وزش باد شدید – بوشهر

پیش از ظهر امروز، در بوشهر با شروع وزش بادهای شدید شمال غربی در سطح استان و بر روی دریا، خلیج فارس مواج و طوفانی شد که به گفته هواشناسی این شرایط تا ظهر روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.  ... “وزش باد شدید – بوشهر”

Continue Reading ←

کاهش ورود ضایعات حجیم به آرادکوه

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از کاهش چشمگیر ورود ضایعات حجیم به آرادکوه و استفاده از پسماندهای میادین میوه و تره‌بار برای تولید کمپوست خبر داد و این اقدامات را بخشی از اجرای طرح کاپ دانست.  ... “کاهش ورود ضایعات حجیم به آرادکوه”

Continue Reading ←

بررسی پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی در هیات دولت

وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد اصلاح تبصره (۴) ماده واحده قانون اصلاح ماده (۳۳) قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع را به هیات دولت ارائه کرده است.  ... “بررسی پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی در هیات دولت”

Continue Reading ←

تشدید بارش و وزش باد شدید/ کوهنوردی نکنید

سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به تشدید بارش در استان خراسان رضوی و وزش باد با سرعت تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۱۴ استان نسبت به لغو فعالیت‌های کوهنوردی و پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها توصیه کرد.  ... “تشدید بارش و وزش باد شدید/ کوهنوردی نکنید”

Continue Reading ←

تغییرات آب‌وهوایی و کاهش ۲۱ درصدی بهره‌وری کشاورزی

در یک بررسی جدید به سرپرستی دانشگاه کرنل در آمریکا، کارشناسان دریافته‌اند که در نتیجه تغییرات آب‌وهوایی، مزارع در ۶ دهه گذشته به‌طور متوسط ۲۱ درصد بازده کمتری داشته‌اند. به گفته محققان، این معادل از دست‌دادن کامل هفت‌سال رشد بهره‌وری کشاورزی است.  ... “تغییرات آب‌وهوایی و کاهش ۲۱ درصدی بهره‌وری کشاورزی”

Continue Reading ←

آزادسازی بیش از ۱۴ هزار از اراضی ملی استان تهران

سرپرست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: در ادامه گشت‌های نوروزی از ۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه ۳۶ فقره دیگر تبصره ۱ ماده ۵۵ اجرا شد که طی آن ۱۴ هکتار و ۳۲۳۰ متر دیگر از اراضی ملی آزاد سازی شدند.  ... “آزادسازی بیش از ۱۴ هزار از اراضی ملی استان تهران”

Continue Reading ←

حاکمیت خشکسالی شدید در بیشتر نقاط کشور

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از خشکسالی شدید در بیشتر نقاط کشور خبر داد و گفت: آثار کم بارشی را به‌زودی روی سدها خواهیم دید.  ... “حاکمیت خشکسالی شدید در بیشتر نقاط کشور”

Continue Reading ←

علت مرگ گربه‌ماهیان در جاسک؛ آلودگی نفتی یا غرق شدن قایق صیادی؟!

تعداد زیادی از گربه‌ماهیان تلف شده روز جمعه، ۱۳ فروردین‌ماه در یکی از سواحل شهرستان جاسک مشاهده شد و گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص علت بروز این حادثه در فضای مجازی صورت گرفت.  ... “علت مرگ گربه‌ماهیان در جاسک؛ آلودگی نفتی یا غرق شدن قایق صیادی؟!”

Continue Reading ←

بارش باران در نقاط مختلف کشور طی امروز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در برخی نقاط کشور طی امروز (۱۴ فروردین) خبر داد و گفت: طی سه روز آینده جوی آرام و پایدار در کشور برقرار خواهد بود.  ... “بارش باران در نقاط مختلف کشور طی امروز”

Continue Reading ←

بازگشت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس به مناطق پرتردد پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت طی امروز (۱۴ فروردین ماه) پیش‌بینی می‌شود و تداوم این شرایط تا فردا دور از انتظار نخواهد بود.  ... “بازگشت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس به مناطق پرتردد پایتخت”

Continue Reading ←