تشدید بارش در ۱۰ استان/ افزایش ارتفاع موج در آب‌های جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش و کاهش محسوس دما در ۱۰ استان و وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در آب‌های جنوب کشور هشدار داد.  ... “تشدید بارش در ۱۰ استان/ افزایش ارتفاع موج در آب‌های جنوب کشور”

Continue Reading ←

وضعیت بارش و دمای هوای کشور تا اواخر خرداد

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بارش در نیمه شمالی کشور تا پایان اردیبهشت بیش از نرمال و در سایر مناطق کمتر از نرمال است. پس از آن تا اواخر خرداد برای مرکز، شرق، جنوب و جنوب غرب کمتر از نرمال برآورد می‌ شود. دمای هوا نیز از ۱۷ اردیبهشت ماه تا ۲۷ خرداد ماه طی هفته‌ اول کمتر از نرمال است. در هفته دوم تنها در نوار غربی کشور کمتر از نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال است. تا پایان خرداد در سطح کشور بیش از نرمال خواهد بود.  ... “وضعیت بارش و دمای هوای کشور تا اواخر خرداد”

Continue Reading ←

افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل با ۵۶۰ کیلومتر مربع افزایش به ۲۰۰۰ کیلومتر مربع رسیده است، گفت: حجم آب دریاچه نیز با ۶۰۰ میلیون مترمکعب افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، به ۲.۵ میلیارد مترمکعب رسیده است.  ... “افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب”

Continue Reading ←

نقره داغ شدن شکارچیان غیرمجاز با افزایش حدود ۴ برابری جریمه‌ها/ جریمه ۹۸ میلیون تومانی شکار آهو

در پی تشکیل چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۳.۹ برابری جریمه شکار غیرمجاز خبر داد و گفت: در این جلسه موضوع ضرورت تقویت منابع مالی برای حفظ یوز را مطرح کردیم. رئیس جمهوری نیز بر لزوم تداوم تلاش‌ها برای نجات این گونه تاکید کرد.  ... “نقره داغ شدن شکارچیان غیرمجاز با افزایش حدود ۴ برابری جریمه‌ها/ جریمه ۹۸ میلیون تومانی شکار آهو”

Continue Reading ←

هشدار در دشت تبریز؛ کدام بناهای تاریخی در خطرند؟

عضو هیأت علمی گروه میراث طبیعی پژوهشگاه میراث فرهنگی در نتیجه بررسی یک مطالعه و پژوهش جامع درباره اثرات محیطی و ناپایداری‌های زمین در دشت تبریز گفت: آژیر خطر را از این منطقه دریافت کرده‌ایم. متاسفانه بیشتر سازه‌های میراثی و خانه‌های تاریخی تبریز در پهنه‌هایی با ناپایداری زمین قرار دارند و یا در قسمت‌های لرزه‌خیز شهر قرار گرفته‌اند و در تهدید هستند.  ... “هشدار در دشت تبریز؛ کدام بناهای تاریخی در خطرند؟”

Continue Reading ←

ورود سازمان بازرسی به مسائل زیست محیطی تالاب صالحیه

بازرسی استان البرز در راستای صیانت از حقوق عامه به مسائل زیست محیطی تالاب صالحیه ورود کرد که این امر حفاظت اکولوژیکی عرصه تالاب را به همراه داشت.  ... “ورود سازمان بازرسی به مسائل زیست محیطی تالاب صالحیه”

Continue Reading ←