آیا بیل گیتس ناجی زمین است؟

چهارمین فرد ثروتمند جهان، برنامه‌ای برای نجات کره زمین از تغییرات فاجعه بار آب‌وهوایی دارد که بسیار ارزان‌تر از تصورات است. بیل گیتس می‌خواهد شما دو عدد را در نظر داشته باشید، ۵۱ میلیارد و صفر؛ اولی میزان گازهای گلخانه‌ای برحسب تن است که به‌طور معمول هرساله در نتیجه فعالیت‌های انسانی به اتمسفر افزوده می‌شود و دومی میزانی است که برای جلوگیری از بحران آب‌وهوا باید تا سال ۲۰۵۰ به آن دست یابیم.  ... “آیا بیل گیتس ناجی زمین است؟”

Continue Reading ←

کیفیت هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای ‌تهران در صبحگاه روز پنجشنبه (۲۸ اسفند ۹۹) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. البته به‌تدریج با افزایش تندی باد در طول روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا فراهم خواهد شد.  ... “کیفیت هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد”

Continue Reading ←

افزایش دمای هوا از امروز/ احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سقوط بهمن در برخی مناطق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که امروز(پنج‌شنبه، ۲۸ اسفند) با جنوبی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر، وزش باد شدید جنوبی و افزایش محسوس دما بین ۱۲ تا ۸ درجه اتفاق خواهد افتاد، گفت: بر این اساس، امکان ذوب برف، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و همچنین احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال‌غرب، امتداد رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.  ... “افزایش دمای هوا از امروز/ احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سقوط بهمن در برخی مناطق”

Continue Reading ←

درباره ذخیره‌گاه زیست‌کره «ارومیه» چه می‌دانید؟

حوزه آبریز دریاچه ارومیه در ناحیه کوهستانی شمال غربی ایران و در محدوده  استان‌های آذربایجان غربی و شرقی  واقع شده است. این دریاچه و جزایر اطراف آن که از سال ۱۳۴۶ تحت حفاظت بود، در سال ۱۳۵۴ به پارک ملی ارتقا یافت و در همین سال در لیست تالاب‌های بین‌المللی کنوانسیون رامسر و  شبکه جهانی ذخیره گاه‌های زیستکره یونسکو نیز ثبت شد.  ... “درباره ذخیره‌گاه زیست‌کره «ارومیه» چه می‌دانید؟”

Continue Reading ←