وضعیت آب در کشور بحرانی است/ اعلام برندگان جایزه دکتر تقی ابتکار

مراسم اعطای جایزه دکتر تقی ابتکار برگزار و جوایز برندگان این دوره به تلاشگران عرصه محیط زیست اعطا شد. رئیس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با بیان اینکه “وضعیت شاخص و دسترسی عموم جامعه به آب آشامیدنی در کشور، مناسب است”، گفت: در سایر حوزه‌های آب دچار بحران هستیم، چراکه با کاهش نسبتا چشمگیری در میزان منابع آب تجدیدشونده کشور طی ۵۰ سال گذشته روبه‌رو شده‌ایم.  ... “وضعیت آب در کشور بحرانی است/ اعلام برندگان جایزه دکتر تقی ابتکار”

Continue Reading ←

کاشت نهال دوستی “با هم برای زمین “

مراسم کاشت نهال دوستی با عنوان “با هم برای زمین” با حضور محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و پیروز حناچی شهردار تهران و همسران دیپلمات های مقیم تهران، ۲۰ اسفند در بوستان بهشت مادران برگزار شد.  ... “کاشت نهال دوستی “با هم برای زمین “”

Continue Reading ←

انجام ۱۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی در کشور

رییس سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی صورت گرفته است، گفت: ۲۲ هزار هکتار زراعت چوب و ۱۰۰ هزار هکتار کشت و توسعه گیاهان دارویی نیز انجام شده است.  ... “انجام ۱۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی در کشور”

Continue Reading ←

لزوم افزایش قدرت پردازش اطلاعات در سازمان هواشناسی

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اینکه نیاز است قدرت پردازش اطلاعات در سازمان هواشناسی تقویت شود، گفت: مجوز جذب نیروی انسانی جدید در این سازمان دریافت شده است.  ... “لزوم افزایش قدرت پردازش اطلاعات در سازمان هواشناسی”

Continue Reading ←

شرایط جوی حادی برای نوروز ۱۴۰۰ پیش‌بینی نمی‌شود

رییس سازمان هواشناسی گفت: شرایط جوی حادی برای نوروز ۱۴۰۰ پیش‌بینی نمی‌شود البته پیش‌بینی‌های ما طی روزهای آینده تکمیل خواهد شد.  ... “شرایط جوی حادی برای نوروز ۱۴۰۰ پیش‌بینی نمی‌شود”

Continue Reading ←

ویدئو / باغ‌های بادام و انار مهارلو در آستانه بهار

باغ‌های بادام و انار مهارلو، در استقبال از بهار جدید، پیراهن سفیدی با نقش‌های بنفش از شکوفه بر تن کرده و در آخرین روزهای سال 1399، شکوفه‌های درختان دشت سرسبز مهارلو، بر زیبایی‌های چشم‌نواز دریاچه سحرانگیز مهارلو نیز افزوده است.  ... “ویدئو / باغ‌های بادام و انار مهارلو در آستانه بهار”

Continue Reading ←

بارش برف و باران و کاهش دما تا ۱۸ درجه/ سفر نروید

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران ،‌ کاهش دما و وزش باد شدید تا خیلی شدید در نقاط مختلف کشور نسبت به خودداری از سفرهای برون شهری و مصرف بهینه انرژی توصیه کرد.  ... “بارش برف و باران و کاهش دما تا ۱۸ درجه/ سفر نروید”

Continue Reading ←

آسیب جدی آتش سوزی‌ها به ۱۸۵۰هکتار جنگل کهگیلویه و بویراحمد/کمبود ۲۴۰قرقبان

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:برای حفاظت و نگهداری مناسب از عرصه‌های جنگلی استان و بویراحمد به ۲۴۰ نفر قرقبان نیاز داریم.  ... “آسیب جدی آتش سوزی‌ها به ۱۸۵۰هکتار جنگل کهگیلویه و بویراحمد/کمبود ۲۴۰قرقبان”

Continue Reading ←

مصرف آب و برق در ایران همتراز با چین و هند

رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: ما به عنوان یک کشور ٨۵ میلیون نفری مصرف‌مان در زمینه برق و آب مشابه کشورهای پرجمعیت مانند چین و هند است. در این شرایط نیاز است که سیاست‌های کشور بازنگری و جدی گرفته شوند.  ... “مصرف آب و برق در ایران همتراز با چین و هند”

Continue Reading ←