خانه‌های محیط زیست محلی برای حل موضوعات محیط زیستی پایتخت باشند

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهارکرد: خانه‌های محیط زیست در کنار ساختار شورایاری ها در محلات، می‌توانند موجب افزایش مشارکت شهروندان شوند.  ... “خانه‌های محیط زیست محلی برای حل موضوعات محیط زیستی پایتخت باشند”

Continue Reading ←

محیط زیست پایتخت باید به دغدغه ای عمومی تبدیل شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امروز زمان آن رسیده که موضوعات محیط زیستی در کلان شهر تهران به دغدغه و مسئله اصلی مردم تبدیل شود.  ... “محیط زیست پایتخت باید به دغدغه ای عمومی تبدیل شود”

Continue Reading ←

خانه‌های محیط زیست در تمامی محلات پایتخت راه‌اندازی شود

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایجاد خانه محیط زیست از جمله پروژه‌های کوچک مقیاس محله‌ای است که به‌خوبی می‌تواند ارتباط بین شهروندان با شهرداری را به عنوان یک نهاد اجتماعی و در راستای اهداف محیط زیستی مدیریت شهری برقرار کند.  ... “خانه‌های محیط زیست در تمامی محلات پایتخت راه‌اندازی شود”

Continue Reading ←

وقوع رگبار و رعد و برق در ۲۵ استان/ هنگام کوهنوردی احتیاط کنید

سازمان هواششناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک و احتمال بارش تگرگ در ۲۵ استان هشدار داد و به کوهنوردان توصیه کرد تا هنگام صعود به ارتفاعات احتیاط کنند.  ... “وقوع رگبار و رعد و برق در ۲۵ استان/ هنگام کوهنوردی احتیاط کنید”

Continue Reading ←

وجود فلزات سنگین و دوده در ریزگردهای اصفهان/کاشت درخت تنها راه مقابله با آلودگی ریزگردها نیست

مدیرکل دفتر مخاطرات و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گفت: گرد و غبار اصفهان ترکیبی از ذرات معدنی، فلزات سنگین و دوده است و با توجه به ویژگی‌های گوناگون هر یک از سرچشمه‌ها، تنها با اتکاء به روش‌های سنتی مانند کاشت درخت نمی‌توان آلودگی گرد و غبار را رفع کرد.  ... “وجود فلزات سنگین و دوده در ریزگردهای اصفهان/کاشت درخت تنها راه مقابله با آلودگی ریزگردها نیست”

Continue Reading ←

نقش کلیدی رفتارهای شهروندی در بهبود یا تخریب محیط زیست 

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به نقش خانه‌های محیط زیست در ارتقای اثربخشی مشارکت شهروندان در موضوعات محیط زیستی خواستار تداوم حمایت اعضای شورای اسلامی شهر از توسعه و گسترش خانه‌های محیط زیست در سطح سرای محلات شد.    ... “نقش کلیدی رفتارهای شهروندی در بهبود یا تخریب محیط زیست ”

Continue Reading ←

انتقاد از اقدام وزارت نیرو برای ارایه لایحه «حفاظت از رودخانه‌ها»

شورای هماهنگی شبکه تشکلهای مردم‌نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور در نامه‌ای به نمایندگان مجلس و تشکل‌های محیط زیستی از اقدام وزارت نیرو برای ارایه لایحه «حفاظت از رودخانه‌ها» به مجلس شورای اسلامی و پیگیری آن همزمان با «پیش‌نویس قانون جامع آب» انتقاد کرد.  ... “انتقاد از اقدام وزارت نیرو برای ارایه لایحه «حفاظت از رودخانه‌ها»”

Continue Reading ←

طرح مقابله با حریق در فارس اجرا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی فارس با تاکید بر اهمیت پیشگیری از حریق‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی استان در بهار تابستان پیش رو، از اجرای طرح مقابله با حریق در سه فاز خبر داد.  ... “طرح مقابله با حریق در فارس اجرا می‌شود”

Continue Reading ←

کجا پلنگ‌های تهران بیشتر دیده‌شده‌اند؟

در ‌پی مشاهده یک قلاده ‌پلنگ در فیروزکوه، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران ضمن اشاره به اینکه این ‌پلنگ در ‌پناهگاه حیات وحش کاوده توسط محیط‌بانان مشاهده شده بود، ‌اظهار کرد: در صورت تامین بودجه و امکانات لازم برای نصب دوربین‌های تله‌ای می‌توانیم جمعیت ‌پلنگ در شرق استان تهران را تخمین بزنیم و وضعیت آن را بررسی کنیم.  ... “کجا پلنگ‌های تهران بیشتر دیده‌شده‌اند؟”

Continue Reading ←