ویدئو / زخم زباله‌های نوروز بر تن جنگل‌های شمال

اغلب مردم «روز طبیعت» را در طبیعت می‌گذرانند اما برخی با شکستن شاخه‌ها، روشن کردن آتش یا ریختن زباله باعث صدمه زدن به طبیعت می‌شوند. ریختن زباله، معضل جدی این روزهای جنگل‌های هیرکانی است؛ این در حالی است که جمع‌آوری زباله‌ها از سطح جنگل هزینه زیادی دارد. در کنار اینها، تجزیه هرکدام از این زباله‌ها سال‌ها زمان می‌برد و همین مساله آسیب بیشتری به طبیعت وارد می‌کند.  ... “ویدئو / زخم زباله‌های نوروز بر تن جنگل‌های شمال”

Continue Reading ←

رونمایی از نخستین شناور بومی دِروگرِ گیاه سنبل آبی، ساخت متخصصان صنعت دفاعی

با حضور امیر دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، استاندار گیلان، رئیس حفاظت محیط زیست گیلان و جمعی از مسئولان، نخستین شناور بومی دروگر گیاه سنبل آبی ساخت سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.  ... “رونمایی از نخستین شناور بومی دِروگرِ گیاه سنبل آبی، ساخت متخصصان صنعت دفاعی”

Continue Reading ←

جزئیات روز حادثه/ چرا محیط بانان زنجانی شهید شدند؟

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از دستگیری دو شکارچی در پی شهادت دو محیط بان در استان زنجان خبر داد و گفت: شکارچی روحیه خشنی دارد و کشتن انسان نیز برای او راحت است. کسی که در فصل زاد و ولد، بدون درنظر گرفتن سن، نر یا ماده بودن، باردار بودن یک گونه به آن شلیک می کند، قساوت قلب دارد و کشتن انسان نیز برای او راحت است.  ... “جزئیات روز حادثه/ چرا محیط بانان زنجانی شهید شدند؟”

Continue Reading ←

کشف ۷۱۴ قبضه سلاح غیر مجاز توسط کلانتری‌ها و محیط‌بانان

رییس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر ضرورت مقابله با زمین خواری به منظور حفظ سرمایه های ملی و مردمی گفت: با رفع تعرض از ۳۴۱ هکتار اراضی دولتی، کشاورزی و منابع طبیعی بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال از بیت المال مسلمین حفظ شد.  ... “کشف ۷۱۴ قبضه سلاح غیر مجاز توسط کلانتری‌ها و محیط‌بانان”

Continue Reading ←

لزوم توجه هر چه بیشتر به ارزیابی اثرات زیست محیطی

رئیس اداره ارزیابی و استانداردهای محیط زیست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از انتشار کتابچه گزارش غربالگری محیط زیستی طرح ها و پروژه های عمرانی و زیربنائی شهرداری تهران خبر داد.  ... “لزوم توجه هر چه بیشتر به ارزیابی اثرات زیست محیطی”

Continue Reading ←

واکنش رئیس کمیته محیط زیست یونسکو به شهادت محیط‌بانان زنجانی

رئیس گروه محیط‌ زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو، ضمن تسلیت شهادت محیط‌بان زنجانی، بر لزوم تلاش برای پایان دادن به این جنگ خاموش در طبیعت ایران، به شیوه‌ای منطقی و تاثیرگذار تاکید کرد.  ... “واکنش رئیس کمیته محیط زیست یونسکو به شهادت محیط‌بانان زنجانی”

Continue Reading ←

آزادسازی اراضی کشاورزی ۱۰۰۰ میلیاردی از دست زمین‌خواران پاکدشت

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و با حکم قضایی ساخت و ساز های غیر مجاز در ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی مرغوب شهرستان پاکدشت به ارزش یک ۱۰۰۰ میلیارد ریال آزاد سازی شد.  ... “آزادسازی اراضی کشاورزی ۱۰۰۰ میلیاردی از دست زمین‌خواران پاکدشت”

Continue Reading ←