رییس سازمان جنگل‌ها مشکلات جنگل‌های زاگرس را تشریح کرد

به گزارش ایسنا مسعود منصور در نخستین جلسه ستاد ملی راهبری حمایت از جنگل‌های زاگرس که ظهر امروز به ریاست اسحاق جهانگیری – معاون اول رییس جمهوری – و با حضور وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداران لرستان و کهگیلویه و ‏بویراحمد ‏برگزار شد- ‏ در گزارشی به مشخصات عمومی و جغرافیایی ‏منطقه زاگرس پرداخت و گفت: جنگل‌های زاگرس ۱۱ استان کشور را در برگرفته و از استان آذربایجان غربی آغاز می‌شود و تا ‏فیروزآباد فارس امتداد دارد.‏ وی با بیان اینکه جنگل‌های زاگرس ۶ میلیون هکتار وسعت دارد، اظهارکرد: این میزان جنگل در حدود ۳۰ میلیون ‏هکتار از مساحت کشور پراکنده است.‏ رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه گفت: رویشگاه منطقه زاگرس ۱۰ میلیون نفر جمعیت و ۲۷ هزار پارچه آبادی را در ‏بر می‌گیرد و ۵۴۰۰ روستا داخل جنگل‌های زاگرس وجود دارد و زندگی ساکنان آن‌ها مستقیم وابسته به این جنگل است.‏ منصور اضافه کرد: ۴۰ درصد نزولات جوی، ۳۵ درصد از آب‌های  ... “رییس سازمان جنگل‌ها مشکلات جنگل‌های زاگرس را تشریح کرد”

Continue Reading ←

نیروگاه مازوت سوزاند، اما نه کسی استعفا داد، نه کسی عذرخواهی کرد

حمید اخوان سیزدهم بهمن ماه در صحن رسمی شورای شهر اراک با تاکید بر اینکه نیروگاه حرارتی شازند به دلیل مصوبات بالادستی، جانمایی اشتباه و نداشتن فیلتراسیون، اجازه سوزاندن مازوت را ندارد، اظهار کرد: متاسفانه به شکل غیرقانونی برای نیروگاه اجازه استفاده از دو میلیون لیتر مازوت مصوب شد، اما پس از آن این رقم به ۲.۵ میلیون لیتر، سه میلیون لیتر و امروز به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر رسید. وی تاکید کرد: رییس جمهوری با حضور در استان مرکزی گازسوز بودن همیشگی نیروگاه را قول داد، اما چرا کسی پای حرف خود نمی ماند، استاندار مرکزی ابتدای سال جاری اعلام کرد که شیر مازوت پلمب شد، اما بعدا متوجه شدیم که این پلمب شفاهی بوده و نمی دانستیم چیزی تحت عنوان پلمب شفاهی هم وجود دارد. این فعال محیط زیست با بیان اینکه حداقل در دهه فجر اجازه تنفس هوای سالم را به مردم هدیه می دادید  ... “نیروگاه مازوت سوزاند، اما نه کسی استعفا داد، نه کسی عذرخواهی کرد”

Continue Reading ←

چهار مسیر ویژه برای تشرف پیاده زائران به حرم رضوی ایجاد می‌شود

فرهاد حجازی با حضور در مرکز ۱۳۷ شهرداری و پاسخ‌گویی به تماس‌های مردمی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر، ۴ خیابان شعاعی موجود به ۸ خیابان تبدیل شده است و شارستان رضوی نیز از پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردار است. وی با اشاره به اینکه بهسازی و مرمت پیاده‌روها، پرتکرارترین درخواست شهروندان از منطقه ثامن در تماس با ۱۳۷ بوده است، ادامه داد: همزمان با اجرای شارستان رضوی، پیاده‌روسازی آن نیز انجام شده و از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی برخوردار است. همچنین پیاده روسازی در خیابان‌های خزعلی، بهجت و هاتف نیز در حال انجام است و فقط بهسازی پیاده‌روهای محدوده باغ نادری باقی مانده است. حجازی گفت: پروژه کنار گذر بازار رضا (ع) نیز از پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردار بوده و در تلاش هستیم تا این پروژه را پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد،وی با بیان این  ... “چهار مسیر ویژه برای تشرف پیاده زائران به حرم رضوی ایجاد می‌شود”

Continue Reading ←

نقش مراکز جاذب گردشگر کمتر از هتل نیست

علی‌اصغر مونسان ظهر امروز در بازدید از مجموعه فرهنگی، هنری، تفریحی و تجاری بوشهر مال عنوان کرد: مجتمع‌های گردشگری یکی از موضوعات مهم حوزه گردشگری و علاوه بر اقامتگاه‌ها یکی از نقاط مهم و ظریف ما مراکز جاذب گردشگر است که نقش آنها کمتر از هتل نیست. در هر صورت مجموعه هایی که ترکیبی و کمپلکس هستند می‌توانند به میزان زیادی به توسعه کمک می کنند. وی با اشاره به شعار سازمان جهانی گردشگری و بحث صنعت توریسم روستایی ادامه داد: در سالی که گذشت بابت شیوع ویروس کرونا کاهش ۵۰ درصدی گردشگری روستایی را داشتیم. اصلا خوشحال کننده است که قبل از اینکه سازمان جهانی سال ۲۰۲۰ را به عنوان گردشگری روستایی اعلام کند فعالیت‌های گردشگری، روستایی، و بوم‌گردی‌ها را شروع کردیم و اتفاقاً در سفر دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۹ به ایران با دیدن کارهای گردشگری روستایی ما این موضوع تقویت شد که شعار سال  ... “نقش مراکز جاذب گردشگر کمتر از هتل نیست”

