سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کرمان

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی پادرون وزیر گردشگری کشور ونزوئلا و هیات همراه چهارشنبه ٦ بهمن‌ماه، در سفر به کرمان با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهید سپهبد قاسم سلیمانی ادای احترام کردند. افتتاح موزه طلا و جواهرات ابراهیم‌خان و رونمایی از طرح شهر گردشگر (کرمان به عنوان شهر سه ستاره گردشگری) و بازدید از جاذبه‌های گردشگری از جمله برنامه‌های سفر علی اصغر مونسان به کرمان است. ۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۷  ... “سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کرمان”

Continue Reading ←

تصاویر جدید از حرم علوی به مناسبت میلاد امام علی (ع)

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حرم امام علی (ع) معروف به حرم عتیق در حدود ۲۰۰ سال به شکل کنونی، یعنی بدون هیچ توسعه‌ای مانده بود. اما با اجرای طرح صحن حضرت زهرا (ع) فضای این حرم بیش از ۲۰ برابر گسترش یافت. سردار شهید قاسم سلیمانی که با حمایت و ایده او این طرح پیش می‌رفت معتقد بود «اجرای این طرح سبب اتصال و احیای نام حضرت فاطمه (س) در جوار حرم علوی شده است تا یادمانی از بانوی مظلوم و بی‌نشان مدینه باشد.» ستاد بازسازی عتبات عالیات معتقد است: چند شاخص عمرانی و مذهبی سبب شده تا طرح توسعه حرم امام علی (ع) به عنوان یک پروژه منحصر به‌فرد در جهان اسلام مطرح شود. نخستین ویژگی این طرح، ارتقاء سطح خدمات رفاهی و زیارتی است. پیش‌بینی و اجرای فضاهای مختلف برای برپایی مراسم و مناسک و حتی اسکان چندین هزار نفر زائر  ... “تصاویر جدید از حرم علوی به مناسبت میلاد امام علی (ع)”

Continue Reading ←

افزایش ارتفاع موج تا ۳ متر/ تفریحات آبی ممنوع شود

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است که از روز چهارشنبه (۶ اسفند ماه) تا روز جمعه (۸ اسفند ماه) افزایش تلاطم و ارتفاع امواج بین ۲ تا ۳ متر و در نواحی فراساحل گاهی تا  ۴ متر در شمال کشور دور از انتظار نیست. این شرایط در مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود. به‌همین دلیل احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد. سازمان هواشناسی توصیه کرده است که تفریحات آبی، شنا، تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی در این بازه زمانی ممنوع شود. محدودیت در فعالیت فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است. به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های  ... “افزایش ارتفاع موج تا ۳ متر/ تفریحات آبی ممنوع شود”

Continue Reading ←

محدودیت‌های سفر در تعطیلات پایان هفته

به گزارش ایسنا، ستاد کرونا هنوز درباره سفرهای نوروزی یا تعطیلات اسفندماه تصمیم قاطعانه‌ای را اعلام نکرده اما پلیس راهور ناجا با گسترش ویروس جهش‌یافته برای تردد به سمت شهرهای استان خوزستان منع تردد اعلام کرده است. هم‌اینک ۱۱ شهر اهواز، دزفول، آبادان، خرمشهر، کارون، شادگان، هویزه، شوشتر، ماهشهر، رامهرمز و دشت آزادگان در وضعیت خیلی پرخطر قرار گرفته‌اند. ضمن این‌که ویروس جهش‌یافته وضعیت در اهواز را بحرانی کرده است. طبق اعلام پلیس، تردد به سمت استان خوزستان و این مناطق یک میلیون تومان جریمه دارد. پلس راهور ناجا برای تعطیلات پایان هفته همچنان ورود خودروهای شخصی به استان‌های شمالی حتی با وجود وضعیت زرد (خطر متوسط) در برخی شهرهای این استان را به اضافه مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر و بندرعباس و جزایر قشم و کیش محدود و مشمول جریمه کرده است. طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت ۵۲ شهرستان از جمله جلفا، آذرشهر، هادیشهر، عجب شیر (آذربایجان شرقی)، ارومیه، ماکو، بازرگان،  ... “محدودیت‌های سفر در تعطیلات پایان هفته”

