هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد و وقوع بهمن در ارتفاعات کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط آب و هوایی کوهستان‌ها طی چند روز آینده گفت: خطر وزش باد در ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات البرز و زاگرس و احتمال وقوع بهمن درپی افزایش دما و وزش باد در ارتفاعاتی که تجمع برف وجود دارد طی روزهای آینده دور از انتظار نخواهد بود  ... “هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد و وقوع بهمن در ارتفاعات کشور”

Continue Reading ←

جانمایی ۳ مخزن آبیاری قطره‌ای فضای سبز و ذخیره آب

برای ساماندهی شبکه آبرسانی و رفع مشکل احتمالی کمبود آب، معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه۸، اقدام به جانمایی ۳ مخزن آب پلی اتیلن در نقاط مختلف منطقه کرده است.  ... “جانمایی ۳ مخزن آبیاری قطره‌ای فضای سبز و ذخیره آب”

Continue Reading ←

بیانیه سازمان محیط زیست به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، بیانیه این سازمان به شرح زیر است: «بیست و دوم بهمن ماه، روزی است که مردم ندای امام خمینی (ره) را لبیک گفته، با اتحاد و از جان گذشتگی حماسه‌ای تاریخی رقم زدند و آن رهبر کبیر به پشتوانه ملتش جمهوری اسلامی را بنیان نهاد. امروز نیز با راهبری رهبر معظم انقلاب، این انقلاب ادامه دارد. اگر چه دشمنان هرچه در توان داشتند به میدان آوردند که ستاره‌های مکتب آن رهبر فرزانه را از انقلاب بگیرند و تمام همّت دشمنان ضربه زدن به وحدت کلمه است. باشد که ایران عزیز و ملت بزرگش روزهای پر امید و سعادتی را در آغوش کشند و فریب دشمنان به خودشان بازگردد.» انتهای پیام  ... “بیانیه سازمان محیط زیست به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی”

Continue Reading ←

سوختهای فسیلی عامل میلیونها مورد فوت در سال ۲۰۱۸

به گزارش ایسنا، آلودگی هوای ناشی از سوختهای فسیلی از قبیل ذغال سنگ عامل فوت ۸.۷ میلیون نفر در جهان در سال ۲۰۱۸ بوده است که نشان می دهد از هر پنج مورد فوت گزارش شده در این سال سوختهای فسیلی عامل فوت یک نفر بوده است. همچنین در این بررسی آمده است: کشورهایی که بیشترین میزان مصرف سوختهای فسیلی را داشته اند بالاترین آمار فوتیها را گزارش کرده اند و بیش از یک مورد از ۱۰ مورد فوتی در ایالات متحده و منطقه اروپا به دلیل آلودگی هوا ناشی از سوختهای فسیلی بوده است. علاوه بر این، نزدیک به یک سوم از موارد فوتی در شرق آسیا از جمله چین بر اثر آلودگی هوا ناشی از این سوختها بوده است.موارد فوتی در آمریکای جنوبی و آفریقا به طور چشمگیری کمتر بوده است. آمار فوتیهای ناشی از سوختهای فسیلی نسبت به آنچه پیش از این برآورد شده بود بالاتر بوده و  ... “سوختهای فسیلی عامل میلیونها مورد فوت در سال ۲۰۱۸”

Continue Reading ←

افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای ‌پرجمعیت و صنعتی کشور

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از امروز تا یکشنبه (۲۲ تا ۲۶ بهمن) جوی آرام و ‌پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود. وی ادامه داد: امروز (۲۲ بهمن) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و ‌پرجمعیت انتظار می‌رود. مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه فردا (۲۳ بهمن) با گذر امواج تراز میانی، بهبود نسبی کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و ‌پرجمعیت رخ خواهد داد، اظهار کرد: فردا (۲۳ بهمن) بارش ‌پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و جمعه (۲۴ بهمن) در البرز شرقی و برخی مناطق شمال شرق ‌پیش‌بینی می‌شود. به گفته ضیاییان، جمعه تا شنبه (۲۴ تا ۲۵ بهمن) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و ‌پرجمعیت دور از انتظار نخواهد بود. وی همچنین گفت: یکشنبه (۲۶ بهمن) بارش ‌پراکنده در استان‌های ساحلی خزر ‌پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان در پایان  ... “افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای ‌پرجمعیت و صنعتی کشور”

Continue Reading ←

دستاوردها و چالش‌های محیط زیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی

به مناسبت فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلیاب اسلامی، سید محمد مجابی در گفت و گو با ایسنا  با اشاره به اینکه مسئله محیط زیست در جهان از نیمه دوم قرن بیستم اهمیت پیدا کرده است، اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی دوم اولین اجلاس بین‌المللی جنگل برگزار شد همچنین چندین سال پس از آن برنامه محیط زیست ملل متحد (UNEP) شکل گرفت. از این‌رو پیش از انقلاب اسلامی ایران، اولین قدم‌های توجه به حوزه محیط زیست در سطح جهان برداشته شده بود. وی با بیان اینکه در همین دوران ایجاد ساختاری برای رسیدگی به امور زیست محیطی در کشورهای مختلف جهان درحال شکل‌گیری بود، تصریح کرد: ایران نیز جزو کشورهایی بود که در آن به‌سرعت ساختاری به‌عنوان سازمان شکاربانی و بعدها به عنوان سازمان حفاظت محیط زیست – در اواخر حکومت پهلوی – شکل گرفت. تاثیر جنگ بر پیشبرد سیاست‌های محیط زیستی رییس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پس از  ... “دستاوردها و چالش‌های محیط زیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی”

Continue Reading ←