Continue Reading ←

رنگ قشم پرید

به گزارش ایسنا، در هفته‌های گذشته فیلم‌ها و عکس‌هایی از حجم زیاد مسافران در قشم منتشر شد؛ مسافرانی که بدون ماسک و بدون رعایت فاصله در دره‌ها و سواحل جمع شده‌اند و یا روی لندینگ‌کرافت و اسکه در نوبت رسیدن به جزیره هستند. مسؤولان محلی می‌گویند بیشتر این تصاویر قدیمی است. رسانه‌های محلی اواخر دی‌ماه گزارش کردند بیش از ۴۰ هزار مسافر وارد قشم شده‌اند اما فرماندار قشم در واکنشی گفته که در ارائه آمارها بزرگ‌نمایی شده است و فقط ۱۱ هزار و ۹۴۰ خودرو در پنج روز (اواخر دی‌ماه) وارد جزیره قشم شده که این آمار با تردد در روزهای عادی اختلافی جزیی دارد. نصری اوج ورود به جزیره را فقط در یک روز دانسته و گفته که در همان یک روز فقط ۵۰ درصد به ظرفیت معمول خودرو در جزیره اضافه شده و چیزی که در رسانه‌ها منتشر شده بسیار از واقعیت‌ها فاصله دارد. او حتی استفاده نکردن ۹۰ درصد گردشگران از ماسک را کذب  ... “رنگ قشم پرید”

Continue Reading ←

کشف حکاکی چندصدساله در معبد

به گزارش ایسنا و به نقل از لایوساینس، باستان‌شناسان موسسه ملی انسان‌شناسی و تاریخ مکزیک اعلام کردند یک نقش‌برجسته قابل‌توجه ۶۰۰ ساله متعلق به «آزتک‌ها» در یک معبد باستانی کشف شده است. این نقش‌برجسته که یک عقاب طلایی را به تصویر می‌کشد ۱۰۶ در ۷۰ سانتی‌متر است و بزرگ‌ترین نقش‌برجسته‌ای است که تاکنون در این معبد باستانی کشف شده است. این عقاب بر کف معبد «مایور»، معبد مشهور هرمی‌شکلی که در قلب پایتخت «آزتک‌ها» ساخته شده بود قرار دارد. این معبد تاریخی در حال حاضر در شهر امروزی «مکزیکوسیتی» واقع شده است. معبد مایور این حکاکی که توسط هنرمندان قرن پانزدهم میلادی خلق شده است در فوریه سال ۲۰۲۰ و  در جریان نهمین فصل از پروژه کاوش معبد «مایور» کشف شده بود. باستان‌شناسان معتقدند کشف این اثر زیبا نشان‌ می‌دهد رازهای بزرگی درباره این معبد باستانی وجود دارد که هنوز آشکار نشده‌ است. معبد «مایور» که با نام معبد عظیم  ... “کشف حکاکی چندصدساله در معبد”

Continue Reading ←

تکرار تراژدی تلخ مرگ پرندگان در خلیج گرگان

با بروز تدریجی تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله و بخش غربی خلیج گرگان، نگرانی‌ها از تکرار تلخ مرگ‌ومیر پرندگانی که هزاران کیلومتر راه را برای زمستان گذرانی به این منطقه طی کرده‌اند، افزایش داده است.  ... “تکرار تراژدی تلخ مرگ پرندگان در خلیج گرگان”

Continue Reading ←

تلاش برای تبدیل شدن محور خور و انارک استان اصفهان به ژئو پارک‌

به گزارش ایسنا، رضا جدیدی با بیان اینکه مطالعات اولیه و مقدماتی مربوط به دو ژئوپارک در محورهای جندق-خور و نخلک-انارک در شرق استان اصفهان انجام شده است، افزود: پیمایش‌های اولیه و مقدماتی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برای این مناطق جهت تبدیل شدن به ژئوپارک انجام شد، اما با توجه به ظرفیت‌های زیاد استان اصفهان باید این مطالعات کامل شود. وی خاطرنشان کرد: این دو منطقه دارای رکوردهای جهانی و ویژگی‌های منحصربفرد و بی‌نظیر در پدیده‌های زمین‌شناسی و معدنکاری و فلزکاری کهن است و قابلیت تبدیل شدن به ژئوپارک را در سطح بین‌المللی دارد. جدیدی با بیان اینکه مطالعاتی برای ژئوپارک کویر “مرنجاب” در آران و بیدگل انجام شد، اظهار کرد: برای بررسی ظرفیت سایر نقاط استان اصفهان جهت تبدیل شدن به ژئو پارک مانند تالاب بین‌المللی گاوخونی نیاز به آمایش کامل این خطه است. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، این سازمان را متولی مطالعات ژئو پارک  ... “تلاش برای تبدیل شدن محور خور و انارک استان اصفهان به ژئو پارک‌”

Continue Reading ←