ویدئو / نیمۀ خالیِ دِز

با وجود صرفه‌جویی‌هایی که مسئولان «سد دز» بر اجرای آن تاکید دارند، ۲۱ متر از عمق آب پشت سد، یعنی حجمی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب از ظرفیت آن خالی است. با آغاز پیک تابستانی، خروجی سد دز باید حدود ۲۵۰ متر مکعب بر ثانیه باشد، اما این خروجی اکنون حدود ۹۰ تا ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه است. در شرایط کنونی، سد دز فقط می‌تواند با ۴۰ درصد ظرفیت خود آبرسانی کند؛ آبی که فقط می‌تواند نیاز آب شرب پایین‌دست و باغات را فراهم کند.  ... “ویدئو / نیمۀ خالیِ دِز”

Continue Reading ←

مواجهه ۴۱۴ روستا و شهر فارس با تنش آبی

استاندار فارس با تصریح این که در روز و ماههای آینده قطعا با مشکل آب آشامیدنی به ویژه در حوزه روستایی مواجه خواهیم شد، گفت: ۴۰۰ روستا و ١٤ شهر فارس دارای تنش آبی است.  ... “مواجهه ۴۱۴ روستا و شهر فارس با تنش آبی”

Continue Reading ←

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۱ استان

سازمان هواشناسی از وقوع رگبارو رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ در ۱۱ استان خبر داد و نسبت به خودداری از کوهنوردی در این استان‌ها توصیه کرد.  ... “هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۱ استان”

Continue Reading ←

صنایع آلاینده منطقه ۲۱ در ازای زیانشان به منطقه خدمت کنند

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: صنایع آلاینده منطقه ۲۱ در راستای مسئولیت اجتماعی به منطقه خدمت کنند.  ... “صنایع آلاینده منطقه ۲۱ در ازای زیانشان به منطقه خدمت کنند”

Continue Reading ←

بارش شدید باران در ۱۹ استان کشور/کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش شدید باران در ۱۹ استان کشور طی امروز (۷ اردیبهشت) و کاهش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق خبر داد.  ... “بارش شدید باران در ۱۹ استان کشور/کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق”

Continue Reading ←

«سد» عامل تخریب یا مدیریت منابع آب؟

ایران کشوری است که در کمربند خشک و نیمه خشک جهان واقع و همین امر باعث شده که سال‌های زیادی با شرایط خشکسالی روبه‌رو شویم. با این حال راهکارهای مختلفی برای استحصال، ذخیره و بهره‌برداری از منابع آب برای امور مختلفی از جمله شرب، کشاورزی، صنعت و … وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها در کشور می‌توان به سدها اشاره کرد اما از طرفی دیگر سدسازی گسترده در ایران انتقاد برخی کارشناسان را در این زمینه برانگیخته است.  ... “«سد» عامل تخریب یا مدیریت منابع آب؟”

Continue Reading ←