آسمان صاف اغلب مناطق کشور در روز جمعه/ پیش بینی کاهش کیفیت هوا در روزهای آتی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: اکثر مناطق کشور در روز جمعه آسمانی صاف خواهند داشت.  ... “آسمان صاف اغلب مناطق کشور در روز جمعه/ پیش بینی کاهش کیفیت هوا در روزهای آتی”

Continue Reading ←

اهدای ۱۴ شیء تاریخی به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمان

سرهنگ سیدعلی حسینی افزود: در راستای انجام فعالیت‌های موثر در زمینه فرهنگ‌سازی و همچنین جلب مشارکت‌های اجتماعی در شهرستان جیرفت، دو میراث‌بان افتخاری ۱۴ شی تاریخی را به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمان اهدا کردند. وی اظهار کرد: قدمت این اشیا که به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد شامل گلدان و لیوان سفالی، ظرف استوانه‌ای سنگی، تبر و میله مفرغی، تیغه و حلقه می‌شود. فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته علاوه بر همکاری نیروی‌انتظامی، مشارکت میراث‌بانان افتخاری را در کشف اشیاء تاریخی و حفاظت از بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی داشته ایم که جای تشکر و قدردانی دارد. انتهای پیام  ... “اهدای ۱۴ شیء تاریخی به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمان”

Continue Reading ←

کاهش زمان تست کرونا برای سفر به ایران

به گزارش ایسنا، به دنبال تصمیم وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، همراه داشتن تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعت پیش از پرواز برای تمام مسافران ورودی و خروجی با مبدأ و مقصد ایران الزامی شد. در اطلاعیه برخی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیز تاکید شده است: برای تمام مسافران (اتباع ایران و خارجی) که متقاضی ورود به ایران هستند، ارائه گواهی عدم ابتلا به کووید-۱۹ به زبان انگلیسی و در صورت ارائه به زبان غیرانگلیسی، مُهمور به مُهر وضعیت سلامت توسط بخش کنسولی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدأ الزامی است. در صورت رعایت نکردن این مصوبه، از ورود اتباع خارجی به کشور ایران جلوگیری خواهد شد. اتباع ایرانی که تست PCR همراه نداشته باشد، در فرودگاه‌های ورودی ایران آزمایش کرونا از آن‌ها گرفته می‌شود و تا زمان اعلام نتیجه آزمایش در محل قرنطینه تعیین شده باید اقامت داشته باشند. چنانچه جواب تست مثبت باشد ضروری است به مدت  ... “کاهش زمان تست کرونا برای سفر به ایران”

Continue Reading ←

درباره ذخیره‌گاه زیست کره دنا چه می‌دانید؟

به گزارش ایسنا، ذخیره‌گاه زیست کره دنا در غرب کشور و در دل رشته کوه‌های زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و چهارمحال  بختیاری قرار گرفته است و در بین مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست این ذخیره گاه در کلاس منطقه حفاظت شده  قرار دارد و متشکل از مناطق حفاظت شده و پارک ملی دنا، دنای شرقی، مناطق شکار ممنوع پادنای سمیرم، خرم ناز و بخشی از مناطق آزاد در شبکه جهانی ذخیره گاه‌ها است. بنابر اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست، این ذخیره‌گاه یکی از نقاط با ارزش از منظر غنای زیستی در جهان محسوب می شود و  مهمترین پدیده طبیعی در این ذخیره گاه  شته کوه دناست که از غرب به سمت جنوب غرب همچون دیواره‌ای سترگ به طول ۸۰ کیلومتر امتداد و با دارا بودن ۵۰ قله با ارتفاع بیش از ۴۰۰۰ متر در زمره نواحی ارزشمند کوهستانی کشور و منطقه به‌حساب می‌آید. این ناحیه بخش مهمی از  ... “درباره ذخیره‌گاه زیست کره دنا چه می‌دانید؟”

Continue Reading ←

کم بارشی فراگیر در ایران/ بارش‌ها تقریبا در تمامی استان‌ها زیر نرمال است

به گزارش ایسنا، براساس آخرین اطلاعات مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از مهرماه تاکنون در کل کشور ۸۲ میلیمتر بارش داشته‌ایم که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت کشور حدود ۳۰ درصد کمتر گزارش شده است. از سویی دیگر بارش‌ها در ایران نسبت به سال گذشته نیز ۴۰ درصد کمتر شده است و تمامی استان‌ها به جز چهار استان اردبیل، البرز، تهران و قم با کم بارشی مواجه‌اند. بر اساس این اطلاعات، بارش‌ها در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان به‌ترتیب ۸۹.۵ درصد، ۸۹ درصد و ۶۲ درصد کمتر از میانگین بلند مدت است بنابراین این استان‌ها در شرایط کم‌بارشی شدید قرار دارند. از سویی دیگر بارش‌ها از ابتدای مهر ماه تاکنون در دو استان پربارش گیلان و مازندران نیز به ترتیب حدود ۱۷.۵ درصد و ۲۳ درصد کمتر از میانگین بلند مدت گزارش شده است. احد وظیفه – رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان  ... “کم بارشی فراگیر در ایران/ بارش‌ها تقریبا در تمامی استان‌ها زیر نرمال است”

Continue Reading ←