکز اقامتی و گردشگری در نوروز بازند

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری در وبینار با ۳۱ استان کشور که با هدف تبیین وضعیت سفرهای نوروزی و نیز حضور در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران برگزار شد، با بیان این‌که طبق آخرین مصوبات و تصمیم‌گیری‌های صورت‌گرفته در کمیته‌های مختلف ستاد ملی کرونا محدودیت‌هایی برای تردد بین شهرها در ایام تعطیلات نوروزی تصویب شده است، گفت: به دلیل ناپایدار بودن شرایط کشور به واسطه شیوع کرونا، سفرهای نوروزی همچون سال گذشته با محدودیت‌هایی مواجه است، اما در این میان وزارت گردشگری با تشریح و تبیین برنامه‌ها و تمهیدات به‌عمل‌آمده و با معرفی دو راهکار سبز برای سفرهای ایمن، اعضای ستاد را برای انجام سفرها در قالب تورهای مسافرتی و نیز با رزرو مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، مهمانپذیرها و بوم‌گردی‌های دارای مجوز از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متقاعد کرد. معاون گردشگری افزود: ایجاد امکان سفر هموطنان در قالب  ... “مراکز اقامتی و گردشگری در نوروز بازند”

Continue Reading ←

دادگاه موزه‌های بازگشایی‌شده فرانسه را تعطیل کرد

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، «لوییس الیوت» شهردار شهر «پرپینیان»، چهار موزه این شهر را بازگشایی کرد تا با رعایت اقدامات لازم، امکان بازدید برای شمار محدودی فراهم شود. این اقدام که نشانه‌ای از افزایش اعتراضات به تعطیلی‌ها محسوب می‌شود بلافاصله در دادگاه مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه دادگاه اعلام کرد «الیوت» نمی‌تواند با تصمیم خودش یک دستور ملی و سراسری را پایمال کند.  با تعطیلی موزه‌ها، سالن‌های تئاتر، سینماها و رستوران‌های فرانسه که از اکتبر تاکنون ادامه پیدا کرده است، مراکز فرهنگی و هنرمندان این کشور بی‌صبرانه منتظر بازگشایی هرچند محدود این مراکز هستند. دولت فرانسه در اواسط دسامبر شدت قرنطینه سراسری را کمتر کرد اما اعلام کرد موزه‌ها و رستوران‌های این کشور همچنان باید به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل باقی بمانند. اوایل ماه جاری بود که صدها هنرمند، مدیران موزه و سایر فعالان جامعه هنری با امضای دو عریضه از دولت  ... “دادگاه موزه‌های بازگشایی‌شده فرانسه را تعطیل کرد”

Continue Reading ←