طرح های جدید دامنِ چشمه علی شهر ری را می گیرد؟

به گزارش ایسنا، همه این اقدامات نه تنها در کنار چشمه طبیعی و بیش از هفت هزار ساله‌ی «چشمه‌علی» در حال انجام‌اند، بلکه عرصه‌ی سنگ نگاره فتحعلی شاهی قاجاری هم از این طرح و تعرض در امان نمانده‌اند. مردم محلی می‌گویند در زمان کندن زمین مطرح شده که قرار است دور چشمه علی را گُلکاری کنند، برای نوروز! حتی طبق توضیحی که یکی از کارگران شهرداری در اطراف چشمه به خبرنگار ایسنا می‌دهد، بیان می‌کند «طرح را دیده‌ام بسیار قشنگ است، می‌خواهند برای نوروز اطراف چشمه را گُلکاری کنند، حتی جای نیم دایره‌های قرمز کشیده شده روی زمین هم قرار بود همین کار انجام شود، اما نگذاشتند، میراث فرهنگی جلوی کار را گرفت»  پله های منتهی به ورودی چشمه علی که برای ایجاد فضا تخریب شده اند شاید بتوان چشمه‌علی شهری را یکی از خوش‌شانس‌ترین محوطه‌های تاریخی تهران و به خصوص شهر ری باستانی دانست که به واسطه‌ی قرار گرفتن  ... “طرح های جدید دامنِ چشمه علی شهر ری را می گیرد؟”

Continue Reading ←

هشدار هواشناسی نسبت به متلاطم شدن بخش‌هایی از دریای خزر

به گزارش ایسنا، در هشدار دریایی زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که از ظهر فردا (۲۵ بهمن) تا ظهر روز یکشنبه (۲۶ بهمن) مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر در استان‌های گیلان و مازندران متلاطم و مواج می‌شود. بر اساس این هشدار ارتفاع موج در ساحل به حدود یک متر و در مناطق دور از ساحل به حدود یک و نیم متر خواهد رسید. از این‌رو احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین و پاره شدن تورهای صیادی وجود دارد. سازمان هواشناسی توصیه کرده است که شنا و تفریحات آبی در این مناطق ممنوع شود و محدودیت‌هایی برای فعالیت شیلاتی و تردد شناورهای تفریحی، سبک و نیمه سنگین درنظر گرفته شود. انتهای پیام  ... “هشدار هواشناسی نسبت به متلاطم شدن بخش‌هایی از دریای خزر”

Continue Reading ←

آخرین وضعیت پرونده قتل محیط‌بان «میرزاکریمی»

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور درباره آخرین وضعیت پرونده محیط‌بان «عباس میرزاکریمی» که ماه گذشته در دماوند به ضرب گلوله به قتل رسید، توضیحاتی ارایه کرد.  ... “آخرین وضعیت پرونده قتل محیط‌بان «میرزاکریمی»”

Continue Reading ←

هوای تهران در شرایط “قابل قبول” است

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، درحال‌حاضر کیفیت هوا در پایتخت در شرایط قابل قبول است و پیش‌بینی می‌شود که به‌تدریج بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود.  ... “هوای تهران در شرایط “قابل قبول” است”

Continue Reading ←

آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت/ ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر هفته

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا یکشنبه (۲۴ تا ۲۶ بهمن) جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود. از این‌رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست. وی با اشاره به اینکه طی روز یکشنبه (۲۶ بهمن) در اردبیل و سواحل غربی دریای خزر وزش باد شدید به صورت موقت و بارش پراکنده رخ می‌دهد، تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه (۲۸ بهمن) در غرب و شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. به گفته ضیاییان طی روز چهارشنبه (۲۹ بهمن) نیز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و رعد و برق خواهیم داشت. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه  ... “آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت/ ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر هفته”

Continue Reading ←

وزارت نیرو به تعهداتش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر عمل نکرده است

مدیرکل اداره محیط زیست و توسعه ‌پایدار شهرداری تهران با اشاره به نقش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای گفت: شهرداری تهران در سال‌های گذشته اقدام به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به صور مختلف کرده است اما متاسفانه وزارت نیرو به‌عنوان عهده‌دار نقش اصلی در همکاری بین بخشی به منظور توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه تولید برق، به تعهدات پیشین خود در راستای قراردادهای گذشته با شهرداری عمل نکرده و هیچ گونه قرارداد جدیدی نیز منعقد نکرده است.  ... “وزارت نیرو به تعهداتش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر عمل نکرده است”

Continue Reading ←

۳۰۰۰ پرونده با ۴۰۰ میلیارد تومان بدهیِ آژانس‌ها

حرمت‌الله رفیعی که به تازگی حکم ریاست شعبه شورای حل اختلاف ویژه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی را گرفته است، در گفت‌وگو با ایسنا درباره ضرورت راه‌اندازی این شعبه اظهار کرد: با توجه به حجم اختلافات و شکایت‌ها، چند شورا و کمیته رسیدگی در این انجمن راه‌اندازی شده است که برای اختصاص شعبه ویژه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در شورای حل اختلاف از ماه‌ها پیش درخواست داده بودیم؛ چرا که معتقدیم کار صنف باید به کارشناسان همان صنف واگذار شود. قبلا به دلیل نبود کارشناس متخصص، ابهام در نتیجه رسیدگی پرونده‌ها به وجود می‌آمد. تقریبا ۹۰ درصد آرائی که در محاکم نیز صادر می‌شود ایراد کارشناسی دارد. برای همین از مراجع متعددی این درخواست را پیگیری کردیم تا سرانجام با راه‌اندازی شعبه ویژه در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی موافقت شد. او به شوراها و کمیته‌هایی که با محتوای رسیدگی به مطالبات، تخلفات و شکایت‌ها قبلا در این انجمن راه‌اندازی شده  ... “۳۰۰۰ پرونده با ۴۰۰ میلیارد تومان بدهیِ آژانس‌ها”

Continue Reading ←