ویدئو / کاشت دو اصله نهال توسط مقام معظم رهبری در روز درختکاری

به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر جمعه (۱۵ اسفند ۱۳۹۹)دو اصله نهال میوه کاشتند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، کاشتن درخت و نشاندن نهال را از جمله‌ی حسناتی دانستند که در شرع مقدس اسلام بر آن تأکید شده است و تاکید کردند: حوادثی مثل آتش‌سوزی جنگل‌ها یا خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها، قابل پیشگیری است و مسئولانی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند، دچار تقصیر هستند.  ... “ویدئو / کاشت دو اصله نهال توسط مقام معظم رهبری در روز درختکاری”

Continue Reading ←

گرانی و مشکل معیشتی مردم راه‌ حل دارد

رهبر انقلاب اسلامی پس از کاشت دو اصله نهال میوه در روز درختکاری تصریح کردند: گرانی و مشکل معیشتی مردم راه‌حل دارد در جلسات متعدد این را به مسئولان تذکر دادیم.  ... “گرانی و مشکل معیشتی مردم راه‌ حل دارد”

Continue Reading ←

کیفیت قابل قبول هوا در تهران/وزش باد موثر تا اواخر وقت امروز

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، امروز جمعه پانزدهم اسفندماه آلاینده شاخص «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۵۹ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد داشت.  ... “کیفیت قابل قبول هوا در تهران/وزش باد موثر تا اواخر وقت امروز”

Continue Reading ←

فعالیت سامانه بارشی در اغلب نواحی کشور طی امروز

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز جمعه (پانزدهم اسفندماه) در اکثر نواحی کشور به جز بخش هایی از جنوب و جنوب شرق، سامانه بارشی فعالیت خواهد داشت، گفت: از اواخر وقت فردا، شنبه (شانزدهم اسفندماه) سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد و طی روز یکشنبه برای اغلب نقاط کشور، جوی پایدار انتظار می رود.  ... “فعالیت سامانه بارشی در اغلب نواحی کشور طی امروز”

Continue Reading ←

پیگیری برای استفاده از حکم اجتهاد در زمینه مالکیت آب

به‌دنبال تدوین پیش‌نویس لایحه جدید قانون آب در کشور، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به موضوع آب به‌عنوان مسئله‌ای صفر و یکی نباید نگاه نشود یعنی به طور مطلق نگوییم که آب انفال هست یا خیر؟ از این‌رو با فقهای عظام قم و وزارت نیرو درحال تعامل هستیم تا بتوانیم در این زمینه از حکم اجتهاد استفاده کنیم.  ... “پیگیری برای استفاده از حکم اجتهاد در زمینه مالکیت آب”

Continue Reading ←

حفاظت از ‌درختان به اندازه کاشت آن‌ها اهمیت دارد

همزمان با روز درختکاری (۱۵ اسفندماه) یک متخصص فضای سبز با اشاره به اینکه مراقبت و نگهداری از گونه‌های گیاهی مهمترین مرحله درختکاری است، گفت: کاشت گونه‌های گیاهی متناسب با اقلیم هر منطقه می‌تواند در افزایش سرانه فضای سبز کشور تاثیر زیادی داشته باشد. در عین‌حال حفاظت از درختان و گونه‌های گیاهی موجود جهت حفظ این خدمات اکوسیستمی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.  ... “حفاظت از ‌درختان به اندازه کاشت آن‌ها اهمیت دارد”

Continue Reading ←