ویدئو / کاهش آب سد زاینده‌رود

سد قوسی زاینده‌رود در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در حدود نیم قرن پیش بر روی رودخانه زاینده‌رود ساخته شد. با توجه به کاهش ۳۳ درصدی میزان بارندگی در سرشاخه زاینده‌رود، نسبت به متوسط بلندمدت، میزان ورودی و خروجی این سد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. همین وضعیت موجب شده که هم‌اکنون مخزن سد زاینده‌رود تنها کمتر از ۲۵ درصد آب داشته باشد. با در نظر گرفتن این واقعیت، صرفه‌جویی در سال جاری در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت، بهداشت و شرب، ضروری است.  ... “ویدئو / کاهش آب سد زاینده‌رود”

Continue Reading ←

یک توله ببر سفید به جمعیت ببرهای سفید جهان اضافه شد

باغ وحش ملی کوبا تصاویری از چهار قلاده ببر بنگال تازه متولد شده را منتشر کرده که در میان این ببرها یک توله ببر نادر سفید نیز به چشم می خورد.  ... “یک توله ببر سفید به جمعیت ببرهای سفید جهان اضافه شد”

Continue Reading ←

بومی سازی فن آوری اسکن درختان

وابستگی تکنولوژی معاینات فنی و اسکن درختان به شرایط ارزی و شرکت­های خارجی باعث توقف این اقدام در سال­های اخیر شده اما با ساخت دستگاه و بومی سازی آن با شرایط ایران توسط شرکت­های دانش بنیان داخلی، شهرداری تهران مذاکرات با شرکتهای داخلی برای بهره گیری از این توانایی را آغاز کرده است.  ... “بومی سازی فن آوری اسکن درختان”

Continue Reading ←

فاضلاب و ‌پسماند منشاء بوی نامطبوع «پرند» نیستند

درپی انتشار گزارش‌هایی از استشمام بوی نامطبوع در شهر ‌پرند طی روزهای اخیر، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم گفت: محدوده‌هایی که استشمام بوی نامطبوع در آن گزارش شده بود مورد ‌پایش قرار گرفتند و مشکلی در زمینه فاضلاب و تخلفات ‌پسماند گزارش نشده است.  ... “فاضلاب و ‌پسماند منشاء بوی نامطبوع «پرند» نیستند”

Continue Reading ←

تامین امنیت غذایی آینده با افزایش ۵۰ درصدی میزان کنونی میسر است

کارشناسان معتقدند که تغییر اقلیم بدون تلاش مشترک مصرف‌کنندگان، صنایع غذایی، سیاست‌گذاران عمومی و نهادهای دولتی تاثیر مخرب قابل‌توجهی بر تولید جهانی غذا و سلامت انسان خواهد گذاشت.  ... “تامین امنیت غذایی آینده با افزایش ۵۰ درصدی میزان کنونی میسر است”

Continue Reading ←

وزش باد و تداوم هوای مطلوب در ‌پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۲۸ فروردین) در محدوده قابل قبول قرار داشته است و تداوم این شرایط طی روز دور از انتظار نخواهد بود.  ... “وزش باد و تداوم هوای مطلوب در ‌پایتخت”

Continue Reading ←

متاسفانه هنوز مسئولان و مردم ما دقیقاً معنای محیط زیست را نمی‌دانند

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: متاسفانه هنوز مسئولان و مردم ما دقیقاً معنای محیط زیست را نمی‌دانند و حتی برخی مدیران حوزه‌های مرتبط نمی‌دانند که منظور ما از خور چیست؟ انتظار داریم متولیان تخصصی‌تر عمل کنند و بیشتر بر روی تالاب‌ها و عرصه‌های آبی حساسیت داشته باشند و محیط زیست را درک کنند.  ... “متاسفانه هنوز مسئولان و مردم ما دقیقاً معنای محیط زیست را نمی‌دانند”

Continue Reading ←

نگرانی‌ها از وضعیت دریاچه ارومیه در پی عدم تخصیص حق‌آبه/ تراز دریاچه کاهش یافته است

رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه ضمن اشاره به اینکه وزارت نیرو در پرداخت حق‌آبه دریاچه ارومیه کوتاهی کرده است، گفت: در حال حاضر تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.  ... “نگرانی‌ها از وضعیت دریاچه ارومیه در پی عدم تخصیص حق‌آبه/ تراز دریاچه کاهش یافته است”

Continue Reading ←