ویدیو/ بانکی برای حیوانات در حال انقراض؛ از «پیروز» تا خرس ایرانی

انقراض گونه‌های مختلف جانوری با روندی که پیش می‌رود، دور از انتظار نیست؛ به‌طوری که در یک قرن گذشته دو گونه از گربه‌سانان کشورمان را از دست داده‌ایم؛ اما از سوی دیگر پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه نگهداری از ژن حیوانات به دست آورده‌ایم و ژن بسیاری از حیوانات در معرض انقراض در یک بانک ایمن قرار گرفته است؛ حال سوال اینجاست که آیا می‌توان با تکیه بر شبیه‌سازی، گونه‌های منقرض شده را بار دیگر به طبیعت برگردانیم؟  ... “ویدیو/ بانکی برای حیوانات در حال انقراض؛ از «پیروز» تا خرس ایرانی”

Continue Reading ←

ویدیو/ در مواجهه با سیل چه کنیم؟

سیل یکی از مخاطراتی است که امکان پیش‌بینی وقوع آن معمولا از چند روز قبل وجود دارد. مخاطره‌ای که گرچه قابل پیش‌بینی است، اما وقوع ناگهانی آن خسارات جانی زیادی به بار می‌آورد. در این گزارش ویدیویی مهم‌ترین اقداماتی که هر فرد باید در زمان وقوع سیل انجام دهد را از زبان نواب شمس‌پور، مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال‌احمر مشاهده می‌کنید. هشدارهایی ساده که به‌خاطر سپردن آن می‌تواند جان‌های بسیاری را نجات دهد.  ... “ویدیو/ در مواجهه با سیل چه کنیم؟”

Continue Reading ←

ویدیو/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی شهر مشهد

بارش شدید باران در بعداز ظهر امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت، موجب سیل و آبگرفتگی در برخی مناطق شهر مشهد شد. اکنون نیروهای امدادی و سایر ارگان‌ها در حال امدادرسانی به مردم درگیر در سیل هستند. سازمان هواشناسی و ستاد بحران استان درباره بارش‌های مجدد سیل‌آسا و احتمال به راه افتادن سیلاب هشدارهای لازم را صادر کرده‌اند.  ... “ویدیو/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی شهر مشهد”

Continue Reading ←

«دیمه» زیستگاه امنی برای احیای آهوی ایرانی است

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به احیای گونه آهوی ایرانی در منطقه حفاظت‌شده «دیمه»، گفت: تعداد قابل توجهی آهو در محیط‌های طبیعی منطقه رهاسازی شده‌اند و این سایت موفق شده است این گونه را به خوبی در زیستگاه خود احیا و تکثیر کند.  ... “«دیمه» زیستگاه امنی برای احیای آهوی ایرانی است”

Continue Reading ←

سیل‌ فاجعه‌بار در برزیل؛ شمار تلفات به ۱۵۴ تن رسید

مقامات برزیل روز گذشته (جمعه) اعلام کردند تعداد قربانیان طوفان و سیل اخیر در ایالت «ریو گرانده جنوبی» این کشور از ۲۹ آوریل تاکنون به ۱۵۴ نفر افزایش یافته است.  ... “سیل‌ فاجعه‌بار در برزیل؛ شمار تلفات به ۱۵۴ تن رسید”

Continue Reading ←

ویدیو/ زریبار؛ دریاچه‌ای در دل جنگل‌های بلوط

دریاچه زریبار در نزدیکی غرب شهر مریوان در استان کردستان قرار دارد و یکی از جاذبه‌های طبیعی استان و غرب ایران محسوب می‌شود کە هرسالە پذیرای گردشگران بسیاری است.  ... “ویدیو/ زریبار؛ دریاچه‌ای در دل جنگل‌های بلوط”

Continue Reading ←