انتقاد به ساخت هتلی با چشم‌انداز خرس‌های قطبی

ساخت یک هتل در چین که یک محوطه نگهداری از خرس‌های قطبی برای ایجاد یک منظره لذت‌بخش در مرکز آن قرار دارد با انتقاد مواجه شده است.  ... “انتقاد به ساخت هتلی با چشم‌انداز خرس‌های قطبی”

Continue Reading ←

کانون‌های محیط زیست، بازوان مدیریت شهری در رفع معضلات زیست‌محیطی محلات

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به نقش موثر شهروندان و کانون‌های محیط زیست محلات در شناسایی و کاهش آسیب‌های محیط زیستی در سطح مناطق ۲۲ گانه بر ضرورت تمرکز رویکرد محله محوری از سوی کانون‌های محیط زیست به عنوان بازوان اجرایی مدیریت شهری تاکید کرد.  ... “کانون‌های محیط زیست، بازوان مدیریت شهری در رفع معضلات زیست‌محیطی محلات”

Continue Reading ←

تکرار فاجعه آلودگی نفتی در جزیره خارگ

ورود نفت به محیط آبی باعث تغییرات فیزیکی، شیمیایی و فرایندهای زیستی شده و همچنین خطرات زیادی از جمله به مخاطره افتادن حیات دریایی، کاهش اکسیژن، آلودگی غذایی، اختلالات عصبی، بیماری ریوی، خطرات برای زنان باردار، و یا تشدید بیماری های موجود و بروز بیماری در کارگران تمیز کننده لکه نفتی را در بر دارد.  ... “تکرار فاجعه آلودگی نفتی در جزیره خارگ”

Continue Reading ←

اخطار به ۲۱۵ واحد آلاینده محیط زیست در غرب استان تهران

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، تعداد ۲۴۶۴ واحد صنعتی، معدنی، خدماتی و صنفی در شهرستان شهریار مورد ارزیابی و پایش های محیط زیستی قرار گرفته است.  ... “اخطار به ۲۱۵ واحد آلاینده محیط زیست در غرب استان تهران”

Continue Reading ←

وقوع کولاک برف و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران و وقوع کولاک برف در برخی مناطق کشور طی امروز (۲۳ اسفند) خبر داد و گفت: امروز در بعضی استان‌ها وزش باد شدید خواهیم داشت.  ... “وقوع کولاک برف و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور”

Continue Reading ←

امضای تفاهمنامه مرکز منطقه‌ای رامسر با دانشگاه تربیت مدرس برای حفاظت از تالاب‌ها

مرکز منطقه‌ای رامسر در مرکز و غرب آسیا تفاهمنامه‌ای با دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس امضا کرد.  ... “امضای تفاهمنامه مرکز منطقه‌ای رامسر با دانشگاه تربیت مدرس برای حفاظت از تالاب‌ها”

Continue Reading ←

سهم محیط زیست در قانون آب دیده شود تا فاتحه فلات مرکزی را نخوانیم

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه قانون آب باید محیط زیست را در اولویت خود قرار دهد، گفت: اگر آبخوان‌ها را از دست بدهیم باید فاتحه فلات مرکزی را بخوانیم. از این‌رو نیاز داریم که به این مسئله به‌صورت جدی در قانون آب پرداخته شود.   ... “سهم محیط زیست در قانون آب دیده شود تا فاتحه فلات مرکزی را نخوانیم”

Continue Reading ←