کنترل آتش سوزی در کردلان /حریق به گنبد نمک نرسید!

منطقه تنگ شور در ارتفاعات کردلان شهرستان دشتی از عصر دیروز دچار آتش سوزی شده بود، ساعتی پیش توسط نیروهای امدادی کنترل و خوشبختانه آتش خاموش شد.  ... “کنترل آتش سوزی در کردلان /حریق به گنبد نمک نرسید!”

Continue Reading ←

ورود گردشگر به پارک ملی هفتاد قله ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط ریست استان مرکزی گفت: به‌منظور مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، ورود گردشگر به پارک ملی هفتاد قله ممنوع است.  ... “ورود گردشگر به پارک ملی هفتاد قله ممنوع است”

Continue Reading ←

بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور از امروز / افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی امروز و فردا گفت: با ورود سامانه بارشی از اواخر سه‌شنبه، 10 فروردین، در برخی نقاط جنوب غرب و چهارشنبه در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و سواحل دریای خزر شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.  ... “بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور از امروز / افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت”

Continue Reading ←

شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت امروز در تهران

طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، وزش باد مؤثر در طول روز جاری شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و با وجود افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق پایتخت برقراری وضعیت قابل‌قبول را به دنبال خواهد داشت.  ... “شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت امروز در تهران”

Continue Reading ←

آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی یک تهدید دائمی در کشور است

بهار سال گذشته با آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در رویشگاه‌های زاگرس مواجه شدیم که علاوه‌بر آسیب‌های فراوانی که به ‌پوشش گیاهی و حیات جانوری وارد کرد، جان چندتن از هموطنان‌مان را نیز گرفت اما آتش‌سوزی‌های گسترده تنها به منطقه زاگرس ختم نشد و در فصول مختلف در نقاط گوناگون کشور به وقوع ‌پیوست. حال این ‌پرسش مطرح می‌شود که آیا امسال نیز با خطر آتش‌سوزی مواجه خواهیم بود؟  یک عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی کشور، آتش‌سوزی یک تهدید دائمی برای مراتع و جنگل‌ها محسوب می‌شود.    ... “آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی یک تهدید دائمی در کشور است”

Continue Reading ←

ضرورت تدوین قانون جامع مدیریت ریسک و بحران سیل در کشور

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه تغییر کاربری اراضی، تجاوز به حریم سیلاب و دخل و تصرف و ساخت و ساز در آن‌ از جمله دلایل تشدید مخاطرات سیل در ایران است، بر ضرورت تدوین قانون جامع مدیریت ریسک و بحران سیل در کشور تاکید کرد.  ... “ضرورت تدوین قانون جامع مدیریت ریسک و بحران سیل در کشور”

Continue Reading ←