هشدار هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌ها / وزش باد با سرعت ۱۱۰ کیلومتر

سازمان هواشناسی طی هشداری از تشدید فعالیت سامانه بارشی و رعدوبرق در برخی مناطق کشور خبر داد.  ... “هشدار هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌ها / وزش باد با سرعت ۱۱۰ کیلومتر”

Continue Reading ←

سیل در سیدنی و تخلیه هزاران نفر از خانه‌هایشان

چند روز بارش مداوم باران در بخش‌های وسیعی از پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا، موجب طغیان رودخانه‌ها، لبریز شدن سدها و آسیب دیدن خانه‌های زیادی شده است.  ... “سیل در سیدنی و تخلیه هزاران نفر از خانه‌هایشان”

Continue Reading ←

فعالیت‌های انسانی عامل تخریب ناشی از سیل

روز جهانی آب که امسال مصادف با دوم فروردین است روزی است که ضمن گرامیداشت ارزش آب نسبت به بحران جهانی آب آگاهی‌بخشی می‌شود. آب در محیط‌های متفاوت برای افراد مختلف معنای خاصی دارد. آب در ایران که کشوری با اقلیم خشک و نیمه خشک است همیشه از ارزش ویژه‌ای برخوردار بوده. یک کارشناس آب ضمن تاکید بر اهمیت آب برای اکوسیستم و موجودات زنده کره زمین می‌گوید: سیل یکی از جریانات طبیعت است و تجاوز انسان به مناطق سیل‌خیز و دست کاری در ‌پوشش گیاهی و حریم رودخانه‌ها باعث تشدید خسارات ناشی از سیل می‌شود.  ... “فعالیت‌های انسانی عامل تخریب ناشی از سیل”

Continue Reading ←

کم و کاستی‌های قانون آب و نگرانی‌هایی که درباره آن وجود دارد

امروز ۲۲ مارس ( دوم فروردین ماه) به‌ عنوان روز جهانی آب نامگذاری شده است. موضوع آب همواره به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در جهان و در کشور ما مطرح بوده است و اخیرا نیز در ایران وزارت نیرو از پیش‌نویس قانون آب رونمایی کرده است؛ پیش‌نویسی که علاوه بر کاستی‌ها، نگرانی‌هایی را نیز به‌دنبال داشته است.  ... “کم و کاستی‌های قانون آب و نگرانی‌هایی که درباره آن وجود دارد”

Continue Reading ←