Continue Reading ←

انتقال مخفیانه گنجینه‌های هنری دیده‌نشده در لوور

به گزارش ایسنا به نقل از سیاتل تایمز، طی بزرگ‌ترین انتقال تاریخ موزه لوور، در ۱۶ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار از گنجینه‌های هنری این موزه به طور مخفیانه به یک انبار فوق مدرن در شهر لیون در ۱۲۰ کیلومتری پاریس منتقل شده است. قرار است در طول یک پروژه پنج‌ساله، بیش از ۲۵۰ هزار اثر شامل نقاشی، فرش، مجسمه و اشیاء زینتی که قدمت آن‌ها به دوران باستان تا قرن نوزدهم میلادی بازمی‌گردد به این انبار منتقل‌ شود که برای ساخت آن ۷۳ میلیون دلار هزینه شده است. مهم‌ترین دلیل انتقال آثار موزه لوور، قرار گرفتن این موزه در منطقه‌ای سیل‌خیز عنوان شده است. در سال ۲۰۱۶ و در جریان وقوع سیل در پاریس، آثار موزه نیز در معرض خطر قرار گرفتند و کارکنان به صورت فوری اقدام به بسته‌بندی و بردن آثار به سطحی بالاتر کردند تا از رسیدن آب به آن‌ها جلوگیری شود. پربازدیدترین موزه جهان  ... “انتقال مخفیانه گنجینه‌های هنری دیده‌نشده در لوور”

Continue Reading ←

تخریب ویلای غیر مجاز در لواسانات شمیرانات

به گزارش ایسنا حسن شکری افزود: عملیات رفع تصرف و تخریب ویلای غیرمجاز در اراضی ملی در اجرای دو حکم قطعیت یافته قضائی و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان شمیرانات به مرحله اجرا درآمد و این اراضی بازپس گیری و به دولت بازگردانده شد. وی اضافه کرد: در اجرای یک فقره حکم قضائی، یک باب ویلای غیرمجاز به مساحت ۵۵۳ مترمربع واقع در پلاک نیکنام ده بخش لواسانات مورد تخریب قرار گرفت و در اجرای حکمی دیگر از ۱۰۶۰ مترمربع اراضی ملی تصرف واقع در پلاک لواسان بزرگ بخش لواسانات که متصرف اقدام به دیوارکشی و کرت بندی کرده بود، رفع تصرف و تمامی دیوارکشی‌ها و بناهای احداث شده تخریب شد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات تأکید کرد: حفاظت از عرصه‌های ملی در اولویت کاری مجموعه منابع طبیعی قرار دارد و برخورد قانونی با متخلفان و متصرفان به این عرصه‌ها به طور جد تداوم  ... “تخریب ویلای غیر مجاز در لواسانات شمیرانات”

Continue Reading ←

ضرر سنگینی که “فرسایش خاک” تحمیل می‌کند

احمد لندی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پدیده فرسایش خاک باعث تخریب سنگ‌ها و تشکیل خاک می‌شود. این پدیده ممکن است بر اثر عوامل طبیعی نیز رخ دهد اما نگرانی بیشتر در خصوص فرسایشی است که به دلیل دخالت‌ها و ندانم‌کاری‌های بشر رخ می‌دهد؛ از جمله قطع درختان، چرای بی‌رویه دام‌ها، تبدیل زمین‌های شیب‌دار به اراضی کشاورزی، احداث جاده بدون توجه به نکات مهندسی و ایجاد تاسیسات یا عدم ایجاد موانعی که بتواند از فرسایش هنگام ایجاد تاسیسات جلوگیری کند. وی با اشاره به انواع فرسایش خاک، تصریح کرد: ما دو نوع فرسایش داریم که شامل فرسایش آبی و فرسایش بادی است؛ فرسایش آبی به دلیل جریانات آب رخ می‌دهد و فرسایش بادی نیز باعث جابه‌جا شدن ذرات خاک از مکانی به مکان دیگر می‌شود که ما هر دو این پدیده را در استان خوزستان تجربه کرده‌ایم. عوارض فرسایش بادی خاک در خوزستان استاد گروه خاک شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه  ... “ضرر سنگینی که “فرسایش خاک” تحمیل می‌کند”

