پرواز هواپیماهای فوق سبک بر فراز جنگل‌های هیرکانی

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای انجام عملیات تصویربرداری هوایی و آشکارسازی تغییرات پوشش درختی در حوزه‌های جنگلی شمال از خدمات و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کند.  ... “پرواز هواپیماهای فوق سبک بر فراز جنگل‌های هیرکانی”

Continue Reading ←

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار نسبت به وقوع رگبار و وزش باد در نقاط مختلف کشور هشدار داد.  ... “هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور”

Continue Reading ←

هوای تهران در ماه جاری نسبت به فروردین ۹۹ آلوده‌تر شده است

کیفیت هوا در پایتخت از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تا دیروز (۲۰ فروردین)، دو روز در شرایط پاک، ۱۴ روز در شرایط قابل قبول و چهار روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.  ... “هوای تهران در ماه جاری نسبت به فروردین ۹۹ آلوده‌تر شده است”

Continue Reading ←

زمین در مسیر انقراض گسترده گونه های گیاهی و جانوری

نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد درصورتیکه روند تغییرات اقلیمی کند نشود حدود یک سوم از گونه های خشکی زی و نیمی از گونه های دریایی با خطر انقراض روبرو هستند.  ... “زمین در مسیر انقراض گسترده گونه های گیاهی و جانوری”

Continue Reading ←

همه‌گیری، سال آرام اقیانوسی را رقم زد

دانشمندان در سراسر جهان در حال بررسی لحظه بی‌نظیر سکوت ایجاد شده توسط بیماری همه‌گیر هستند و آزمایش شنیداری گسترده خود را «سال آرام» اقیانوس عنوان کردند.  ... “همه‌گیری، سال آرام اقیانوسی را رقم زد”

Continue Reading ←

احداث پارک آبخیز در تهران در دستور کار است

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: احداث پارک آبخیز در برخی حوضه‌های آبخیز مشرف به تهران ازجمله کن در دستور کار قرار گرفته است.  ... “احداث پارک آبخیز در تهران در دستور کار است”

Continue Reading ←

بودجه محیط زیست به نام محیط‌بانان و به کام مدیران/محیط‌بان‌ها سپر گلوله شکارچی‌ها

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اظهار کرد: محیطبان‌ها از یک طرف با مقام بالادستی مواجه هستند که از آنها حسن تکلیف می‌خواهند و از طرف دیگر با شکارچی‌هایی مواجه هستند که با آخرین تجهیزات وارد مناطق می‌شوند و این در حالی است که محیطبان‌ها از کمترین حد امکانات و تجهیزات برخوردار بوده و علاوه بر حقوق و مزایای کم دستاویزی برای حمایت قانونی در محاکم قضایی ندارند. اگر محیطبانی از خودش دفاع کند و اتفاقی بیفتد حتما در محاکم قضایی محکوم می‌شود.  ... “بودجه محیط زیست به نام محیط‌بانان و به کام مدیران/محیط‌بان‌ها سپر گلوله شکارچی‌ها”

Continue Reading ←

زخم ناسورِ خلیج‌فارس

دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها از مهمترین منابع آبی جهان هستند و علی‌رغم قوانین سختگیرانه در مورد تخلیه انواع آلاینده‌ها به دریاها و اقیانوس‌ها، متأسفانه روز به روز شاهد آلوده‌تر شدن آنها هستیم. خلیج‌فارس نیز در طی سال‌های گذشته همواره در معرض تهدیدات نفتی و تخلیه پساب‌ها بوده و به آلاینده‌های صنعتی، نفتی و… آلوده شده است.  ... “زخم ناسورِ خلیج‌فارس”

Continue Reading ←