سواحل جنوب کشور مواج و طوفانی می‌شود

در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که از امروز (۲۶ فروردین) تا روز یکشنبه (۲۹ فروردین) سواحل جنوبی کشور مواج خواهد بود و ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر و در مناطق فراساحل تا ۲ متر خواهد رسید.  ... “سواحل جنوب کشور مواج و طوفانی می‌شود”

Continue Reading ←

تاثیر منفی آلودگی صوتی بر موجودات بدون گوش

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی صوتی حتی بر موجودات بدون گوش نیز تاثیر دارد. آلودگی صوتی به‌دلیل نحوه وابستگی موجودات زنده به یکدیگر از رشد برخی جنگل‌ها جلوگیری می‌کند. در زمین‌های جنگلی نیومکزیکو که تحت سلطه درختان کاج و ارس قرار دارد، محققان در مناطق با آلودگی صوتی بیشتر درختان بسیار کمتری نسبت به مناطق ساکت مشاهده کردند.  ... “تاثیر منفی آلودگی صوتی بر موجودات بدون گوش”

Continue Reading ←

تحمیل خسارت تریلیون دلاری آلودگی هوا به جهان

آلودگی هوا سالانه عامل مرگ میلیون‌ها نفر در جهان است. در این بین غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون – که از خطرناک‌ترین آلاینده‌های هوا است – علاوه بر خطراتی که برای سلامت انسان دارد، سالانه خسارت‌های تریلیون دلاری نیز به جهان تحمیل می‌کند.  ... “تحمیل خسارت تریلیون دلاری آلودگی هوا به جهان”

Continue Reading ←

وزش باد شدید و رگبار باران در ۱۲ استان طی امروز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در ۱۲ استان کشور طی امروز (۲۶ فروردین) خبر داد.  ... “وزش باد شدید و رگبار باران در ۱۲ استان طی امروز”

Continue Reading ←

آیا میلیاردرهای فناوری، جهان را از بحران تغییرات آب‌وهوایی نجات می‌دهند؟

به‌نظر می‌رسد که تغییرات آب‌وهوایی برای میلیاردرهای فناوری مانند الون ماسک، جف بزوس و بیل گیتس در دستور کار قرار گرفته است اما در اینکه آیا آنان تلاش خود را در جای درست متمرکز کرده‌اند یا خیر، جای سوال است.  ... “آیا میلیاردرهای فناوری، جهان را از بحران تغییرات آب‌وهوایی نجات می‌دهند؟”

Continue Reading ←

درباره ذخیره‌گاه زیست کره «گنو» چه می‌دانید؟

ذخیره‌گاه زیست‌کره گنو در سال ۱۳۵۱ به عنوان پارک ملی و در سال ۱۳۵۵ به عنوان ذخـیره‌گاه زیست‌کـره ثبت شد. با این حال در سال ۱۳۶۲ این پناهگاه حیات وحش به‌دلیل برخی ملاحظات مدیریتی به منطقه حفاظت شده تنزل درجه یافت. مناطق با ارزش زیست‌محیطی باعنوان پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت‌شده و شکار ممنوع تحت حفاظت و مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند.  ... “درباره ذخیره‌گاه زیست کره «گنو» چه می‌دانید؟”

Continue Reading ←