رکورد رشد انرژی‌های تجدیدپذیر در بحران کرونا

بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ مانعی برای رشد جهانی منابع انرژی پایدار نبوده است و البته سال ۲۰۲۰ با تقاضای بی‌سابقه در این زمینه مواجه شد و ۲۶۰ گیگاوات ظرفیت را اضافه کرد و آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) عنوان کرد: در حال حاضر، انرژی خورشیدی ارزان‌ترین منبع برق در تاریخ است.  ... “رکورد رشد انرژی‌های تجدیدپذیر در بحران کرونا”

Continue Reading ←

زمین هیچ‌گاه سخاوت خود را از انسان دریغ نمی‌کند

زمین هیچ‌گاه سخاوت خود را دریغ نمی‌کند؛ تا پیش از شیوع کرونا مادربزرگ‌ها با سبزی‌هایی که از دل طبیعت می‌چیدند، آش و غذاهای محلی طبخ و همه را به یک ظرف آش و لبخند مهمان می‌کردند و یا اینکه از گذشته تا کنون برای همه ما پیش آمده که با یک لیوان دمنوش عطر طبیعت را سربکشیدیم.  ... “زمین هیچ‌گاه سخاوت خود را از انسان دریغ نمی‌کند”

Continue Reading ←

آلودگی فاضلاب بندرعباس ۵ برابر استانداردهاست/عدم نقش آلودگی نفتی در تلف شدن ماهیان جاسک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به اینکه میزان آلودگی فاضلاب بندرعباس پنج برار استاندار است، عنوان کرد: امیدواریم با دستورات استاندار و تاسیس شرکت زیرساخت خلیج فارس و همکاری بنگاه های اقتصادی شاهد اتفاقات مناسبی در زمینه تصفیه فاضلاب بندرعباس در آینده ای نزدیک باشیم.  ... “آلودگی فاضلاب بندرعباس ۵ برابر استانداردهاست/عدم نقش آلودگی نفتی در تلف شدن ماهیان جاسک”

Continue Reading ←

ضرورت بازنگری در حکم قضایی سه محیط‌ بان مازندرانی برکنار از خدمت

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس طی نامه‌ای به رئیس دستگاه قضا، خواستار تجدید نظر در حکم قضایی سه محیط بانی شد که حکم انفصال از خدمتشان اجرایی شده و منتظر اجرای حکم یک سال و نیم حبس از ابتدای خرداد ۱۴۰۰ هستند.  ... “ضرورت بازنگری در حکم قضایی سه محیط‌ بان مازندرانی برکنار از خدمت”

Continue Reading ←

تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین، تهدیدی جدی برای بقای بشر

۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت امسال «روز جهانی زمین» است و «احیای زمین، افزایش بهره‌وری برای توسعه‌ پایدار» به‌عنوان شعار امسال انتخاب شد. مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، می‌گوید: عوارض و ‌پیامدهای مسائل زیست‌محیطی با قدرت و سرعت بالایی نمایان نمی‌شوند اما مسائلی جدی هستند که می‌تواند بقای انسان و سایر موجودات زنده را در کره زمین تهدید کنند.  ... “تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین، تهدیدی جدی برای بقای بشر”

Continue Reading ←

کاهش ۹ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش پراکنده در برخی مناطق کشور گفت: طی دو روز آینده در برخی استان‌های کشور دمای هوا بین ۹ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.  ... “کاهش ۹ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر”

Continue Reading ←

کیفیت هوای برخی مناطق ‌پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (1 اردیبهشست) در محدوده قابل قبول قرار دارد اما عدم وزش باد موثر همراه با افزایش ترافیک باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.  ... “کیفیت هوای برخی مناطق ‌پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود”

Continue Reading ←

راهکاری برای کمبود آب در شرایط کم بارشی کشور/تولید آب صادراتی از پساب صنعتی

به اعتقاد محققان کمبود آب در کشور توجیه‌پذیر نیست؛ چرا که دانش فنی طراحی، ساخت و اجرای سیستم‌های آب شیرین‌کن و نمک‌زدایی در کشور موجود است و از این سیستم‌ها می‌توان آب‌هایی با قابلیت صادراتی تولید کرد؛ همان اقدامی که کشورهای حوزه خلیج فارس اجرایی کرده‌اند.  ... “راهکاری برای کمبود آب در شرایط کم بارشی کشور/تولید آب صادراتی از پساب صنعتی”

Continue Reading ←

محکومیت متصرفان منابع طبیعی به کاشت ١۰۵۰۰ نهال جنگلی

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اعلام کرد که ۳ متخلف مریوانی در مجموع به کاشت ١۰ هزار و ۵۰۰ اصله نهال جنگلی و حدود ۸۹ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.  ... “محکومیت متصرفان منابع طبیعی به کاشت ١۰۵۰۰ نهال جنگلی”

Continue Reading ←