گفتگوی چالشی فرونشست زمین (بخش اول: علل و عوامل)

فرونشست زمین ازجمله چالشهایی است که بسیاری از زیست بومهای کشور را تهدید میکند و کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در این قسمت ابعاد مختلف فرونشست زمین شامل علل و عوامل شکل گیری، اهمیت فرونشست زمین، مناطق بحرانی، تأثیر فرونشست زمین بر محیطزیست و منابع طبیعی، آمار و اطلاعات و پایش آن مورد بحث و بررسی قرار میگیرد و در شماره آیند‌‌ه نشریه راهکارهای پیشنهادی برای برون رفت از این چالش بزرگ ملی ارائه خواهد شد.  ... “گفتگوی چالشی فرونشست زمین (بخش اول: علل و عوامل)”

Continue Reading ←

مهار آتش سوزی جنگل‌های کوه خامی گچساران پس از ۳ روز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات کوه خامی در شهرستان گچساران خبر داد.  ... “مهار آتش سوزی جنگل‌های کوه خامی گچساران پس از ۳ روز”

Continue Reading ←

اجرای سند خودارزیابی سمن‌های محیط زیستی در کشور

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سند خودارزیابی سمن‌های محیط‌ زیستی گامی برای توانمندکردن و استاندارد سازی فعالیت آنان است. این برنامه با مشارکت سازمان حفاظت محیط‌ زیست، ادارات کل و اعضای شبکه ملی سمن‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور در ۳۱ استان کشور در دست اجراست.  ... “اجرای سند خودارزیابی سمن‌های محیط زیستی در کشور”

Continue Reading ←

«فعالیت‌های صیادی» علت مرگ گربه ماهیان در ساحل جاسک اعلام شد

بررسی‌های کارشناسان سازمان حفاظت از محیط زیست نشان می‌دهد علت اصلی مرگ گربه ماهیان در ساحل جاسک ،فعالیت های صید و صیادی بوده است.  ... “«فعالیت‌های صیادی» علت مرگ گربه ماهیان در ساحل جاسک اعلام شد”

Continue Reading ←

نیاز چند میلیارد دلاری برزیل برای حفاظت از آمازون

مقامات برزیل می گویند: برای تحقق این هدف که میزان انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ در کشور به صفر برسد، لازم است هر ساله میلیاردها دلار کمک خارجی دریافت شود. بخش قابل توجهی از این طرح مقابله با نابودی آمازون است.  ... “نیاز چند میلیارد دلاری برزیل برای حفاظت از آمازون”

Continue Reading ←

استقرار دائم هلیکوپترها در ۴ پایگاه زاگرس برای اطفای حریق جنگل‌ها

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها ضمن اشاره به اینکه با دستور معاون اول رییس جمهوری مقرر شده است که در چهار پایگاه در منطقه زاگرس هلیکوپترهای مستقر برای اطفای حریق داشته باشیم، گفت: تدوین سند راهبری زاگرس برای حفاظت بیشتر از آن در دستور کار است.  ... “استقرار دائم هلیکوپترها در ۴ پایگاه زاگرس برای اطفای حریق جنگل‌ها”

Continue Reading ←

بدون برنامه زیست محیطی، ادعای نامزدهای ریاست جمهوری برای توسعه کشور شعار است

دبیر شبکه‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه کمتر از دو ماه به انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری باقی مانده، گفت: هنوز برنامه و دیدگاه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را درباره مسائل زیست محیطی کشور نه شنیده و نه دیده‌ایم. اگر نامزدها برنامه‌ای در این زمینه نداشته باشند می‌تواند گفت که ادعای آنان درباره پیشرفت و توسعه کشور غیرواقعی است.  ... “بدون برنامه زیست محیطی، ادعای نامزدهای ریاست جمهوری برای توسعه کشور شعار است”

Continue Reading ←