تکلیف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به تامین سوخت استاندارد کارخانه‌های سیمان

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، گفت: تمام سعی وتلاش استانداری تهران این بود که در عین حال این‌که به تامین برق اقدام کنیم، نسبت به  تامین گاز و برق کارخانه‌های تولید سیمان استان نیز اقدام کنیم. وی افزود: سوخت مازوت کلا غیر استاندارد است و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مکلف است تا سوخت مناسب را به کارخانه‌های تولید سیمان تحویل دهد. البته کارخانه‌های سیمان نیز باید با دقت اقدام به ذخیره‌سازی سوخت مناسب کنند و نمایندگان حفاظت محیط زیست استان نیز باید با نظارت دقیق مانع از  استفاده سوخت مازوت که یکی از منابع آلاینده هوای تهران است، شوند. وی ادامه داد: تمام هنر ما این بود که در زمستان قطعی برق نداشته باشیم و اگر در مناطقی از استان با قطعی مواجه بودیم ‌نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها از سوخت یورو ۴ و استاندارد استفاده می‌کردند. وی تاکید کرد: در حال حاضر نیازمند افزایش  ... “تکلیف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به تامین سوخت استاندارد کارخانه‌های سیمان”

Continue Reading ←

راه‌اندازی گذر گلستان مشهد تا اردیبهشت ۱۴۰۰

به گزارش ایسنا و به نقل از گزارش روابط عمومی موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، امین عارف‌نیا _ مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر _ با اعلام این خبر گفت: با هدف کمک به توسعه فضاهای فرهنگی و هنری، ایجاد مقاصد فراغتی برای شهروندان و گردشگران با کارکرد فرهنگی و هنری و کمک به ایجاد فضاهای عمومی خلاق و سرزنده و در دسترس، گذر فرهنگ و هنر گلستان مهشد ایجاد می‌شود.  او در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری با شهرداری مشهد، اظهار کرد: شهرداری مشهد متعهد شده است ترمیم و به سازی گذر، باز طراحی نما و جداره ها و آماده سازی فضای مسقف را برای واگذاری به کسب و کارهای فرهنگی و هنری تا پایان سال ۱۳۹۹ به سرانجام برساند. مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: با همراهی هنرمندان مکانی خلاق را در گذر گلستان طراحی و راه‌اندازی خواهیم کرد. میدان شهدا به  ... “راه‌اندازی گذر گلستان مشهد تا اردیبهشت ۱۴۰۰”

Continue Reading ←

ساخت صحنی به نام امام محمدباقر (ع) در کاظمین + عکس

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، سیدمهدی ثمره هاشمی ـ مدیر پروژه صحن امام محمد باقر (ع) ـ گفت: کارگاه طرح توسعه زیرسطحی حرم امام جواد (ع) در کاظمین مزین به نام صحن امام محمدباقر (ع)، پس از مدت‌ها تعطیلی به دلیل کرونا با همکاری تولیت این حرم مطهر و همت عوامل اجرایی از چندی پیش بازگشایی شده و در حال اجرا است. به گفته او صحن امام محمدباقر (ع) در ضلع شمالی حرم امام موسی کاظم و امام جواد (ع) در شهر کاظمین و در عمق هفت متری زیر همکف در حال احداث است. ثمره هاشمی با بیان اینکه وسعت این طرح توسعه زیر سطحی پنج‌هزارمترمربع است، اظهار کرد: در فاز نخست اجرای طرح توسعه مزین به نام صحن امام محمد باقر (ع)، سقف و ستون‌های بتونی کف زیرزمین قدیمی حرم مطهر تخریب می‌شود. پس از آن، عملیات مقاوم‌سازی بستر اجرای طرح توسعه اجرا خواهد  ... “ساخت صحنی به نام امام محمدباقر (ع) در کاظمین + عکس”

Continue Reading ←

دولتمردان گره‌ای از گردشگری باز کنند

شیوع کرونا بزرگترین ضربه را به اقتصاد کشورهای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه وارد و بسیاری از صنایع کشورها را متاثر از رکود حاکم بر بازار کرده است ولی در این بین شاید صنعت گردشگری به دلیل محدودیت سفرها به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کووید 19 بیشترین خسارت را متحمل شده باشد. البته اغلب کشورها با توجه به مزیت‌های صنعت گردشگری در همین شرایط نیز اهتمام ویژه‌ای برای حمایت و زنده نگه داشتن این صنعت مصروف کرده‌اند ولی متاسفانه این صنعت در حال شتاب گرفتن در کشورمان کمتر مورد حمایت دولتمردان قرار گرفت و حتی گاهاً با بی‌مهری و کم لطفی نیز مواجه شد و دریغ از پاسخگویی و رسیدگی مسئولان به ناله‌ها و گلایه‌های فعالان و دلسوزان این صنعت! این صنعت در استان پرجاذبه و گردشگرپذیر یزد هم با وجود این که پس از ثبت جهانی بافت تاریخی و گسترده‌ی آن به مراتب با شدت بیشتری  ... “دولتمردان گره‌ای از گردشگری باز کنند”

