احیاء دریاچه ارومیه به عنوان یک برنامه موفق مستندسازی شود

چهاردهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه عصر امروز(دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.  ... “احیاء دریاچه ارومیه به عنوان یک برنامه موفق مستندسازی شود”

Continue Reading ←

ویدئو / نگهداری از سگ‌های بی‌سرپناه در آستارا

با پیگیری و تلاش یک جوان دوستدار حیوانات و همکاری چند نفر از مسئولان در شهرستان مرزی بندر آستارا، سگ‌های بی‌خانمان و بی‌سرپرست، مالک پناهگاهی امن شده‌اند. پس از اختصاص محلی برای ایجاد این پناهگاه، دریایی از مشکلات کام شیرین حیوانات را در خود غوطه‌ور کرده است. نبود برق، آب و گاز از معضلات این مکان است که عملیات پاکسازی محیط و نظافت را با چالش روبرو کرده است. هزینه بالای تهیه غذا و تامین سایر مایحتاج از قبیل واکسن، موکت و… مستلزم کمک مردم و مسئولان است.  ... “ویدئو / نگهداری از سگ‌های بی‌سرپناه در آستارا”

Continue Reading ←

تغییرات اقلیمی بلای جان جنگل‌های زاگرس

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از مشکلات دامنگیر جنگل‌های زاگرس را تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی برشمرد و اظهارکرد: پایین آمدن میزان رطوبت در کف جنگل سبب پیدایش بیماری‌های زغالی در حوزه زاگرس شده است که برای پیشگیری از وقوع آفات هم در حوزه درمان و هم کنترل، بخش‌های تخصصی باید به کمک منابع‌ طبیعی بشتابند.  ... “تغییرات اقلیمی بلای جان جنگل‌های زاگرس”

Continue Reading ←

آلودگی هوا، صدا و نور ناشی از مواد منفجره بر موجودات زنده شهرها اثر مخرب دارد

چند سالی است که مراسم آیینی چهارشنبه سوری با استفاده از مواد محترقه غیر متعارف از شکل مرسوم خود خارج شده است و علاوه بر خطراتی که برگزاری چهارشنبه سوری برای شهروندان دارد، عوارضی مخرب هم بر محیط زیست برجای می‌گذارد.  ... “آلودگی هوا، صدا و نور ناشی از مواد منفجره بر موجودات زنده شهرها اثر مخرب دارد”

Continue Reading ←

امکان مشاهده وضعیت آلودگی صوتی پایتخت در نسخه جدید اپلیکیشن کیفیت هوا

مسئول خدمات رایانه‌ای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از به‌روزرسانی اپلیکیشن کیفیت هوای تهران خبر داد و گفت: امکان مشاهده آلودگی صوتی تهران در نسخه جدید وجود دارد.  ... “امکان مشاهده وضعیت آلودگی صوتی پایتخت در نسخه جدید اپلیکیشن کیفیت هوا”

Continue Reading ←

طوفان شن از سمت مغولستان، آسمان پکن را زرد کرد

با وقوع طوفان شن در سراسر پایتخت چین، آسمان شهر پکن با غبار زرد رنگ و غلیظی پوشانده شده و میزان آلودگی را به سطح خطرناکی رسانده است.  ... “طوفان شن از سمت مغولستان، آسمان پکن را زرد کرد”

Continue Reading ←

فراخوان جایزه مهرگان علم در حوزه محیط زیست

دبیرخانه جایزه مهرگان با انتشار فراخوان دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم از ناشران و نویسندگان کتاب‌های علمی- زیست محیطی که چاپ اول کتاب‌هایشان در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ منتشر شده است دعوت کرد سه نسخه از کتاب‌های خود تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.  ... “فراخوان جایزه مهرگان علم در حوزه محیط زیست”

Continue Reading ←

افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی/خیزش گرد و خاک در جنوب غرب کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ اسفند) خبر داد و گفت: طی دو روز آینده احتمال خیزش گرد و خاک در جنوب غرب کشور وجود دارد.  ... “افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی/خیزش گرد و خاک در جنوب غرب کشور”

Continue Reading ←

اینفوگرافیک / کشورهایی با بیشترین سرانۀ آزادسازی دی‌اکسید کربن

در حالی که اتحادیۀ اروپا از پیشگامان جنبش استفاده از انرژی‌های پاک محسوب می‌شود، برخی اعضای این اتحادیه در فهرست کشورهای دارای بیشترین سرانۀ آزادسازی دی‌اکسید کربن در جهان قرار دارند. عربستان سعودی و آمریکا نیز با آزادسازی بیش از ۱۷ تُن دی‌اکسید کربن به ازای هر شهروند، به طور مشترک در رتبۀ نخست فهرست کشورهایی با بیشترین سرانۀ آزادسازی این گاز مضر قرار دارند.  ... “اینفوگرافیک / کشورهایی با بیشترین سرانۀ آزادسازی دی‌اکسید کربن”

Continue Reading ←

خطرات زیست‌محیطی چهارشنبه‌سوری در مناطق چهارگانه؛ از آلودگی هوا تا آتش‌سوزی و سقط جنین حیات وحش

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به خطرات متعدد ناشی از روشن کردن آتش و استفاده از مواد محترقه در مناطق چهارگانه، از مسدود شدن راه‌های فرعی دسترسی به ‌منطقه حفاظت شده ورجین از جمله شمیرانات و ‌پارک ملی خجیر و سرخه‌حصار خبر داد.  ... “خطرات زیست‌محیطی چهارشنبه‌سوری در مناطق چهارگانه؛ از آلودگی هوا تا آتش‌سوزی و سقط جنین حیات وحش”

Continue Reading ←