تورهای نوروز ۱۴۰۰ با تراول آرت

همانطور که احتمالا شنیده‌اید با تمهیدات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در ایام نوروز 1400 سفر با تور ممکن خواهد بود. در نوروز 1400 در صورتی که گردشگران از خدمات تور استفاده ‌کنند و حتما در مراکز اقامتی مجاز اقامت خواهند داشت که تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. برای مشاهده تورهای نوروز 1400 کلیک کنید. بر این اساس نوروز 1400 با شما خواهیم بود تا ضمن رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفری ایمن در کنار یکدیگر داشته باشیم. سفرهای گروهی با تعداد مسافر کمتر با برنامه‌های دقیق‌تر از پیش تعیین شده همراه خواهند بود. راهنمای تور در تورهای مسافرتی برنامه‌ی جامعی از بهترین اماکن گردشگری در مقصد مورد نظر ارائه می‌کند. این گزینه باعث خواهد شد تک‌تک مسافران از زمان خود حداکثر استفاده را ببرند و تجربه بهتری از سفر ایجاد کنند.  ... “تورهای نوروز ۱۴۰۰ با تراول آرت”

Continue Reading ←

ساخت باغ پرندگان در قم بدون ملاحظات زیست محیطی قابل پذیرش نیست

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، در رابطه با تلف شدن و معدوم کردن 692 پرنده وحشی ارزشمند در باغ پرندگان بر اثر شیوع آنفولانزای پرندگان، بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد: شیوع آنفولانزای پرندگان در باغ پرندگان شهر مقدس قم و تلف شدن و معدوم کردن تعداد 692 پرنده وحشی ارزشمند، اتفاق بسیار ناگوار زیست محیطی است که احساسات عموم مردم و دوستداران طبیعت و محیط زیست را به شدت جریحه دار کرده و بدون تردید عادی سازی آن از طریق جنجال رسانه‌ای و متهم ساختن دیگران، قابل توجیه و چشم پوشی نیست. بر همین اساس نکاتی به شرح ذیل جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع همشهریان محترم می‌رسد؛ با این وجود امیدواریم توجه، تعهد و دغدغه‌مندی همه مردم و مسؤولان نسبت به رعایت قوانین و ضوابط زیست محیطی در تمامی بخش‌ها، از بروز چنین آسیب‌ها و فجایعی که امنیت روانی و  ... “ساخت باغ پرندگان در قم بدون ملاحظات زیست محیطی قابل پذیرش نیست”

Continue Reading ←

مدل‌هایی برای سفر نوروزی

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیمور  در نشستی با حضور رؤسای تشکل‌های گردشگری درباره سفرهای «احتمالی» نوروزی، اظهار کرد: جلساتی با ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شده و در آن نشست‌ها به صورت مفصل موضوعات را بررسی کردیم. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ما دو مدل سفر را پیشنهاد دادیم که می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور اجرا شود. مدل اول سفر با تور است که گردشگران از خدمات تور استفاده می‌کنند و حتما در مراکز اقامتی مجاز اقامت خواهند داشت که تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. او اضافه کرد: در مدل دوم سفر افراد تور خریداری نمی‌کنند اما در سفر به شهر مقصد حتما باید در مراکز اقامتی مجاز و تحت نظارت این وزارتخانه اقامت کنند تا تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و سلامتی مردم حفظ شود. معاون گردشگری تاکید کرد: به‌ منظور جلوگیری  ... “مدل‌هایی برای سفر نوروزی”

Continue Reading ←

امکان پیش بینی سیل، ۳ تا ۴ روز قبل از رخداد در کشور فراهم شد

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، مهدی رهنما گفت: سازمان هواشناسی کشور بر مبنای وظایف ذاتی و به منظور ارتقاء کیفیت پشتیبانی و بیش آگاهی سیل، طراحی و توسعه سامانه‌ نرم افزاری پیش بینی و هشدار سیل نسل چهارم را به پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور محول نمود. این سامانه قادر است حداقل سه تا چهار روز قبل از زمان رخداد سیل، امکان وقوع و مشخصه‌های سیل آتی را که شامل تمامی مشخصه‌های مورد نیاز مدیریت و هشدار سیل می‌باشد، پیش‌بینی، به‌روز رسانی و تدقیق نماید. وی مهمترین مشخصات خروجی این سامانه که توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور طراحی و تولید شده است را پیش‌بینی هیدروگراف سیل برای نقاط کنترل مشخصی از حوضه که بر اساس آن مکان و زمان وقوع سیل، دبی حداکثر سیل، حجم سیلاب ۵ و ۱۰ روزه در حوضه را در اختیار قرار می‌دهد، عنوان  ... “امکان پیش بینی سیل، ۳ تا ۴ روز قبل از رخداد در کشور فراهم شد”

