آسمان صاف تهران از فردا/ پیش‌بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: آسمان از روز دوشنبه تا پنجشنبه (۷ تا ۱۰ خردادماه) صاف تا قسمتی ابری، در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نیمه جنوبی و غربی استان گاهی با وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  ... “آسمان صاف تهران از فردا/ پیش‌بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط”

Continue Reading ←

شناسایی و برخورد قانونی با منابع آلاینده آب‌های سطحی استان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به مصوبات جلسه هماهنگی جلوگیری از آبیاری اراضی کشاورزی با آب های آلوده استان تهران گفت: روسای ادارات محیط زیست باید نسبت به ارسال گزارش مستند و تفصیلی از اقدامات صورت گرفته در جهت شناسایی منابع آلاینده آب‌های سطحی مورد استفاده در کشاورزی و برخورد قانونی با آن‌ها اقدام کنند.  ... “شناسایی و برخورد قانونی با منابع آلاینده آب‌های سطحی استان”

Continue Reading ←

تغییر نام منطقه حفاظت شده دیزمار به «شهید جمهور»

درپی حادثه حادثه بالگرد رئیس جمهور شهید در منطقه حفاظت شده دیزمار شهرستان ورزقان، با تصویب شورای معاونان سازمان حفاظت محیط زیست به پاس خدمات ارزشمند شهید آیت الله رئیسی و هیئت همراه، این منطقه به نام «شهید جمهور» نامگذاری شد.  ... “تغییر نام منطقه حفاظت شده دیزمار به «شهید جمهور»”

Continue Reading ←

موج گرما در پاکستان هزاران نفر را راهی بیمارستان‌ کرد

افزایش دمای هوا در پاکستان اتفاقی غیرمعمول نیست، ولی در چند روز اخیر بر اثر موج گرما و با رسیدن دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد، هزاران نفر به دلیل ابتلا به گرمازدگی راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند.  ... “موج گرما در پاکستان هزاران نفر را راهی بیمارستان‌ کرد”

Continue Reading ←

ویدیو/ برداشت اولین چین بهاره برگ سبز چای

اولین چین بهاره برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت تا اوایل خرداد در گیلان شروع می‌شود، چین اول بهاره به برگ‌های نخست و تر بوته‌های چای می‌گویند که دارای کیفیت بالایی است و به آن چای ممتاز می‌گویند.  ... “ویدیو/ برداشت اولین چین بهاره برگ سبز چای”

Continue Reading ←

مقامات شیلی به دنبال عاملان حریق‌های جنگلی؛ ۲ مظنون بازداشت شدند

مقام‌های شیلی یک مامور آتش‌نشانی و یک کارمند جنگل‌بانی را به ظن شروع حریقی که در ماه فوریه حداقل ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، دستگیر کرده‌اند.  ... “مقامات شیلی به دنبال عاملان حریق‌های جنگلی؛ ۲ مظنون بازداشت شدند”

Continue Reading ←

رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف ایران و افزایش دما در نوار شمالی کشور خبر داد.  ... “رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور”

Continue Reading ←

کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور کدامند؟/ وضعیت دمایی و بارشی کشور در خرداد

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: استان‌های تهران، سمنان و قزوین از نظر کم‌بارشی در بالاترین رتبه قرار دارند البته البرز نیز چون حوضه مشترک با تهران دارد در دسته کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور گنجانده می‌شود.  ... “کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور کدامند؟/ وضعیت دمایی و بارشی کشور در خرداد”

Continue Reading ←