واکنش سازندگان یک سریال به شهادت محیط‌بانان 

خبر شهادت دلخراش دو محیط‌بان در منطقه‌ای حفاظت شده در استان زنجان با واکنش سازندگان سریال «افرا» روبه‌رو شد؛ سریالی که مضمون آن درباره زندگی و حرفه محیط بانان است.  ... “واکنش سازندگان یک سریال به شهادت محیط‌بانان ”

Continue Reading ←

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌های کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشداری نسبت به ناپایداری‌های همرفتی و ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۲۰ فروردین) خبر داد.  ... “هشدار هواشناسی نسبت به رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌های کشور”

Continue Reading ←

شاهد اتفاق‌های خوب در حوزه محیط‌بانی کشور خواهیم بود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: امسال با توجه به افزایش رقم بودجه سازمان حفاظت محیط زیست و مستقل شدن یگان حفاظت در مباحث تخصیص، شاهد اعتبارات و اتفاقات خوبی در حوزه‌ محیط‌بانی کشور باشیم.  ... “شاهد اتفاق‌های خوب در حوزه محیط‌بانی کشور خواهیم بود”

Continue Reading ←

تعطیلی ۲ راکتور هسته‌ای کره جنوبی

دو راکتور نیروگاه هسته‌ای “هانول” در کره جنوبی به خاطر حمله سالپ‌های دریایی، ناچار به تعطیلی شدند. این موجودات ژلاتینی که شبیه عروس دریایی هستند، برای دومین بار در عرض ۳ هفته، سیستم‌های آبی که برای خنک کردن راکتورهای شماره ۱ و شماره ۲ استفاده می‌شد، را مسدود کردند و این کشور را از ۱.۹ گیگاوات انرژی تولیدی، محروم کردند.  ... “تعطیلی ۲ راکتور هسته‌ای کره جنوبی”

Continue Reading ←

به بهانه دستگیری متهمان قاچاق چوب‌ جنگل‌های مازندران

به گفته دبیر مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی کشور، پتانسیل مصرف چوب در ایران حدود ۱۳ میلیون متر مکعب برآورد شده است در حالی‌که کل چوبی که از طریق باغات و زراعت چوب تامین می‌شود به ۶ میلیون متر مکعب می‌رسد؛ همین یک نکته کافی است که قاچاق چوب آن هم در شرایطی که واردات چوب با نوسان ارز گران تمام می شود، به صرفه شود و قاچاقچیان چوب با قوانین بازدارنده ضعیف به جان درختان جنگلی چند صد ساله و حتی میلیون ساله هیرکانی در استانهای شمالی و از جمله در مازندران بیفتند.  ... “به بهانه دستگیری متهمان قاچاق چوب‌ جنگل‌های مازندران”

Continue Reading ←

هوای پایتخت همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته و هم‌اکنون (19 فروردین ماه) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است و تداوم این شرایط تا اواخر وقت دور از انتظار نخواهد بود.  ... “هوای پایتخت همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس”

Continue Reading ←

جوی آرام در آسمان اغلب مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت، گفت: طی روزهای آینده بارش‌های پراکنده در برخی نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.  ... “جوی آرام در آسمان اغلب مناطق کشور”

Continue Reading ←

ایران جزو ۲۰ کشور غنی ازنظر تنوع زیستی و ژنتیکی

منابع زیستی و منابع ژنتیکی بخشی از تنوع زیستی هستند. تنوع زیستی عبارت است از کلیه سطوح حیات که طی سال‌های متمادی تکامل یافته و در نهایت منجر به تشکیل اکوسیستم شده است. به‌طورکلی تنوع زیستی شامل ژن، گونه و اکوسیستم می‌شود.  ... “ایران جزو ۲۰ کشور غنی ازنظر تنوع زیستی و ژنتیکی”

Continue Reading ←

ماسک و سایر وسایل حفاظتی را چگونه دور بیندازیم؟

حاکمیت وضعیت قرمز کرونایی در بیشتر شهرهای کشور و توصیه‌های کارشناسان به استفاده از دو ماسک، باعث افزایش مصرف بیش از ‌پیش ماسک شده است. با این حال هر روزه شاهد رها شدن این وسایل در معابر شهرها و طبیعت هستیم؛ وسایل محافظتی که تنها یکبار پس از مصرف به دور انداخته می‌شوند اما تجزیه شدن آن صدها سال زمان نیاز دارد و در شیوع ویروس کرونا نیزمی‌تواند موثر باشد.  ... “ماسک و سایر وسایل حفاظتی را چگونه دور بیندازیم؟”

Continue Reading ←