Continue Reading ←

افزایش فرصت فعالیت بیشتر در بخش گردشگری برای زنان خاورمیانه

نتایج تحقیقات جدید نشان داده است، در بخش گردشگری خاورمیانه از هر ۱۰ نفر شاغل، کمتر از یک نفر زن بوده و البته این نسبت به‌طور مداوم در حال افزایش است. سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)  اعلام کرد: گزارش منطقه‌ای مربوط به زنان در گردشگری خاورمیانه، پیشرفت‌های ایجادشده و فرصت‌هایی برای پیشرفت بیشتر در برابری جنسیتی این بخش را برجسته می‌کند. مهمترین یافته‌های این بررسی موارد ذیل را شامل می‌شود: ۸ درصد افراد شاغل در بخش گردشگری این منطقه را زنان تشکیل می‌دهند و این در مقایسه با ۱۶ درصد در کل اقتصاد منطقه است. در سطح جهانی، ۵۴ درصد از افراد شاغل در بخش گردشگری در مقایسه با ۳۹ درصد گسترده اقتصاد جهانی زنان هستند. زنان تحصیلات خوبی دارند، اما وارد نیروی کار گردشگری نمی‌شوند. زنان تحصیلات عالی بالاتر از مردان دارند، اما هنوز در این بخش فعالیت بسیار اندکی دارند. بخش دولتی می‌تواند پیشگام ارائه نقش‌های رهبری برای زنان باشد  ... “افزایش فرصت فعالیت بیشتر در بخش گردشگری برای زنان خاورمیانه”

Continue Reading ←

کاهش محسوس دما در بخشهایی از کشور از امروز

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پیش بینی کلی وضع آب و هوا بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری، گفت: امروز، پنج شنبه ۳۰ بهمن ماه، ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان های اردبیل ، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، بوشهر، اصفهان و غرب یزد بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود. وی افزود: همپنین در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه، اول اسفندماه در خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، گلستان، کرمان، فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده و وزش باد شدید رخ  ... “کاهش محسوس دما در بخشهایی از کشور از امروز”

Continue Reading ←

درباره ذخیره‌گاه زیست کره «هامون» چه می‌دانید؟

به گزارش ایسنا، برنامه حفاظتی یونسکو که با نام ذخیره‌گاه‌های زیست‌ کره (Biosphere Reserve) شناخته می‌شود، یکی از برنامه‌های راهبردی برای حفاظت از محیط زیست است. ایران دارای ۱۳ ذخیره‌گاه زیست‌کره است که منطقه حفاظت شده هامون نی ز یکی از این ذخیره‌گاه‌های زیست کره است. منطقه حفاظت‌شده هامون به دلیل قرار گرفتن در مرکز مناطق کویری و نیمه کویری کشورهای ایران و افغانستان، تنها مامن زیست پرندگان مهاجر شرق کشور است. تالاب هامون از سه بخش هامون «صابوری» در شمال سیستان، هامون «پوزک» که ۹۰ درصد آن در کشور افغانستان و ۱۰ درصد آن در ایران است و هامون «هیرمند» تشکیل شده است که در زمان‌های فراوانی آب این سه بخش به یکدیگر می‌پیوندند و دریاچه مشترک هامون میان کشورهای ایران و افغانستان را تشکیل می‌دهند. کارشناسان یکی از کانون‌های اصلی ایجاد گرد و غبار را تالاب‌های خشک‌شده‌ می‌دانند بنابراین خشک بودن تالاب هامون که در مسیر بادهای ۱۲۰ روزه قرار دارد در وقوع گرد  ... “درباره ذخیره‌گاه زیست کره «هامون» چه می‌دانید؟”

Continue Reading ←