مرگ آرام اَشی خرس زخمی مازندران در کلینیک حیات وحش پردیسان

به گزارش ایسنا، شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان گفت: خرس نر حدودا چهار ساله با نام ” اَشی” با علامت فلجی در اندام خلفی و لاغری مفرط توسط گروه نجات حیات وحش (NGO) در آذر ماه سال جاری به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد. وی اظهار داشت: اقدامات تشخیصی اولیه ازجمله تصویر برداری تشخیصی و درمانی با همکاری تیم دامپزشکی بیمارستان دکتر فتاحیان و کلینیک حیات وحش پارک پردیسان انجام پذیرفت و خرس به مدت ۳ ماه تحت درمان، تیمار و پایش ۲۴ ساعته قرار گرفت. منتظمی افزود: با توجه به شدت صدمات وارده ناشی از شلیک گلوله، زمین گیری طولانی مدت حیوان و عدم پاسخ مورد انتظار به درمان های انجام پذیرفته در نهایت تیم درمانی و مراقب خرس در دوم اسفند ماه سال جاری تصمیم به یوتانایز ( مرگ آرام با تزریق دوز بالای داروی بیهوشی) به حیوان گرفتند. وی  ... “مرگ آرام اَشی خرس زخمی مازندران در کلینیک حیات وحش پردیسان”

Continue Reading ←

هشدار جدی عضو ستاد کرونا درباره سفرهای نوروزی

به گزارش ایسنا، دکتر مینو محرز در گفت‌وگو با روزنامه «رسالت» تصریح کرد: «تحت هیچ شرایطی نباید در ایام عید زمینه و مقدمات سفر شهروندان را فراهم کرد. سفر در وضعیتی که گونه جهش‌یافته انگلیسی هم سر برداشته و در کل کشور چرخیده، به قیمت جان هموطنانمان تمام می‌شود.» وی افزود: «سوای این موضوع باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کرد که مردم تصور نکنند با آغاز واکسیناسیون کار تمام ‌شده است. هنوز اتفاقی نیفتاده، تازه در حال تزریق واکسن به کادر درمان هستیم و زمان زیادی تا ایمن‌شدن ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه مانده و باز هم تکرار می‌کنم که رفتن به سفر در این شرایط، قوز بالاقوز است و برایمان گران تمام خواهد شد.» انتهای پیام  ... “هشدار جدی عضو ستاد کرونا درباره سفرهای نوروزی”

Continue Reading ←

پرونده واگذاری جنگل «واز » در دست بررسی

به گزارش ایسنا عباس حسینی گفت: پیش از ظهر امروز ( ۳ اسفندماه) به اتفاق رییس دادگاه شهرستان چمستان، دادستان، بخشدار، دهیار و فراد مدعی واگذاری عرصه،  وارد منطقه جنگلی واز شدیم و از عرصه مورد نظر بازدید به عمل آمد. وی ادامه داد: رییس دادگاه که به دستور رییس کل دادگستری استان در عرصه حضور یافته بود طی صورتجلسه‌ای محل مورد درخواست افراد مدعی را منطقه جنگلی تشخیص داد و اعلام کرد عرصه قابلیت هیچ گونه تغییر کاربری را نخواهد داشت.  رییس اداره منابع طبیعی شهرستان نور افزود: زمین در سه نقطه قرار دارد و دارای جنگل‌های پیوسته است که بخشی از آن حریم رودخانه دارد و بخشی دیگر در حریم جاده قرار گرفته است. حسینی اضافه کرد: افراد مدعی در این منطقه از قبل علیه منابع طبیعی رای دادگاه گرفته‌اند و این نقطه عرصه خروج دام از جنگل بوده است. از آنجایی که مدعیان بر اساس آرای صادره حقی را برای خود متصور  ... “پرونده واگذاری جنگل «واز » در دست بررسی”

