طرح جدید سنگاپور برای برای کاهش آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای

تلاشی روزافزون در سنگاپور برای کاهش آلودگی گازهای گلخانه‌ای و مبارزه با تغییرات اقلیمی باعث شد که ساحل شمالی این کشور به دریایی از صفحات خورشیدی براق تبدیل شود.  ... “طرح جدید سنگاپور برای برای کاهش آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای”

Continue Reading ←

راه‌حل سنگاپور برای مقابله با بحران تغییرات اقلیمی

تلاشی روزافزون در سنگاپور برای کاهش آلودگی گازهای گلخانه‌ای و مبارزه با تغییرات اقلیمی باعث شد که ساحل شمالی این کشور به دریایی از صفحات خورشیدی براق تبدیل شود.  ... “راه‌حل سنگاپور برای مقابله با بحران تغییرات اقلیمی”

Continue Reading ←

معضل چاقی، مرغ های دریایی را در بحرین زمین گیر کرده است

شماری از مرغ‌های آبی در بحرین به قدری چاق شده اند که پرواز کردن برایشان دشوار شده و علت این چاقی مفرط در آنها، خوردن مقادیر زیادی از غذاهای پس مانده انسان عنوان شده است.  ... “معضل چاقی، مرغ های دریایی را در بحرین زمین گیر کرده است”

Continue Reading ←

وزش باد شدید تا خیلی شدید در ۲۴ استان/ کاهش ۵ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از وزش باد شدید تا خیلی شدید و کاهش دما در نقاط مختلف کشور خبر داد و توصیه‌هایی را به کشاورزان، باغداران و … ارایه کرد.  ... “وزش باد شدید تا خیلی شدید در ۲۴ استان/ کاهش ۵ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا”

Continue Reading ←

رونمایی از سامانه جامع مدیریت زمین با حضور معاون اول رئیس جمهوری

سامانه جامع مدیریت زمین امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور رونمایی شد.  ... “رونمایی از سامانه جامع مدیریت زمین با حضور معاون اول رئیس جمهوری”

Continue Reading ←

“آق‌گل” دارد از بین می رود

فرماندار خنداب با بیان اینکه تالاب آق‌گل در حال از بین رفتن است، گفت: منطقه بکر و طبیعی است و بیش از ۶۰ گونه پرنده در این تالاب زندگی می کنند، اما به دلیل نبود حقابه این تالاب در حال از بین رفتن است.  ... ““آق‌گل” دارد از بین می رود”

Continue Reading ←

تصفیه آنلاین پساب کارگاه‌های گلابگیری با پلاسما/جاذب‌هایی برای حذف آلاینده‌های پالایشگاهی

بیستمین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی با رویکرد نانو فناوری برگزار شد که طی آن ۶ شرکت دانش بنیان و استارت‌آپی ایده‌هایی نظیر دستگاهی برای تصفیه کارگاه‌های گلابگیری و جاذب‌هایی برای حذف آلاینده‌های پالایشگاهی را عرضه کردند.  ... “تصفیه آنلاین پساب کارگاه‌های گلابگیری با پلاسما/جاذب‌هایی برای حذف آلاینده‌های پالایشگاهی”

Continue Reading ←

خرید و فروش سمندر لرستانی و مار جرم است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست نسبت به انتقال ویروس کرونا با فروش گونه‌های حیات وحش چون سمندر لرستانی، مار و … هشدار داد و گفت: این حیوانات برای نگهداری در خانه مناسب نیستند و خرید و فروش آن‌ها بقای نسلشان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.  ... “خرید و فروش سمندر لرستانی و مار جرم است”

Continue Reading ←

وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه (۲۱ اسفند) گفت: فردا (۱۹ اسفند) در نوار شرقی کشور و در بخش‌هایی از استان‌های کرمان، یزد، سمنان، قم و جنوب تهران وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.  ... “وزش باد شدید در برخی مناطق کشور”

Continue Reading ←