Continue Reading ←

تا اصلاح قوانین موجود، «خروج آثار ثبتی از فهرست میراث ملی» را متوقف کنید

شاهین سپنتا، فعال میراث فرهنگی و عضو انجمن دوستداران اصفهان در این باره به ایسنا گفت: طی سال‌های گذشته، بر اساس رویه حقوقی و به استناد قوانین مربوط به سال‌های قبل، بسیاری از آثار تاریخی در شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان، توسط دیوان عدالت اداری از فهرست آثار تاریخی خارج شد و مالکان آن‌ها توانستند مجوز تخریب را دریافت کنند. وی، با بیان اینکه همین امر موجب شد دوستداران میراث فرهنگی برای تغییر این روند تلاش کنند، تصریح کرد: با توجه اینکه رویه خارج کردن بناها از فهرست میراث ملی، بر اساس قوانین جاری مورد استناد دیوان عدالت اداری است، به نظر می‌رسد که باید در این قوانین بازنگری صورت بگیرد. این فعال میراث فرهنگی یادآور شد: نظر به اینکه آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه، علاقه‌مند به جلوگیری از پایمال شدن حقوق عموم ملت در دستگاه قضایی هستند، جمعی از تشکل‌های میراث فرهنگی، نامه‌ای را با موضوع ضرورت توقف رویه جاری تنظیم  ... “تا اصلاح قوانین موجود، «خروج آثار ثبتی از فهرست میراث ملی» را متوقف کنید”

Continue Reading ←

ویدئو / محو خانه پدری «احمد محمود» و اولین رمان جنگ

خبرنگار: پریسا زنگنه‌منش / تصویربردار: علیرضا محمدی / تدوینگر: عماد نعمتی  ... “ویدئو / محو خانه پدری «احمد محمود» و اولین رمان جنگ”

Continue Reading ←

افزایش محدودیت‌های مسافرتی در آلمان

به گزارش ایسنا و به نقل از بی بی سی، آلمان قصد دارد از روز یکشنبه ورود مسافران از جمهوری چک و منطقه «تیرول» اتریش را متوقف کند. دولت آلمان با اشاره به این‌که اعمال چنین محدودیت‌هایی با هدف جلوگیری از شیوع انواع خطرناک ویروس کرونا برای مدتی ضروری است از در دستور کار قرار گرفتن ممنوعیت سفری برای اسلواکی خبر داد. بررسی مرزها در آلمان از زمان شیوع ویروس کرونا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به مدت سه ماه ادامه پیدا کرد، اما در این مدت عبور و مرور شاغلان بین مرزی و تجارت نیز با مشکلاتی مواجه شد. در هفته‌های اخیر آمار ابتلا به ویروس کرونا در آلمان روند نزولی داشته است و به گفته یکی از مسوولان حوزه سلامت این کشور، اقدامات پیشگیرانه نه تنها در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا تاثیرگذار بوده بلکه از وقوع موج همیشگی ابتلا به آنفلوآنزای زمستانه نیز جلوگیری کرده است.  ... “افزایش محدودیت‌های مسافرتی در آلمان”

Continue Reading ←

کدام مرزها به روی گردشگران واکسینه‌شده باز است؟

به گزارش ایسنا، جزیره سیشل به اولین مقصدی تبدیل شد که مرزهای خود را به روی بازدیدکنندگان واکسینه‌شده گشود. از آن زمان تعداد دیگری از کشورها این روند را دنبال و برنامه‌های بیشتری برای کاهش محدودیت‌های مرزی در ماه‌های آینده اعلام کرده‌اند. این مجمع‌الجزیره مرزهای خود را از ماه گذشته به روی مسافران واکسینه‌شده از هر نقطه جهان گشوده است. مسافرانی که گواهی تزریق دو دوز واکسن کرونا را داشته باشند، بدون نیاز به قرنطینه می‌توانند وارد این جزیره در اقیانوس هند شوند. دوز دوم باید حداقل دو هفته قبل از ورود به این جزیره تزریق شده باشد. سیشل تاکید کرده است مسافران باید از مقامات بهداشت کشور خود گواهی‌ای را به عنوان اثبات واکسیناسیون همراه با نتیجه آزمایش منفی PCR، که کمتر از ۷۲ ساعت قبل از سفر گرفته شده است، ارائه دهند. این مجمع‌الجزیره در اقیانوس هند همچنین اعلام کرده از حدود یک ماه دیگر مرزهای خود را به روی تمام مسافران واکسینه‌شده یا غیرواکسینه‌شده باز  ... “کدام مرزها به روی گردشگران واکسینه‌شده باز است؟”

Continue Reading ←

رفع تصرف ۱۵ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند

به گزارش ایسنا جمشید جویباری افزود: تعدادی افراد سودجو با قصد سوء استفاده از اراضی ملی اقدام به کاشت نهال های چندساله در این اراضی کرده بودند که با برخورد قانونی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان مواجه شدند. وی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند با استفاده از ظرفیت قانونی و در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع و هماهنگی با مقام قضائی و همکاری نیروی انتظامی اقدام به رفع تصرف این اراضی کردند. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند تصریح کرد: در همین ارتباط پرونده تخلف تشکیل شد و متخلفان و متعرضان به اراضی ملی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران جویباری از عموم مردم و دوستداران طبیعت درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی  ... “رفع تصرف ۱۵ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند”

Continue Reading ←

شعار امسال هفته منابع طبیعی؛ همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی

به گزارش ایسنا عباس سمیعی – مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور- درباره هفته منابع طبیعی و مراسم برگزاری آن گفت: امسال هفته منابع‌ طبیعی و آبخیزداری همانند سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۲ اسفندماه و با شعار «همه با هم جهاد، برای حفاظت از منابع‌طبیعی» در سراسر کشور برگزار می‌شود.  وی افزود: ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه هر سال «هفته منابع طبیعی و آبخیزداری» است و نخستین روز این هفته در تقویم تاریخ به نام روز «درختکاری» نامگذاری شده است که در این روز مردم با حضور در عرصه‌های منابع‌ طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می‌گردانند. سمیعی درختان را به خاطر کارکردهای ارزشمند حیاتی، نجات بخش زمین و زندگی بشر دانست و گفت: درختان دی‌اکسید کربن و گازهای مضر  ... “شعار امسال هفته منابع طبیعی؛ همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی”

Continue Reading ←