هوای “پاک” تهران در آستانه سال نو

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای ‌تهران در صبحگاه امروز ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ با حاکمیت ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد بود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت.  ... “هوای “پاک” تهران در آستانه سال نو”

Continue Reading ←

آغاز بارندگی در کشور از بعدازظهر سه‌شنبه/افزایش سرعت باد در برخی مناطق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورورد سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر سه‌شنبه خبر داد.  ... “آغاز بارندگی در کشور از بعدازظهر سه‌شنبه/افزایش سرعت باد در برخی مناطق”

Continue Reading ←

ویدئو / وقتی ترافیک، زندگی فنچ‌ها را مختل می‌کند

صداهای ایجادشده توسط فعالیت‌های انسان در آب‌های آزاد، صدای طبیعی موجود در اقیانوس‌ها و دریاها را دچار اختلال می‌کند. این صداها به سبب فعالیت کشتی‌ها، دستگاه‌های سونار و بررسی‌های لرزه‌نگاری در آب‌های آزادتولید می‌شود. طبق اعلام دانشمندان، صدای ایجاد شده توسط انسان در محیط‌های آبی، زندگی جانداران دریایی را با خطر روبه‌رو کرده است. پیش‌تر هم مشخص شده بود که آلودگی صوتی می‌تواند زندگی طیف وسیعی از حیوانات از جمله پرندگان را با مشکل روبه‌رو کند.  ... “ویدئو / وقتی ترافیک، زندگی فنچ‌ها را مختل می‌کند”

Continue Reading ←

ضرورت رسیدگی به وضعیت جنگل‌های زاگرس

در آستانه روز جهانی جنگل‌ها با شعار«ترمیم جنگل‌: راهی برای بهبود و رفاه» دبیر مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی کشور ضمن بیان اینکه اکوسیستم‌ها به‌طور طبیعی توانایی ترمیم خود را دارند، گفت: جنگل‌های زاگرس به‌دلیل شدت تخریب و تعدد چالش‌هایی که با آن مواجه هستند دیگر توانایی ترمیم خود به‌صورت طبیعی را ندارد و اگر مسئولان به این وضعیت رسیدگی نکنند در آینده نزدیک با خطر بیابانی شدن رویشگاه‌های زاگرس مواجه خواهیم بود.  ... “ضرورت رسیدگی به وضعیت جنگل‌های زاگرس”

Continue Reading ←

قانون هوای پاک؛ معلق در آلودگی هوای کلان شهرها

با گذشت سه سال از تصویب قانون هوای پاک هنوز مشخص نیست که دستگاه‌های اجرایی در عمل به آن کوتاهی می‌کنند یا اساسا مجلس قانونی نوشته که با شرایط ما همخوانی ندارد.  ... “قانون هوای پاک؛ معلق در آلودگی هوای کلان شهرها”

Continue Reading ←