ساعت زمین؛ فرصتی که از آن غفلت کرده‌ایم/ برج میلاد کامل خاموش نمی‌شود

یک کارشناس حوزه آلودگی نوری ضمن اشاره به اهمیت روز جهانی ساعت زمین برای آگاهی‌بخشی درباره وضعیت گرمایش جهانی و آسیب‌های ناشی از مصرف‌گرایی بشر به محیط زیست، از نحوه اجرای این مناسبت در ایران و خاموش نشدن کامل نورپردازی المان‌های شهری و نحوه اطلاع‌رسانی در زمینه علت این خاموشی‌ها به مردم انتقاد کرد.  ... “ساعت زمین؛ فرصتی که از آن غفلت کرده‌ایم/ برج میلاد کامل خاموش نمی‌شود”

Continue Reading ←

بارش باران و وزش باد شدید در ۸ استان/ در حریم رودخانه‌ها اتراق نکنید

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، رخداد مه و کاهش دید افقی در برخی از استان‌های کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه (۷ و ۸ فروردین ماه) خبر داد.  ... “بارش باران و وزش باد شدید در ۸ استان/ در حریم رودخانه‌ها اتراق نکنید”

Continue Reading ←

شکار غیرقانونی فیل‌ها را به خطر انقراض نزدیک‌تر کرده است

تجارت عاج، نابودی زیستگاه‌های حیاتی و درکی عمیق تر از بیولوژی فیل‌ها به آشکار شدن این موضوع کمک کرده است که فیل های آفریقا بیش از آنچه تصور می‌شد در معرض خطر انقراض قرار دارند.  ... “شکار غیرقانونی فیل‌ها را به خطر انقراض نزدیک‌تر کرده است”

Continue Reading ←

شکوفه های بهاری همدان

زیبایی های بهار در نگاه اول شکوفه درختان و سبزی جوانه گیاهان را به خاطر می‌آورد. آسمان آبی خوشرنگ و زمین رنگارنگ از چمن و گل ها. نم نم باران بهاری که زمین را خیس می‌کند و رنگ و بویی تازه و شفاف به همه چیز می دهد. صدای شاد پرندگان، صدای باران،نوای خوش رودخانه ها در طبیعت سرشار از امید و شادی، احساس سرزندگی و شروع دوباره زندگی است. بهار به یاد ما می‌آورد سرما و بی برگی پایان نیست. زندگی دوباره می‌آید و همه چیز سبز و زیبا می شود.  ... “شکوفه های بهاری همدان”

Continue Reading ←