هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی و فراساحلی کشور

سازمان هواشناسی نسبت فعالیت سامانه جوی، افزایش تلاطم و ارتفاع امواج در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر از فردا تا دوشنبه (۱۵ تا ۱۸ اسفند) خبر داد.  ... “هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی و فراساحلی کشور”

Continue Reading ←

رسیدن به تراز اکولوژیک نهایی دریاچه ارومیه تا ۱۴۰۶

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به مراحل در نظر گرفته شده برای احیای دریاچه ارومیه گفت: مهم‌ترین آن‌ها کاهش مصرف ۴۰ درصدی از منابع آب‌های سطحی بود که تاکنون ما به بیش از ۵۵۰ میلیون متر مکعب از آن دست ‌پیدا کرده‌ایم و طی پنج سال آینده سالانه حدود ۸۰ میلیون متر مکعب باید از طریق برنامه‌ها و اقدامات لازم با هماهنگی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه محقق و در کارگاه سازگاری با کم‌آبی دارد مصوب می‌شود و انتظار داریم تا سال ۱۴۰۶ این اقدامات انجام شود.  ... “رسیدن به تراز اکولوژیک نهایی دریاچه ارومیه تا ۱۴۰۶”

Continue Reading ←

دولت بعدی سیاست‌های احیای دریاچه ارومیه را ادامه دهد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشکر از تلاش‌هایی که طی سال‌های گذشته در زمینه احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته، از برخی مسئولان و مدیران در این زمینه گله کرد و گفت: ما در کشور هنوز به توسعه ‍‍پایدار اعتقاد نداریم.  ... “دولت بعدی سیاست‌های احیای دریاچه ارومیه را ادامه دهد”

Continue Reading ←

«سد لاستیکی» تجاوز به حقابه هزار ساله باغستان سنتی قزوین

این روزها خطرات زیادی باغستان سنتی قزوین را تهدید می‌کند اما آنچه بیشتر از همه باغداران را نگران کرده آب‌رسانی به باغستان است، حفظ حقابه باغستان همواره مورد تأکید باغداران بوده اما این روزها پروژه احداث سد لاستیکی باهدف ایجاد دریاچه تفریحی در مسیر رودخانه ارنجک، نگرانی‌ها را نسبت به حقابه باغستان افزایش داده است.  ... “«سد لاستیکی» تجاوز به حقابه هزار ساله باغستان سنتی قزوین”

Continue Reading ←

باران، برف و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور از امروز

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور، از بارش برف در برخی استان‌های کشور طی روزهای آینده خبر داد.  ... “باران، برف و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور از امروز”

Continue Reading ←

درباره ذخیره‌گاه زیست‌کره «گلستان» چه می‌دانید؟

ذخیره گاه زیستکره گلستان نخستین منطقه‌ای است که برای اولین بار در ایران عنوان پارک ملی را به خود اختصاص داده است. این پارک تا ‌پیش از سال ۱۳۳۶ از شکارگاه‌های شناخته و پر آوازه کشور محسوب می‌شد و به جنگل گلستان مشهور بود.  ... “درباره ذخیره‌گاه زیست‌کره «گلستان» چه می‌دانید؟”

Continue Reading ←