Continue Reading ←

احتمال کولاک برف در ارتفاعات کشور/از کوهنوردی خودداری شود

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت جوی کوهستان‌های کشور طی روزهای پایانی هفته اظهارکرد: امروز (۶ اسفند) در رشته کوه البرز به‌ویژه ارتفاعات بین استان‌های گیلان و اردبیل بارش برف خواهیم داشت همچنین در ارتفاعات بین استان‌های سمنان و گلستان، ارتفاعات خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های گلستان و مازندران بارش برف دور از انتظار نیست.   وی در ادامه با اشاره به اینکه طی فردا و پس فردا (۷ و ۸ اسفند) نیز در ارتفاعات واقع در استان کرمان و فارس نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: در کوه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز بارش برف خواهیم داشت. به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ارتفاعات شمال شرق خوزستان نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان در پایان با بیان اینکه طی روزهای پایانی هفته وزش باد شدید در کشور پیش‌بینی شده است، گفت: از این‌رو احتمال  ... “احتمال کولاک برف در ارتفاعات کشور/از کوهنوردی خودداری شود”

Continue Reading ←

رشد ‌پسماندهای خطرناک و سمی الکترونیکی ۳ برابر ‌پسماند خانگی است

فاطمه اکبرپور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به خطرات ناشی از ‌پسماندهای الکترونیکی گفت: وجود فلزات سنگین در بین پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی موجب نگرانی است چراکه به علت گازهای متصاعد شده از پسماندهای دفن شده و نشت در آب‌های زیرزمینی، محیط زیست را آلوده و فضای زیادی را جهت دفن اشغال می‌کنند. از این رو بازیافت پسماندهای الکترونیکی علاوه‌بر منافع زیست محیطی، منافع اقتصادی و اجتماعی زیادی به‌همراه خواهد داشت. پسماندهای الکترونیکی چیست؟ رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران درباره ‌پسماندهای الکترونیکی گفت: این ‌پسماندها شامل باتری‌ها به‌خصوص باتری‌های قابل شارژ، رایانه‌ها، گوشی‌های تلفن از رده خارج شده، مانیتورها و تجهیزات رایانه‌ای، تلویزیون‌ ، ویدیو، ماکروویو و دیگر لوازم الکترونیکی است که به دلیل وجود فلزات سنگین در این پسماندها و موادی از قبیل پلاستیک، سرب، آلومینیوم، طلا، نقره و فلزات سنگینی همچون جیوه، کادمیوم و آرسنیک بسیار خطر آفرین هستند. ‌ تبعات دفن یا سوزاندن پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی وی در  ... “رشد ‌پسماندهای خطرناک و سمی الکترونیکی ۳ برابر ‌پسماند خانگی است”

Continue Reading ←

تغییرات آب و هوایی تهدیدی برای امنیت جهان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به آواره شدن ۱۶ میلیون نفر در هر سال از بابت بلایایی مربوط به آب و هوا که تعدادی طعمه آسانی برای افراطگران خشونت طلب می‌شوند، کشاورزانی که به خاطر خشکسالی یک برداشت دیگر گندم را از دست داده و رو به کشت خشخاش می‌آورند و دخترانی که مجبور به کنار گذاشتن مدرسه در جستجو برای آب شده و طعمه قاچاقچیان انسان می‌شوند، اشاره کرد. او همچنین به تاثیرات تغییر سطح دریاها و آتش سوزی ها اشاره کرد. او خطاب به رهبران حاضر در یک نشست سطح عالی شورای امنیت در خصوص خطرات مرتبط با آب وهوا برای صلح و امنیت بین‌الملل گفت: چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید، مساله نه بر سر رخ دادن یا ندادن بلکه بر سر زمان احتمالی دست و پنجه نرم کردن کشور و مردم شما با این تاثیرات امنیتی تغییرات  ... “تغییرات آب و هوایی تهدیدی برای امنیت جهان”

Continue Reading ←