۹۰ درصد استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می دهد

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ درصد این استان را عرصه های منابع طبیعی جنگل و مرتع تشکیل می دهند.  ... “۹۰ درصد استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می دهد”

Continue Reading ←

راه اندازی ۱۰۵۰ شعبه در محاکم و دادسراها برای حفظ حقوق بیت‌المال

حجت الاسلام و المسلمین «جعفر منتظری» دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال در مردادماه امسال از اصلاح دستورالعمل اجرایی و فعالسازی دبیرخانه این شورا در دادستانی کل کشور خبر داد.  ... “راه اندازی ۱۰۵۰ شعبه در محاکم و دادسراها برای حفظ حقوق بیت‌المال”

Continue Reading ←

افزایش ارتفاع موج تا ۳ متر در دریای خزر/ شنا ممنوع شود

سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر تا 3.5 متر و در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا ۲ متر هشدار داد و نسبت ممنوعیت تفریحات آبی شنا توصیه کرد.  ... “افزایش ارتفاع موج تا ۳ متر در دریای خزر/ شنا ممنوع شود”

Continue Reading ←

ویدئو / راه‌اندازی بویه هواشناسی دریایی در بندر آستارا

دومین بویه هواشناسی دریایی گیلان، پس از بندر کیاشهر، در بندر مرزی آستارا با هدف اندازه‌گیری اطلاعات جوی و دریایی به آب انداخته شد. این بویه در فاصله ۱۵ کیلومتری از ساحل دریای خزر به کار گرفته شده تا معیارهایی نظیر ارتفاع موج، دمای آب و سمت حرکت آب را ارزیابی کند. این سیستم برای رونق گردشگری دریایی، افزایش اطلاعات هواشناسی برای تجارت دریایی و فعالیت‌های مربوط به صید، تأثیرگذار است.  ... “ویدئو / راه‌اندازی بویه هواشناسی دریایی در بندر آستارا”

Continue Reading ←

بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور/کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور گفت: در پی ورود سامانه بارشی، دمای هوا در برخی استان‌ها بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‎یابد.  ... “بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور/کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق”

Continue Reading ←

بررسی سامانه جامع محیط زیست برای مدیریت پسماندهای خطرناک

مدیر مرکز منطقه‌ای کنوانسیون بازل و استکهلم در تهران گفت: استفاده از سامانه جامع محیط زیست انسانی برای مدیریت پسماندهای خطرناک کشورهای عضو و غیر عضو مرکز منطقه‌ای بازل بررسی شد.  ... “بررسی سامانه جامع محیط زیست برای مدیریت پسماندهای خطرناک”

Continue Reading ←

تداوم تنفس هوای مطلوب در ‌پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (19 اسفندماه) در محدوده قابل قبول است و تداوم این شرایط تا فردا دور از انتظار نخواهد بود.  ... “تداوم تنفس هوای مطلوب در ‌پایتخت”

Continue Reading ←

ضد عفونی کردن سطوح با نانو مواد گیاهی در کمتر از یک دقیقه

تیم فناوری یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از عصاره ۸ گیاه موفق به دستیابی به مواد ضد عفونی کننده بر پایه آب و نانو شدند که در کمتر از یک دقیقه سطوح را ضد عفونی خواهد کرد.  ... “ضد عفونی کردن سطوح با نانو مواد گیاهی در کمتر از یک دقیقه”

Continue Reading ←

ویدئو / شهر گل در قلب خوزستان

زمانی که صحبت از پرورش گل در ایران می‌شود، شاید بسیاری از افراد تنها نام محلات به ذهنشان متبادر شود، اما باید بدانیم که دزفول نیز لقب “شهر گل” را یدک می‌کشد؛ شهری در قلب استان خوزستان که در زمینه تولید برخی از انواع گل، رتبه اول یا دوم کشور را به خود اختصاص داده است؛ از جمله گل‌های زیبا و خوشبوی رز و مریم.  ... “ویدئو / شهر گل در قلب خوزستان”

Continue Reading ←

ردپای مجلس و قوه قضائیه در عملیات نجات جنگل حرّا

جنگل حرای بندر دیّر و داستان تجاوز و تهدید آن ماه هاست که تیتر نخست خبرهای زیست محیطی استان بوشهر و کشور است. پروژه پرورش لارو میگو در مجاورت تالاب ملی دیّر-بردستان از ابتدای مطرح شدن و اخذ مجوزها با اعتراض فعالان و مدافعان محیط زیست استان بوشهر مواجه شد.  ... “ردپای مجلس و قوه قضائیه در عملیات نجات جنگل حرّا”

Continue Reading ←