احتمال وقوع تگرگ در ۲۰ استان/ افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر دردریای خزر

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک و احتمال تگرگ در ۲۰ استان و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر دردریای خزر هشدار داد.  ... “احتمال وقوع تگرگ در ۲۰ استان/ افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر دردریای خزر”

Continue Reading ←

کاهش بارش‌های اردیبهشت و خرداد بر شدت خشکسالی می افزاید

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان اعلام کرد که بارش‌های اردیبهشت و خرداد در حد میانگین بلند مدت نخواهد بود و بر شدت خشکسالی افزوده خواهد شد.  ... “کاهش بارش‌های اردیبهشت و خرداد بر شدت خشکسالی می افزاید”

Continue Reading ←

کاهش ۳۸ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه/حق‌آبه ارومیه هنوز پرداخت نشده است

رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه ضمن اشاره به کاهش تراز این دریاچه گفت: با وجود پیگیری‌های انجام شده، وزارت نیرو هنوز حق‌آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه را پرداخت نکرده است.  ... “کاهش ۳۸ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه/حق‌آبه ارومیه هنوز پرداخت نشده است”

Continue Reading ←

موضوعات محیط زیستی نباید درگیر سلایق سیاسی شوند

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به تغییرات اقلیمی و گرمای زود هنگام پایتخت در فصل بهار گفت: بارگذاری بیش از ظرفیت اکولوژیک و توان محیط زیستی شهر، جذب جمعیت، صنعت و خدمات موجب شده است تا منابع زیستی شهر تهران به‌ویژه منابع محدود آب در معرض خطر قرار گیرند.  ... “موضوعات محیط زیستی نباید درگیر سلایق سیاسی شوند”

Continue Reading ←

آلودگی و نخاله های ساختمانی – قم

زندگی شهری و اهمیت احترام به ضوابط زندگی شهری و احترام به حقوق تمامی همشهریان امری است که در هر یک از بخش های زندگی می توان رعایت یا عدم رعایت آنها را دید، زباله های رها شده در رودخانه قمرود و نخاله های ساختمانی که در جاده های استان رها شده چهره ای ناخوشایند از عدم رعایت و احترام به حقوق همشهریان را نشان می دهد.  ... “آلودگی و نخاله های ساختمانی – قم”

Continue Reading ←

مخاطرات کمبود علوفه حیات وحش/ تشدید نظارت در پارک‌ بهرام‌گور

به دلیل کاهش قابل توجه بارندگی‌ها در زمستان سال گذشته و فروردین امسال، شاهد کاهش میزان علوفه مورد نیاز تغذیه‌ای حیات وحش گیاهخوار ساکن در مناطق مختلف خصوصا پارک‌های ملی و حفاظت شده در فارس هستیم و این موضوع مخاطراتی را متوجه گونه‌های مختلف و بعضا کمیاب حیوانی ساکن در این استان کرده است.  ... “مخاطرات کمبود علوفه حیات وحش/ تشدید نظارت در پارک‌ بهرام‌گور”

Continue Reading ←

پارک‌های خورشیدی فرصتی برای گرده افشان‌ها

براساس نتایج تحقیقات جدید، گسترش انرژی خورشیدی می‌تواند به نفع گرده‌افشان‌ها باشد. کارشناسان روش‌های زیادی را شناسایی کرده‌اند که به نفع زنبورها و سایر گرده‌افشان‌ها است و می‌توانند از توسعه راهبردی پارک‌های خورشیدی در سراسر اروپا بدست آورند.  ... “پارک‌های خورشیدی فرصتی برای گرده افشان‌ها”

Continue Reading ←

رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها/ کاهش دمای هوا در برخی مناطق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و رعد و برق در کشور و کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق خبر داد.  ... “رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها/ کاهش دمای هوا در برخی مناطق”

Continue Reading ←

تنفس هوای «مطلوب» در ‌پایتخت/ افزایش غلظت آلاینده «ازن» طی روز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ‌کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (۵ اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول است و تداوم این شرایط طی روز دور از انتظار نخواهد بود.  ... “تنفس هوای «مطلوب» در ‌پایتخت/ افزایش غلظت آلاینده «ازن» طی روز”

Continue Reading ←