Continue Reading ←

وزش باد خیلی شدید تا سرعت ۹۰ کیلومتر /بارش باران و برف تا پنجشنبه

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران و برف، رخداد مه و کاهش دید افقی و در مناطق جنوبی بارش باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد وقوع تگرگ امروز (۳ اسفندماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، گیلان، کردستان، خراسان شمالی، نیمه شرقی فارس، کرمان، شمال و نیمه غربی هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان، نیمه غربی لرستان، قزوین و همدان، چهارشنبه (۶ اسفندماه) برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، غرب و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت جوی پنج‌شنبه (۷ اسفندماه) در استان‌های اردبیل، گیلان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران، مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات خوزستان، بوشهر، فارس، کرمان، ارتفاعات و شمال هرمزگان، غرب  ... “وزش باد خیلی شدید تا سرعت ۹۰ کیلومتر /بارش باران و برف تا پنجشنبه”

Continue Reading ←

اکوموزه قلعه صلصال لیسار تالش به بهره‌برداری می‌رسد

ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: قلعه باستانی صلصال تالش بر روی کوهی با ارتفاع ۹۰ متر از سطح دریا قرار دارد که با شماره ثبتی ۸۵۸۰ در تاریخ دهم خرداد ماه سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و قدمت آن به دوره سلجوقیان می‌رسد. معاون میراث‌فرهنگی گیلان افزود: این قلعه باستانی شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری در دوران گذشته بوده و بر اساس کاوش‌های باستان‌شناسی که در سالیان گذشته به انجام رسیده و بر اساس گزارش‌های علمی قدمت آن به دوره‌ی سلجوقیان می‌رسد و این احتمال وجود دارد که در صورت تامین اعتبارات لازم و ادامه کاوش‌های باستان‌شناسی قدمت آن به قرون اولیه اسلامی و فراتر از آن برسد. جهانی افزود: ساخت این قلعه بر اساس اصول فنی مهندسی بسیار دقیق صورت گرفته و از موقعیت استراتژیکی با توجه به وضعیت طبیعی صخره و محیط اطراف برخوردار است. مصالح این  ... “اکوموزه قلعه صلصال لیسار تالش به بهره‌برداری می‌رسد”

Continue Reading ←

کشف بقایای یک کاخ تاریخی در زیر زندان

به گزارش ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز، کارگرانی که مشغول تخریب ساختمان زندانی در «چیانگ مای» واقع در تایلند بودند با بقایای بنایی که زمانی یک کاخ بوده مواجه شدند. در زیر ساختمان این زندان مجموعه‌ای از آثار تاریخی کشف شده است که نشان می‌دهد تاریخچه این منطقه به اوایل قلمرو «لان نا» که توسط «مانگرای» بیست و پنحمین فرمانروای پادشاهی «Ngoenyang» بنیاد نهاده شده بود و بین قرن ۱۳ تا ۱۸ میلادی در شمال تایلند قرار داشت مرتبط است. تصمیم بر آن بود که با تخریب این زندان یک پارک در این منطقه ساخته شود. در جریان تخریب این زندان بخش‌هایی از یک کاخ باستانی کشف شد که باستان‌شناسان آن را یک کاخ متعلق به قلمرو «لان نا» شناسایی کرده‌اند. آثار تاریخی بسیاری از جمله ظروف سفالین و لوازم مختلف در این مکان کشف شده است. هنوز مباحثه درباره آینده این مکان ادامه دارد. بسیاری از ساکنان این  ... “کشف بقایای یک کاخ تاریخی در زیر زندان”

Continue Reading ←

پخت غذای گرم برای زلزله‌زدگان سی‌سخت توسط کارگزاران حج

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، محمد آزاد ـ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت ـ با اعلام این مطلب گفت: به طور متوسط روزانه ۲۷۰۰ پرس غذای گرم آماده می‌شود و به صورت بسته‌بندی کاملا بهداشتی در اختیار زلزله‌زدگان قرار می‌گیرد. او با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های سازمان حج و زیارت، کارگزاران و خیران برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سی‌سخت، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی غذاها مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی پخته، بسته‌بندی و بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود. در هر وعده ناهار ۱۵۰۰ و در هر وعده شام ۱۲۰۰ پرس غذا آماده می‌شود. وی ادامه داد: خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده این مناطق به مدت ۱۰ روز ادامه می‌یابد. ضمن آن‌که بخشی از کمک‌های غیرنقدی از جمله پتو و والر و مواد غذایی و غیره که از دفاتر کارگزاری و مدیریت‌های حج و زیارت استان‌ها فرستاده می‌شود با هماهنگی ستاد  ... “پخت غذای گرم برای زلزله‌زدگان سی‌سخت توسط کارگزاران حج”

