گرمایش جهانی زندگی صدها میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد

نتایج یک بررسی نشان میدهد: موج گرما می‌تواند در مدت ۳۰ سال صدها میلیون نفر را تحت تأثیر قرار دهد.  ... “گرمایش جهانی زندگی صدها میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد”

Continue Reading ←

کیفیت هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، به علت عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوای صبح امروز چهارم فروردین در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.  ... “کیفیت هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس”

Continue Reading ←

ویدئو / خطر نابودی باغستان سنتی قزوین با احداث سد لاستیکی

باغستان سنتی قزوین یک میراث تاریخی است که شخصیت‌هایی همچون ناصرخسرو قبادیانی در مکتوباتشان به آن اشاره کرده‌اند. این پهنه سبز که اطراف قزوین را در بر گرفته به دلایل مختلفی همچون رشد و توسعه شهری و احداث پارک‌ها، پل‌ها و کمربندی‌ها در معرض نابودی قرار گرفته است. یکی از مهمترین ویژگی‌های باغستان سیستم آبیاری آن است که آب‌های سطحی را در خود نگهداری و به سفره‌های آب زیرزمینی می‌رساند. اخیرا نیز مسئولان شهری مصوبه‌ احداث سد لاستیکی را به عنوان جاذبه‌ای گردشگری تصویب کرده‌اند که به گفته کارشناسان این طرح تهدید جدی باغستان است.  ... “ویدئو / خطر نابودی باغستان سنتی قزوین با احداث سد لاستیکی”

Continue Reading ←

پتانسیل مصرف چوب در ایران ۱۳ میلیون متر مکعب است

دبیر مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی کشور ضمن اشاره به اینکه میزان مصرف چوب در کشور بیش از دو برابر میزانی است که از طریق زراعت چوب و باغات تامین می‌شود، گفت: این تفاوت در میزان تولید و مصرف چوب بر تخلف قاچاق چوب بی‌تاثیر نیست و لازم است بخشی از این نیاز از طریق واردات چوب به کشور تامین شود.  ... “پتانسیل مصرف چوب در ایران ۱۳ میلیون متر مکعب است”

Continue Reading ←