هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و بارش های رگباری

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه ای از وقوع رگبار باران، در ارتفاعات بارش برف و رخداد مه و وزش باد شدید تا سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت خبر داد.  ... “هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و بارش های رگباری”

Continue Reading ←

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید، تلاطم دریا و خیزش گرد و خاک

سازمان هواشناسی با صدور هشداری، از وزش باد شدید و خیلی شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور و همچنین تلاطم و افزایش ارتفاع موج خبر داد.  ... “هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید، تلاطم دریا و خیزش گرد و خاک”

Continue Reading ←

رگبار باران و رعدوبرق در ۱۸ استان کشور/ افزایش دمای برخی مناطق از امروز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور تا شنبه (۱۴ فروردین)، از افزایش دما در برخی مناطق کشور از امروز (۱۲ فروردین) خبر داد.  ... “رگبار باران و رعدوبرق در ۱۸ استان کشور/ افزایش دمای برخی مناطق از امروز”

Continue Reading ←

«سیزده بدر» در خانه بمانیم/ در طبیعت آتش روشن نکنید

یک فعال محیط زیست ضمن توصیه به گذراندن روز طبیعت در منزل، نسبت به خطرات جبران ناپذیر روشن کردن آتش در طبیعت تاکید کرد و گفت: روشن کردن آتش در طبیعت باید طبق اصول ایمنی انجام شود و افراد باید حتما پیش از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.  ... “«سیزده بدر» در خانه بمانیم/ در طبیعت آتش روشن نکنید”

Continue Reading ←

نگاهی علمی به آشتی مجدد ما با طبیعت

روز ۱۳ فروردین ماه در تقویم “روز طبیعت” نامگذاری شده است، در حالی که اراضی جنگلی کشور به دلیل آتش سوزی و تغییر کاربردی در حال کوچک شدن است و بسیاری از دشت‌ها نیز به دلیل برداشت بی‌رویه در وضعیت خطرناک فرونشست قرار دارند، به این مجموعه نیز باید “تغییر اقلیم” را اضافه کرد که با کاهش بارش‌ها “زمین” ما اولین قربانی آن شده است.  ... “نگاهی علمی به آشتی مجدد ما با طبیعت”

Continue Reading ←

آماده‌باش محیط‌بانان در روز طبیعت/ماهی قرمز و سبزه‌ها را در محیط‌های آزاد رها نکنید

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به آماده‌باش محیط‌بانان در روز طبیعت تاکید کرد که مردم به‌هیچ عنوان نسبت به رهاسازی ماهی قرمز در محیط‌های آبی و حتی رها کردن سبزه‌ها اقدام نکنند.  ... “آماده‌باش محیط‌بانان در روز طبیعت/ماهی قرمز و سبزه‌ها را در محیط‌های آزاد رها نکنید”

Continue Reading ←