Continue Reading ←

اخطار به فروشندگانِ مجوز تور

به گزارش ایسنا، شناسایی تورهای غیرمجاز و آژانس‌های بدون تابلو از اواسط امسال آغاز شد. این طرح هر سال در آستانه آغاز فصل سفر در ایران به صورت مقطعی و بدون نتیجه اجرا می‌شود. حتی بخشی از این تورها در فضای مجازی شناسایی شده‌اند اما برخورد قاطعی با آن‌ها صورت نمی‌گیرد. حالا مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران که در مقیاس کشوری بیشترین تعداد آژانس و تور را دارد، در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروزی، در بخشنامه‌ای به دو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران اعلام کرده که این‌بار قرار است سراغ فروشندگان و صادرکنندگان مجوز به مجریان غیرقانونی تور بروند. در این بخشنامه آمده است: «به دنبال گزارش‌های دریافت‌شده، بررسی‌ها و نظارت‌های به‌عمل‌آمده از مبادی برگزاری تورهای داخلی، مشخص شد برخی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری به نحوی به واگذاری و صدور مجوز سفر  ... “اخطار به فروشندگانِ مجوز تور”

Continue Reading ←

مرمت و بازسازی پل «کن»

سال ۱۳۱۲ حاج محمدعلی پل فعلی را روی پل قبلی مربوط به سال ۱۲۹۰ شمسی ساخته، این پل با نمای آجری یکی از بناهای باقی مانده از بافت تاریخی روستای کن است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. نوروز پر باران سال ۱۳۹۸ و سیل آن سال پل تاریخی کن را دچار آسیب کرد. پل «کن» در دوران قاجار روی رودخانه کن احداث شد و مدت‌ها تنها راه ارتباطی روستای کن با اطراف بود. ۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۸  ... “مرمت و بازسازی پل «کن»”

Continue Reading ←

افتتاح سامانه‌های اطلاعاتی و تحلیلی محیط زیست و توسعه پایدار؛ بزودی

به گزارش ایسنا، عادل خزایی با اشاره به مفهوم و مولفه‌های شهر هوشمند گفت: یکی از کلیدی‌ترین زیرساخت‌های شهرهای هوشمند، وجود بانک‌های اطلاعاتی بر اساس داده‌های صحیح و معنی‌دار است که امکان تصمیم‌گیری دقیق و سریع را برای مدیران شهری فراهم می‌سازد. از سویی دیگر این بسترهای اطلاعاتی سبب می‌شود تا تحلیل‌های کارشناسی واقعی‌تر و با قابلیت تصمیم‌سازی موثرتر صورت گیرد.   معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار ادامه داد: بر این اساس طی همکاری صورت گرفته بین اداره کل محیط زیست و مرکز آمار و رصد شهری (رصدخانه شهری تهران)، این سامانه‌های اطلاعاتی روی پلتفرم‌های رصدخانه شهری تهران و درگاه اینترنتی شهرداری تهران به اجرا در خواهد آمد. خزایی افزود: سامانه محیط زیست با هدف نمایش وضعیت محیط زیست بر اساس پارامترهای مختلف آب، خاک، هوا، صوت و تنوع زیستی همچنین وضعیت زیرساخت‌های محیط زیستی در حوزه انرژی پاک، آب و ‌فاضلاب و سامانه‌های سنجش هوا و صوت در مناطق ۲۲گانه برگرفته از اطلس  ... “افتتاح سامانه‌های اطلاعاتی و تحلیلی محیط زیست و توسعه پایدار؛ بزودی”

Continue Reading ←