خشکسالی در فیلیپین، ویرانه‌های شهر ۳۰۰ ساله را از کف سد بیرون آورد

گرمای شدید هوا و خشکسالی در فیلیپین، یک سد بزرگ را تقریبا خشک کرد و ویرانه‌های یک شهر حدود۳۰۰ ساله از کف این سد بیرون آورد.  ... “خشکسالی در فیلیپین، ویرانه‌های شهر ۳۰۰ ساله را از کف سد بیرون آورد”

Continue Reading ←

سلاجقه: در تمامی زمینه‌های محیط زیستی با آفریقای مرکزی همکاری خواهیم کرد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری‌ها در تمامی زمینه‌های اقتصادی و محیط زیستی با کشور جمهوری آفریقای مرکزی است.  ... “سلاجقه: در تمامی زمینه‌های محیط زیستی با آفریقای مرکزی همکاری خواهیم کرد”

Continue Reading ←

حل مساله گرد وغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌هاست و ما باید از موازی کاری در این زمینه پرهیز کنیم.  ... “حل مساله گرد وغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست”

Continue Reading ←

هوای مطلوب تهران از ابتدای سال جاری تاکنون

روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به اطلاعات برداشت شده از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا اعلام کرد: شهروندان تهرانی از ابتدای سال تا امروز (۱۱ اردیبهشت)، پنج روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای قابل قبول تنفس کرده‌اند.  ... “هوای مطلوب تهران از ابتدای سال جاری تاکنون”

Continue Reading ←

گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟

تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته است نشان می‌دهد پدیده تغییرات آب و هوایی که پیامدهای آن در نقاط مختلف جهان مشهود است،‌ محتمل‌ترین توضیح برای بارش‌های سیل‌آسای دبی درروزهای اخیر بوده است.  ... “گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟”

Continue Reading ←

تهران آخر هفته بارانی می‌شود/ کاهش دما طی پنجشنبه

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران از از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) و کاهش محسوس دما طی روز پنجشنبه خبر داد.  ... “تهران آخر هفته بارانی می‌شود/ کاهش دما طی پنجشنبه”

Continue Reading ←

پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند

پرندگان، موجودات منحصر به فردی هستند. بعضی از آنها بدون اینکه بال بزنند کیلومترها اوج می‌گیرند، بعضی دیگر بیش از نیم قرن زندگی می‌کنند و بعضی نیز به معنای واقعی کلمه رنگارنگ هستند.  ... “پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند”

Continue Reading ←

افتتاح شصت و چهارمین نیروگاه خورشیدی شهر تهران

نیروگاه خورشیدی ٥ کیلوواتی سومین پروژه نیروگاهی منطقه ١٧ است، که به عنوان شصت و چهارمین نیروگاه خورشیدی شهر تهران به بهره برداری رسید.  ... “افتتاح شصت و چهارمین نیروگاه خورشیدی شهر تهران”

Continue Reading ←

بارش سنگین باران در شمال غرب کشور

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بارش بارش باران طی روزهای آتی در در امتداد زاگرس و مناطقی از شمال‌ غرب کشور سنگین پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا به‌جز در شمال ‌غرب و شمال کمتر از نرمال خواهد بود.  ... “بارش سنگین باران در شمال غرب کشور”

Continue Reading ←